dundyne?

huzky

Gift med forumet
skal dere ha dundyne til babyen, eller noe annet?

Vi skal ha syntetisk dyne. Jeg er allergisk mot dun og blir tett av å ligge i samme rom som det er dun dyner/puter i. Knøttet skal sove inne hos oss så det er greit å slippe allergien for meg, og vi skal ha ull pysj til snuppa:) 

Har fått Andungen dundyner som er anbefalt av norges astma -og allergiforbund [:)]

Håper de er bra[;)]

ORIGINAL: Ephexita

ORIGINAL: Moffe79

Har fått Andungen dundyner som er anbefalt av norges astma -og allergiforbund [:)]

Håper de er bra[;)]

Hvis barnet tåler dun så er sikkert den kjempefin.

Jeg er astmatiker og alergiker selv, og har ikke kjangs til å kunne bruke de dynene, så jeg
kjøpte en av de vanlige syntetiske astma og allergidynene fra Høye til babyen.
Da er man sikker på at det ikke blir reaksjoner :)

Takk for tips[:)] Kansje greit å ha noen i reserve i tilfelle[:D]

det er jo litt snakk om babyer og brukte madrasser, er det slik med dyner også?? jeg har ei nesten ny og to arvet...

Håper de er bra[;)]

Jeg er astmatiker og alergiker selv, og har ikke kjangs til å kunne bruke de dynene, så jeg

Takk for tips[:)] Kansje greit å ha noen i reserve i tilfelle[:D]

Var ikke meningen å snakke dumt om den du har fått altså, men det er som jeg skrev:
Så lenge barnet ikke er allergisk mot dun er det sikkert en kjempefin dyne.
Vi får jo vinterbarn, og dun er desidert varmest :)

Man skal bare følge litt med, iom at de som reagerer ofte blir tette.

Jeg kjøpte saueskinn til å ha oppå madrassenfor åf å det varmere i senga, men merka i dag at jeg reagerte kraftig på det, så blir spennende å se med den lille gitt.

Nei nei ,jeg tolka det ikke negativt[:)] Bare bra at du gir meg råd, kan jo ikke ta meg nær
av det[;)]

Uff, kjipt at du reagerte sånn på det da!! Håper gullet ditt tåler det[:)]

Dun er BANNLYST i mitt hus, MAKAN til fjær og dun overalt skal man lete lenge etter altså!!!!!

Jeg kasta begge dundynene til meg og samboeren min, og har nå gått for syntetiske. Jeg kommer til å gå for det en syntetisk dyne som er godt testet, skal sjekke ut den som Ephexita her tipser om [:)]

Vi har andungen, men gutten min har aldri brukt dyne da, han bruker grobag.

Dyna ligger egentlig bare til pynt/ligger der for å gjøre senga mindre.

smaken er som baken, den er delt. synes jeg nesten bare har lest om lammeull og dundyner så langt, men det viser seg at det ikke bare er det som "gjelder". er egentlig litt deilig å se at alle svarer forskjellig. da blir det sjelden feil det man gjør, bare man har tenkt igjennom hvorfor man vil ha det sånn selv. herlig gjeng!

jeg får sjekke ut litt hva som finnes. har selv en allergivennlig dyne fra høie. den er god :)

ORIGINAL: jan2010

smaken er som baken, den er delt. synes jeg nesten bare har lest om lammeull og dundyner så langt, men det viser seg at det ikke bare er det som "gjelder". er egentlig litt deilig å se at alle svarer forskjellig. da blir det sjelden feil det man gjør, bare man har tenkt igjennom hvorfor man vil ha det sånn selv. herlig gjeng!
jeg får sjekke ut litt hva som finnes. har selv en allergivennlig dyne fra høie. den er god :)

Så sant så sant [:D]

Håper de er bra[;)]

Den dynen skal jeg også kjøpe [:)]. Å den kan kokvakes også[;)] men alloveranen i trekket forsvinner etter noen vask om du gjør det. Men det folk sier om at dundynene er varmere er bare tull. den er bedre å regulere tempraturen men er ikke varmere enn en god syntetisk termodyne[;)]

Back
Topp