Duphaston - progesteronstøtte

Livv

Betatt av forumet
Hei. Kom over et progesteronpreparat som heter duphaston. Har noen erfaring med disse? Høres jo nesten for godt til å være sant, og at man slepper alt griset med feks lutinus og cyclogest.. Er det like mye progesteron i mg som feks cyclogest? xsmile6

:anyone

Har prøvd det, men det ble feil type støtte for meg muligens, så har dessverre ikke fått fortsette med dem. Skal i prinsippet funke helt fint som et oralt alternativ til de vaginale andre preparatene. Var bestillingsvare her. De dekkes ikke av Helfo, men er billigere enn f.eks. lutinus og cyclogest.

De jeg fikk var 10 mg. Tok en behagelig bitteliten tablett tre ganger daglig, fra og med uttaksdag. :)

Har prøvd det, men det ble feil type støtte for meg muligens, så har dessverre ikke fått fortsette med dem. Skal i prinsippet funke helt fint som et oralt alternativ til de vaginale andre preparatene. Er stort sett bestillingsvare. De dekkes ikke av Helfo. Men, er billigere enn f.eks. lutinus og cyclogest.

De jeg fikk var 10 mg. Tok en behagelig bitteliten tablett tre ganger daglig, fra og med uttaksdag. :)

Takk for svar ❤️

Forstår jeg rett om jeg tenker at det er veldig "lav" dose (ifh til andre preparat)? Evt at man må ta mange tabletter pr dag? Tenker på feks cyclogest, de er 400 mg, og jeg tok to om dagen. Måtte ikke jeg da ta ganske mange tabletter av duphaston for å matche inntaket? Eller missforstår jeg helt..

Jeg tok duphaston i mitt forrige (og eneste) fryseforsøk - som Fiiol skriver, en tablett 3 ganger daglig. Medisinen er under godkjenning hos helfo. Filk det utskrevet som default av medicus.

slik jeg forsto på andre som tok lutinus, var det meste helt likt, bortsett fra at jeg slapp sølet - så var godt fornøyd! Så kroppen reagerte hvertfall på progesteronen :) Håper jeg får det hvis det blir er et ferskforsøk til :)

Jeg tok duphaston i mitt forrige (og eneste) fryseforsøk - som Fiiol skriver, en tablett 3 ganger daglig. Medisinen er under godkjenning hos helfo. Filk det utskrevet som default av medicus.

slik jeg forsto på andre som tok lutinus, var det meste helt likt, bortsett fra at jeg slapp sølet - så var godt fornøyd! Så kroppen reagerte hvertfall på progesteronen :) Håper jeg får det hvis det blir er et ferskforsøk til :)
Ferskforsøk mener jeg selvsagt!

Takk for svar ❤️

Forstår jeg rett om jeg tenker at det er veldig "lav" dose (ifh til andre preparat)? Evt at man må ta mange tabletter pr dag? Tenker på feks cyclogest, de er 400 mg, og jeg tok to om dagen. Måtte ikke jeg da ta ganske mange tabletter av duphaston for å matche inntaket? Eller missforstår jeg helt..

Dette skulle jo matche lutinus og cyclogest, som jeg har tatt før/etter og som er samme dose du nevner. Tror ikke det kan sammenlignes helt, når det ikke tas opp «lokalt», men jeg er jo ikke lege. Hør med klinikken. Jeg er sikkert ikke den eneste som virkelig anbefaler det, som et alternativ til det andre sølet, men selv spottet jeg 4 dager etter innsett, det kan være tilfeldig. Jeg har ikke lest at andre har dårlig erfaring med det!

Tusen takk for svar ❤️ hadde vært godt å slippe sølet, ja:wacky:

Tusen takk for svar ❤️ hadde vært godt å slippe sølet, ja:wacky:

Dette skulle jo matche lutinus og cyclogest, som jeg har tatt før/etter og som er samme dose du nevner. Tror ikke det kan sammenlignes helt, når det ikke tas opp «lokalt», men jeg er jo ikke lege. Hør med klinikken. Jeg er sikkert ikke den eneste som virkelig anbefaler det, som et alternativ til det andre sølet, men selv spottet jeg 4 dager etter innsett, det kan være tilfeldig. Jeg har ikke lest at andre har dårlig erfaring med det!

Tusen takk for svar ❤️ jeg skal høre med klinikken. Hadde jo vært SÅ deilig å sleppe alt søl og ekstraarbeid som medfører vaginale tabletter - om det gir samme "resultat".. :rolleyes:

Back
Topp