Dumt spm. om Permisjon

mammy19

Elsker forumet
Hører noen av dere har snakka om å søke om permisjo til arb.giver? har ikke hørt om det jeg.. vet bare når jeg skal søke om permisjonspenger, men søke om permisjon til arb.giver cisste jeg ikke... Sikkert veldig dumt spm. men hvordan søker man om permisjon da? Jeg er lærling, men blir sykemeldt 100% helt ut svangerskapet og dermed skal vi fryse lærekontrakten min siden jeg må ta den igjen etter fødselspermisjonen. Må jeg da søke til arb.giveren min som jeg har nå da??? [&:][8|]

Vet ikke hvordan det er når du er lærling, men ellers skal man søke til arbeidsgiveren om permisjon også. Disse skjemaene skal finnes på arbeidsplassen din.

Oki.. men vet du hva som skjer om jeg ikke søker hos arb. giver da? jeg skal jo ikke tilbake dit! jeg er sykemeldt helt ut og skal få ny lærlingplass når fødselspermen er over.. så har jo ikke noe betydning for der jeg jobber nå egentlig..

trur vi har det samme problemet... lurer også på det.. pluss at eg og skal bytte lærlingplass...

ORIGINAL: mammy19

Oki.. men vet du hva som skjer om jeg ikke søker hos arb. giver da? jeg skal jo ikke tilbake dit! jeg er sykemeldt helt ut og skal få ny lærlingplass når fødselspermen er over.. så har jo ikke noe betydning for der jeg jobber nå egentlig..

Hvis du skal på en ny plass å være lærling etter permisjonen, så tror jeg ikke du trenger å søke nei.. Det er jo ingen vits hvis du ikke skal tilbake! Men da må du vel søke til de som har med dere lærlinger å gjøre? Men du hadde vel allerede gjort en avtale med de?

Back
Topp