Duotest

• Trådstarter Trådstarter Midnattsrosen
  • Opprettet Opprettet
M

Midnattsrosen

Guest
Andre her som skal ta dette (eller har tatt det) og som har lyst til å dele noen tanker om hvordan det foregår?

Jeg skal også ta den duotesten. Er vel en blodprøve og ultralyd :-)

Jeg skal også ta den duotesten. Er vel en blodprøve og ultralyd :)

Har du vært hos legen enda da, for å få ordnet dette? Jeg føler plutselig jeg får dårlig tid i forhold til den legetimen, må passe på at blodprøvene blir tatt til riktig tid - noen uker før ultralyden, og ultralyden må være mellom uke 11 og 13. Henvisningen til ultralyden bør kanskje sendes så fort som mulig?

Hva er det for noe? Og hvorfor?

Ja jeg har vært hos legen og hun har sendt henvisning til riksen så jeg venter på innkalling . Det skal jo gjøres inntil en viss tid .

Hva er det for noe? Og hvorfor?

Det er noe man får tilbud om å ta dersom mor er fylt 38 år innen fødsel, for å sjekke risikoen for sykdom/avvik hos fosteret, denne risikoen øker med mors alder.

Ja jeg har vært hos legen og hun har sendt henvisning til riksen så jeg venter på innkalling . Det skal jo gjøres inntil en viss tid .

Ålreit, takk. Tida går jo veldig fort nå så jeg bør nok bestille en time snart da, slik at jeg får den forholdsvis tidlig på nyåret. Men jeg venter nok med å ringe til uka.

Det er noe man får tilbud om å ta dersom mor er fylt 38 år innen fødsel, for å sjekke risikoen for sykdom/avvik hos fosteret, denne risikoen øker med mors alder.

Takker og bukker, da har jeg lært noe nytt i dag(også) :)

Back
Topp