Dundyne vs fiberdyne til babyen

Hadde fiberdyne sistgang☺ har kjøpt tynn dundyne for å teste denne gangen og skal kjøpe fiberdyne i tillegg. Tåler ikke selv dun/fjær så er litt skeptisk til dun i dyner. :laugh:
 
Fiber hos oss siden mannen ikke tåler dun så godt..
 
Dun. Elsker dun sjøl, å tenke det e bedre å holda varme /kulde....

Ke tenke du då?
 
Jeg er usikker.. Tenkte egentlig fiber selv. Lettere å vaske blant annet. Men ble anbefalt på hansen og dysvik å kjøpe dun. Så ble litt usikker..
 
Sniker fra juni.
Dun puster, det gjør ikke fiber, noe som vil si man blir klam med fiber når man blir varm.
Tidligere var det mange som reagerte på dun, men nå anbefales dun også av astma og allergiforbundet. Se etter merking.
Dun er lett å vaske, så lenge man har tørketrommel og tennisballer :)
 
Jeg tenkte dun, siden det skal være varmere og bedre, men finner bare tynne sommerdyner i dun. Og de koster jo skjorta, så kan bare tenke meg hva en vinterdyne evt vil koste.
 
Ja, de vi så på kostet 600 og 800 kr. Så dyre dyner har ikke vi selv engang. Og må jo ha til både vogn og seng. Men hun i butikken anbefalte dun fordi det puster og ikke blir tett, og derfor er tryggere dersom babyen skulle få dyna over seg. Det treffer jo selvfølgelig når hun sier det på den måten, så mye mulig det blir dun på oss :)
 
Ja, de vi så på kostet 600 og 800 kr. Så dyre dyner har ikke vi selv engang. Og må jo ha til både vogn og seng. Men hun i butikken anbefalte dun fordi det puster og ikke blir tett, og derfor er tryggere dersom babyen skulle få dyna over seg. Det treffer jo selvfølgelig når hun sier det på den måten, så mye mulig det blir dun på oss :)

Fant du vinterdundyne? Evt hvor?
 
Ser forresten at KID "frister" med 50% på valgfri vare om me melder oss inn i kundeklubben deira...

Godt tips?!
 
Sniker fra juni.
Dun puster, det gjør ikke fiber, noe som vil si man blir klam med fiber når man blir varm.
Tidligere var det mange som reagerte på dun, men nå anbefales dun også av astma og allergiforbundet. Se etter merking.
Dun er lett å vaske, så lenge man har tørketrommel og tennisballer :)
Skulle til å si det samme :) Jeg har astma og allergi selv, men bruker dundyne anbefalt av NAAF til meg selv og lillemor :)
 
De kalte det vel helårsdyne, men hadde det både på Princess og Hansen og dysvik. Hun på Princess anbefalte oss å vente med å kjøpe, for de kom garantert på tilbud før mars :)

Takk, da skal jeg sjekke Princess, tror ikke vi har Hansen og Dysvik i nærheten :)
 
Kjøpt sval sommerdundyne på kid, hadde samme sist, synes ikke de trengertykkere dundyne, blir fort veldig varmt, holder fint med den og den kost ikke mye, 100 ett ellerannet på 30 % mener jeg. Dattera mi er nå straks 3 år, ikke spesielt varm av seg,men har aldri hatt vinter dundyne. Bare tynn.etter tips fra andre småbarnsmødre og det funker fint,fint :)
 
Fiber! Hvertfall til de små! Det er et helvette å vaske de dundynene om det skulle være noe uhell i form av kroppsvæsker som gulp, tiss eller bæsj :p i tillegg må de luftes hele tiden så du unngår at det blir noe mugg i dem over tid :p fiber er helt klart enkleste løsningen synes nå jeg ^^,
 
Jeg er usikker.. Tenkte egentlig fiber selv. Lettere å vaske blant annet. Men ble anbefalt på hansen og dysvik å kjøpe dun. Så ble litt usikker..
Eg blei og anbefalt på butikk å kjøpa dun.... Dei hadde kun fiber, men dama bak disken sa ho sjølv ville gått for dun... I går sa svigermor at ho hadde dun dyna liggande på loftet. DÅ kjente eg at eg blei skeptisk!! :hello

Har to 65x80 som eg nylig kjøpte av ei venninne. Dei er merka med NAAF og sånn, men kjentes litt tynne ut?
 
Fiber! Hvertfall til de små! Det er et helvette å vaske de dundynene om det skulle være noe uhell i form av kroppsvæsker som gulp, tiss eller bæsj [emoji14] i tillegg må de luftes hele tiden så du unngår at det blir noe mugg i dem over tid [emoji14] fiber er helt klart enkleste løsningen synes nå jeg ^^,
Har tørketrommel og tennisballer, så det er ikke mer stress å vaske dun enn fiber :) Å lufte den lille dyna der har jeg heller ikke opplevd som stress, men vi har dun selv også :) Mer stress med de- de er 220 cm lange [emoji14]
 
Back
Topp