Duotest overstått

Mammalicious

Glad i forumet
Mailykke 2018
Og det var så koselig å titte på lille knøttet.
Alt ser bra ut, fosteret målte 6,6 cm og hadde jevn og fin hjerterytme på 163 slag.
Hun sjekket alt hun kan sjekke nå, og alt ser helt fint ut. Justert risiko for trisomi 21 var 1:1929, trisomi 17 var 1:10250 og trisomi 13 var <1:20000. Så nå er jeg veldig lettet og glad. :)
 
Så fine nyheter å få. Gratulerer [emoji4]
 
Så deilig å få vite❤ 1 uke til jeg skal,håper på like bra svar som deg:)
 
Sniker fra Jan/feb - var det en grunn til at de utførte testen? Vi gjennomførte den også pga en historie, men fikk langt fra så fine tall som deg :) tok derfor NIPT som ga oss bedre resultat :)
 
Og det var så koselig å titte på lille knøttet.
Alt ser bra ut, fosteret målte 6,6 cm og hadde jevn og fin hjerterytme på 163 slag.
Hun sjekket alt hun kan sjekke nå, og alt ser helt fint ut. Justert risiko for trisomi 21 var 1:1929, trisomi 17 var 1:10250 og trisomi 13 var <1:20000. Så nå er jeg veldig lettet og glad. :)

Så godt! Jeg har vært inne til samtale og blodprøve! UL om 10 dager! Fikk du svar på alt rett etter UL?
 
Sniker fra Jan/feb - var det en grunn til at de utførte testen? Vi gjennomførte den også pga en historie, men fikk langt fra så fine tall som deg :) tok derfor NIPT som ga oss bedre resultat :)

Hei! Kan jeg spørre hvilke tall du fikk ved Duo, og hva NIPT-testen viste? Jeg hadde fin ultralyd i dag, men risikoen for trisomi 21 ble justert til 1:167 pga blodprøvene. Usikker på om jeg skal dra og ta den testen, og vil ikke ta fostervannsprøve. H
 
Har også tatt den nå (forrige uke), og fikk gode, lave resultater, men blodprøvesvarene er ikke kommet ennå.
 
Sniker fra Jan/feb - var det en grunn til at de utførte testen? Vi gjennomførte den også pga en historie, men fikk langt fra så fine tall som deg :) tok derfor NIPT som ga oss bedre resultat :)

Ja, det var pga historikk. Tidligere avbrutt svangerskap pga misdannelser. Deilig med gode NIPT-resultater. Var du i København?
 
Kan hvem som helst ta en slik test eller må man bli henvist ? Sikkert dumt spm. Aldri hørt om det før.
 
Kan hvem som helst ta en slik test eller må man bli henvist ? Sikkert dumt spm. Aldri hørt om det før.

Jeg vet ikke om det tilbys privat, tror ikke det. Man må henvises av lege til sykehus.

Alle gravide over 38 år har rett på undersøkelsen, samt også hvis en av foreldrene er bærer av et kromosomavvik, hvis man tidligere har vært gravid med foster med kromosomavvik, har et barn fra før med en arvelig sykdom eller har gjennomgått en senabort.
 
Hei! Kan jeg spørre hvilke tall du fikk ved Duo, og hva NIPT-testen viste? Jeg hadde fin ultralyd i dag, men risikoen for trisomi 21 ble justert til 1:167 pga blodprøvene. Usikker på om jeg skal dra og ta den testen, og vil ikke ta fostervannsprøve. H

Ja, etter ul fikk jeg 1:100 risiko, så når de fikk inn blodprøven ble risikoen justert til 1:300, men vi følte at vi trengte ett mye mer trygt svar ellers hadde jeg ikke slappet av før etter fødsel. NIPT ga 1:10.000, så det føltes mye bedre :)

Fostervannsprøve og morkakeprøve er bare 85%sikker, NIPT er det beste alternativet ❤️
 
Ja, etter ul fikk jeg 1:100 risiko, så når de fikk inn blodprøven ble risikoen justert til 1:300, men vi følte at vi trengte ett mye mer trygt svar ellers hadde jeg ikke slappet av før etter fødsel. NIPT ga 1:10.000, så det føltes mye bedre :)

Fostervannsprøve og morkakeprøve er bare 85%sikker, NIPT er det beste alternativet [emoji173]️

Ok, takk for svar! Reiser til Göteborg nå på torsdag, og får resultater tirsdag. :)
 
Back
Topp