dumt spm

MimmiMamma

Betatt av forumet
Dersom man har sex uten beskyttelse også får man mensen 36 timer etterpå.

Er det noe mulighet for at man har blitt gravid da? eller går det ikke når man får mensen rett etter?

jeg vet ikke hva som regnes for sikkre perioder, eller når det er best å bli gravid

[X(]

ORIGINAL: Lissyjane

Det går helt fint å få mensen rett etterpå. I følge enkelte leger er det ikke noe som heter "sikre perioder"

Nei, jeg er klar over det. men det er vel noen perioder som er sikkrere enn andre?

(bruker til vanlig prevnesjon, så har ikke tenkt å begynne å satse på sikkre perioder altså, men jeg lurer på om det er stor sjangs for å bli gravid rett før mensen? )

Takk for svar![:)]

Da får jeg bare vente og se![;)]

Er ikke planlagt å bli gravid nå, så håper jo egentlig ikke at jeg er det,

men vi visste jo konsekvensene når vi hadde sex uten kondom, så om jeg er gravid så skal det nok gå bra![:)][;)]

Kroppen er ikke lett å forstå seg på og ingen kropper er like. Men; ordet eggLØSNING sier seg vel selv? Da slipper egget.... Og begynner ferden NEDOVER mot livmora - der den fester seg i livmorveggen HVIS det blir befruktet. Det blir IKKE befruktet FØR det har sluppet taket og begynner ferden. Kan jo ikke risikere at egget blir befruktet og begynner å "vokse" inni egglederene???

Hvis du har kort syklus, kan du jo faktisk bli gravid rett etter mensen. Og er kroppen heeeeeeeelt på styr, så er jo selvsagt alt mulig.

Kanskje mer info finnes på pernille.info?

ORIGINAL: Grete71

Kroppen er ikke lett å forstå seg på og ingen kropper er like. Men; ordet eggLØSNING sier seg vel selv? Da slipper egget.... Og begynner ferden NEDOVER mot livmora - der den fester seg i livmorveggen HVIS det blir befruktet. Det blir IKKE befruktet FØR det har sluppet taket og begynner ferden. Kan jo ikke risikere at egget blir befruktet og begynner å "vokse" inni egglederene???

Hvis du har kort syklus, kan du jo faktisk bli gravid rett etter mensen. Og er kroppen heeeeeeeelt på styr, så er jo selvsagt alt mulig.

Kanskje mer info finnes på pernille.info?

Må jo være et egg der for at det skal bli befruktet... Men som Grete71 sier: Vi har forskjellig syklus og ingen garanti for når egget løsner.

Klart man må ha eggløsning. Men jeg hadde ikke eggløsning der og da. Men er jo tydeligvis helt dødfødt å si det her

Ja men her motsier du jo deg selv....[8|] "klart man må ha eggløsning".[8|] Ja egentlig er det bare noen få dager du KAN bli gravid på. Mannens spermier kan overleve flere dager i kvinnens kropp, så må eggLØSNINGEN skje, og så KAN du bli gravid....

Altså, du kan ha sex på onsdag, ha eggløsning på fredag og bli gravid hvis du hadde sex på fredag/lørdag.

Det går helt fint å få mensen rett etterpå. I følge enkelte leger er det ikke noe som heter "sikre perioder"

ORIGINAL: Grete71

Klart man må ha eggløsning. Men jeg hadde ikke eggløsning der og da. Men er jo tydeligvis helt dødfødt å si det her

Ja men her motsier du jo deg selv....[8|] "klart man må ha eggløsning".[8|] Ja egentlig er det bare noen få dager du KAN bli gravid på. Mannens spermier kan overleve flere dager i kvinnens kropp, så må eggLØSNINGEN skje, og så KAN du bli gravid....

Altså, du kan ha sex på onsdag, ha eggløsning på fredag og bli gravid hvis du hadde sex på fredag/lørdag.

Jeg motsier jo ikke meg selv. Jeg sier at jeg ikke hadde eggløsning DER OG DA! Klart man må ha jevnlig eggløsning. Men man trenger ikke eggløsnig DER og DA. Forklarer jeg det sinnsykt dårlig eller?????

Hehe ja du forklarer deg litt dårlig. Hva mener du med der og da? Akkurat i det du har sex?

Nei man må ikke ha sex AKKURAT PÅ DAGEN man har eggløsning. Men de aller nærmeste dagene FØR og kanskje etterpå.

Er vi enige da? [8D][:D]

Du må ha hatt eggløsning, men ikke akkurat DA. [:D][:D][:D] Heeeelt sikkert noen dager etter. Men kroppen er rar: du KAN ha hatt el selv om du ikke har merket noe, selv om du pleier å merke det til vanlig.

Men samme søren, nå forstod vi i hvert fall hva du mente... [8D][;)]

Hihihi, sædcellene kan leve opp til 72 timer inni en. Så om man har eggløsning 70 timer etter man har hatt sex, så kan man altså bli gravid! (Da har jeg regnet med ett par timers slingringsmonn i og med at sædcelle bruker en times tid å svømmer oppover og[;)])

hehe, problemet med forklaringen er jo at du sier at du ikke hadde eggløsning, for du bør heller skrive hele setningen, for vi klarer ikke å lese tankene dine...

men bra alle er enig om at det må et egg til for å lage en omelett [8D]

Back
Topp