Duo-test?

Pingumamma

Flørter med forumet
Noen flere i alderen for duo-test her? Jeg skal til veiledning og blodprøver i morgen. Svaret får jeg visstnok innen en uke. Så kommer innkalling til UL. Spent på hvordan veiledningen blir.

For de over 38. Frivillig. Hvor skal du veiledes?

Jeg tenker å ta fostervannsprøve direkte.

Aahh da har jeg 10 år på meg enda ;) lykke til dere som ska ta :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Noen flere i alderen for duo-test her? Jeg skal til veiledning og blodprøver i morgen. Svaret får jeg visstnok innen en uke. Så kommer innkalling til UL. Spent på hvordan veiledningen blir.

Sniker litt fra mars etter duotest-søk :) Har du tatt denne testen nå? Hvordan foregikk det i såfall? Jeg har tatt blodprøvene og skal til UL på onsdag. Har fram til nå bare sett fram til timen i og med at jeg får se beibien og hjertet. Men nå plutselig begynner jeg å grue meg i og med at det kan jo faktisk vise seg at det er noe galt.....

Fikk du vite svaret med en gang, mens du var der? Eller fikk du tilsendt brev i etterkant? Er så redd for å få sjokk på onsdagen....

Korleis gjekk det på duo testen? Håper du fekk gode resultater:)

Jeg går å venter på svar på denne prøven....Var og tok ultralyd nå på mandagen...D var ingen indikasjona på ultralyden som tilsa at noe var galt...så nå går vi bare å venter på svar fra sykehuset...Hvis alt var i orden så fikk vi brev i posten hvis ikke ringte de meg

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Jeg går å venter på svar på denne prøven....Var og tok ultralyd nå på mandagen...D var ingen indikasjona på ultralyden som tilsa at noe var galt...så nå går vi bare å venter på svar fra sykehuset...Hvis alt var i orden så fikk vi brev i posten hvis ikke ringte de meg

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app
Krysser fingrene for at du får positivt svar:)

Jeg fikk svar rett etter ultralyden og alt var bra. Legen beregnet sannsynligheten for tre ulike kromosomfeil, basert på UL og blodprøve. Downs var den vanligste. Jeg kom inn med en sannsynlighet på 1/177 basert på alder, og kom ut med 1/2282 basert på duotesten.

Legen fortalte at rundt 1 av 4 (tror jeg...) blir tilbudt fostervannsprøve på bakgrunn av prøvesvarene, men i 9 av 10 av disse tilfellene var det ingen grunn til uro. Antakligvis er alt bra, men andre ord! Men veldig glad jeg slapp den ekstra påkjenningen med fostervannsprøve og flere uker med venting... Føler meg roligere før OUL også nå, siden UL på duotest er veldig grundig.

Jeg er >38.

Tok duotest, og tok blodprøvene bare noen dager før UL. På UL målte de nakkefold og neseben. Disse målene, samt en drøss andre parametre ble plottet inn i et beregningssystem(alder, høyde vekt, røyk/alko, om forrige barn var friskt etc et ) Jeg fikk gode resultater basert på UL. Kun ut fra alder var risiko 1:85, men etter ul var den 1:1339. Blodprøveresultatene var ikke klare, så de ble ikke med regnet, men de vil også som regel dra risikoen ned, siden UL-resultatene var bra. Får brev med de endelige resultatene.

Tallene mine viser altå st jeg har risiko på lik linje med en 25 åring. Og slik er det for de fleste. :)

Back
Topp