Dun i dyne og pute

Snickers

Gift med forumet
Ville bare si at jeg var innom å skulle kjøpe pute til mellomsten min her om dagen, og vi kom da i snakk med butikkmannen om hva som passa best.

Så for å gjøre en lang historie kort-----dun er ikke bra for små barn,---Kan fremkalle allergier o.l

Men vi kjøpte dundyne nå i vinter og den er sånn allergivennlig.
Gjelds den og?

syns å ha hørt det et sted før. vi har en dyne (min fra jeg var liten) som vi brukte litt i vogna før.. men i senga har hun vanlig dyne[:)]

ønsker meg forretsen dun dyne i senga vår! det er så digg!!![:D]

Her kommer ingen dundyner i hus for jeg reagerer på det selv..

Er fælt nok med de to stakkars putene i sofaen med dun i. Men det er deilig da ;)

ORIGINAL: Fragle1

Gjelds den og?

Er den allergivennlig er den vel bra nok! Kan jo ikke selge allergivennlige produkter som allikevel kan gi allergi, vel?

ORIGINAL: Snickers

Gjelds den og?

Er den allergivennlig er den vel bra nok! Kan jo ikke selge allergivennlige produkter som allikevel kan gi allergi, vel?

Nei ikke vet jeg? Jeg lurte jo da du sa at de ikke var bra for barn.
Og ville være helt sikker nå som vi har fått astma-unge også.

Sier ikke dette for å "skremme" noen, altså! Alle må jo gjøre som dem vil, men mellomsten min er 2,5 år, og han ville ikke selge meg dunpute til ham.

Idapjus--ja, mye er allergifremkallende, men jeg unngår det jeg kan for mine barn[;)]

har dundyne t gjestesenga samt dunputer.
E kan ikke bruke de pga allergi. E bi tett med en gang.

Så junior får ikke dundyne uansett kor allergivennlig de e.[:)]

Gjelds den og?

Nei ikke vet jeg? Jeg lurte jo da du sa at de ikke var bra for barn.
Og ville være helt sikker nå som vi har fått astma-unge også.

Ååååå, så leit, da....! Men han har vel en stor sjanse for å vokse det av seg? Jeg er tante til en som er 1 år og har astma.....må V puste inn i sånn maske hver dag?

Jeg tør ikke si noe om allergivennlig dun, jeg ville bare si fra om det jeg ble fortalt.....men kansje man finner litt på google, eller bare spør i putebutikken om hva dem vet?

på princess her i byen anbefaler de heller dun enn vanlig fyll t barn..
Men av prinsipp så får ikke junior dun...
Samme med latex. Sia e har en ganske kraftig allergi overfor latex så prøva e å hold junior utenom latex.

Ååååå, så leit, da....! Men han har vel en stor sjanse for å vokse det av seg? Jeg er tante til en som er 1 år og har astma.....må V puste inn i sånn maske hver dag?

Jeg tør ikke si noe om allergivennlig dun, jeg ville bare si fra om det jeg ble fortalt.....men kansje man finner litt på google, eller bare spør i putebutikken om hva dem vet?

Ja, kjipt! Men det er barneastma, det er det store sjangser for at han vokser av seg, heldigvis.
Han får medisin morgen og kveld, pumper inn i sånt rør med maske på enden. Han eeeelsker det[8|]!
Ja, jeg får guugle litt, og kanskje høre med barnelegen neste gang vi er der.

Ja, kjipt! Men det er barneastma, det er det store sjangser for at han vokser av seg, heldigvis.
Han får medisin morgen og kveld, pumper inn i sånt rør med maske på enden. Han eeeelsker det[8|]!
Ja, jeg får guugle litt, og kanskje høre med barnelegen neste gang vi er der.

Er sånn maske mitt tantebarn også bruker ;-) Han liker det han og! Håper V vokser det av seg, og at det hele bare forsvinner av seg selv ;-)

ORIGINAL: Sofie.

på princess her i byen anbefaler de heller dun enn vanlig fyll t barn..Men av prinsipp så får ikke junior dun...
Samme med latex. Sia e har en ganske kraftig allergi overfor latex så prøva e å hold junior utenom latex.

Merkelig......

Jaja, jeg er ikke proff, men det høres jo logisk ut at dun kan virke allergifremkallende......

Men,men----pute blir det ikke her i gården før om et år-halvannet[;)]

ORIGINAL: Sofie.

på princess her i byen anbefaler de heller dun enn vanlig fyll t barn..Men av prinsipp så får ikke junior dun...

Merkelig......

Jaja, jeg er ikke proff, men det høres jo logisk ut at dun kan virke allergifremkallende......

Men,men----pute blir det ikke her i gården før om et år-halvannet[;)]

Sambo her sier det samme at dun ikke er bra for så små, han har jobba på Jysk når han var lærling. Men ei venninne av meg bruker dun til sin gutt på 4 uker. Det blei ho anbefalt fra princess. Har inntrykk av de fleste sengetøysbutikker anbefaler det no for tiden eg[&:]

Jeg jobbet på kid i mange år og var på dynekurs med Maskot/Høye, jeg er selv allergiker og det ble diskutert dette med dun, og til små barn.
Den gangen anbefalte de dun, mye pga dun er naturprodukt som midd og støv ikke trives så godt i, samt dun er litt som ull(varmeregulerende) så man blir ikke så opphetet og klam som i syntetiske produkter.

Men tiden forandrer seg......

Selv har vi ikke dun[:)]

Jeg har brukt dun hele tiden. Har både sommer - og vinterdyne i dun til mini. Men det er slike allergi-vennlige dundyner. Har aldri hørt om dette før jeg. Men litt merkelig hvis de dynene som er spesielt merket om at de er 100 % allergivennlige alikevel skulle vise seg å ikke være det... Hmmm.... jaja, vi får nå se [;)]

Men takk for opplysningen uansett. Så skal jeg høre med de på helsest. og på 1-årskontrollen, for mini har muligens astma... Håper ikke det er dundynene som har skylden for det, hehe [;)]

Her har lillegutt astma, å da hadde vi brukt vanlig dyne, å skulle over til dun vinter dyna vår, begynte å lure så spurte på kontrollen på sykehuset å da ble jeg anbefalt å bytte over t dundyna, å den er au sånn allergi vennlig;) så den blir der den ligger;) søstra mi har brukt samme type dyne til alle si e 3 gutter å er ikke værken astma eller allergier der;)

ORIGINAL: Fridemor

Jeg jobbet på kid i mange år og var på dynekurs med Maskot/Høye, jeg er selv allergiker og det ble diskutert dette med dun, og til små barn.
Den gangen anbefalte de dun, mye pga dun er naturprodukt som midd og støv ikke trives så godt i, samt dun er litt som ull(varmeregulerende) så man blir ikke så opphetet og klam som i syntetiske produkter.

Men tiden forandrer seg......

Selv har vi ikke dun[:)]

Ja eg tror de har kommet langt på hvor gode de syntetiske dyne/pute-produktene er no enn før. Men om de er bedre enn dun ang. allergier og alt det der, det vet eg ikke.
Vi har hvertfall allergro (syntetisk) dyne fra jysk og den skal holde vekk midd og alt sånt.

Back
Topp