Dundyne eller fiberdyne???

SunShine10

Flørter med forumet
Har fått skrudd sammen ei søt lita baby seng på soverommet vårt. <3
Det blir så mye mer virkelig når senga står der, klærne er vasket og lagt i en ny kommode.
Alt nærmer seg med storm skritt!

Men nå er det store spørsmålet, skal vi bruke fiber eller dundyne.....???
Trenger litt hjelp av dere for å vurdere hva vi skal bruke.

Hva skal dere bruke i vogna?
Skinnpose?
...håper bare at skinnposen passer i vogna.
Kjøpte en brukt skinnpose, ganske stor en, så det blir spennende å se når vi får den bestilte vogna i neste uke.

Jeg kjøpte først dundyne men så fikk jeg høre av, tja husker ikke hvem, at fiberdyne er bedre til små barn.. Så jeg har kjøpt Høie sine fiberdyner til vugge og seng. Kjøpt på Jysk.. Anbefalt også av Norges Astma- og Allergiforbund.[:)]

I vogna har jeg kjøpt voksipose[:)] Og dersom det er for mildt i været, har jeg tenkt å bruke dyna og et pledd over[:)]

Dun i senga, fiber i vugga på dagtid!

I vognen har vi pose som jeg har lammeskinn i.

Dundyne i vugga på natta[:)]
Skal også ha dundyne og lammeskinnspose (+ en annen pose som er laget av svigerinna mi) i vogn...blir å variere mellom disse ettersom hvordan været er[:)]

jeg har dundyne :)

Jeg tror egentlig jeg heller mer mot dun enn fiber...
Siden den er allergi- og miljøvennlig, samt kan vaskes på 60 grader.

[:)]

ORIGINAL: Nikki.

vil ikke ha dun grunnet allergi.. står de er anbefalt av norges astma og allergi forbund.jeg reagerer

Samme her - jeg er også kjempe allergisk mot dun.. Klør så jeg blir helt gal av det[8D]

Fiberdyne (allergo fra Høie) til vugge og seng. Dunpose til vogna når det blir kaldt... Før det regner jeg med å bruke en selvstrikket vognpose i ull + teppe eller evt dyne + teppe i vogna (hvis ikke ullposen slår an [:D])

Har kjøpt dundyner. Jeg hadde planer om å kjøpe fiberdyner, siden jeg fra andre fikk inntrykk av at det var det beste, men butikkdamen sa at det absolutt var best med dundyne. Fordi fiberdyner er stive og legger seg som et lokk oppå babyen. Og at dundyner har mye bedre kvalitet. Når jeg kjente på de forskjellige, så følte jeg at dundynene kjentes mye bedre ut.

Dundyne i senga og vugga og voksipose i vogna[;)]
blir det mildt høst, bruker jeg sommerdyna som hører til voksiposen[;)]

Fiber dyner og saueskinnspose i vogna regner jeg med. [:)]

Back
Topp