Dumt å ta ultralyd i uke 7?

Demeter

Glad i forumet
Junibarna 2015
Ble plutselig litt usikker etter å ha lest en kommentar her ang. MA til tross for hjertelyd i uke 7. Ser også andre steder at det blir nevnt at man er "tryggere" om man venter til uke 8.

Burde jeg avlyse timen min i morgen og be om en ny om en uke? Er jo dumt om det gir veldig mye mer falske forhåpninger nå enn om en uke. Heg er uansett klar over at sjansene er der for at det kan gå galt. Men om det er helt uten betydning at hjerte slår når man er 7+1 i forhold til SA/MA, så er det kanskje greit p vente litt?

Er jo veldig innstilt på å "få denne timen unnagjort", så blir litt dumt å måtte vente en uke til også...

Noe av grunnen til at jeg har tidlig ultralyd, er fordi jeg har en diagnose som gir litt forhøyet sjanse for ex.u. Og det vil jeg gjerne vite så snart som mulig om det skulle være ...

Vanskelig. Hva ville dere gjort?
 
Ville nok beholdt den. Søsteren min fikk beskjed om på tidlig UL at hjerteslagene var så sterke og fine at sjansen for SA var minimale.
 
Jeg ville beholdt den timen.
MA kan jo også skje etter uke 12, selvom man da skal være nokså trygg..

Jeg hadde UL i uke 7, og alt så fint ut. Men jeg er fortsatt inneforstått med at alt ikke er 100% trygt selvom det var fin hjerteaktivitet der..
 
Eg såg hjerte slå i uke 10+ og hørte det i uke 11, uke 13 var det MA
 
Da satser jeg på å beholde timen. Tenker å ta en ny i uke 13 også:) Om ting er ok etter begge disse, så kam jeg nok fortelle det :)
 
Det har ingenting å si i forhold til MA.
Jeg hadde UL i uke 9 der alt så normalt ut og sterk fosterlyd, hørte fosterlyd igjen i uke 11, igjen alt normalt. På ordinær UL i uke 18 oppdaget vi at hjertet til den lille hadde stoppet opp i uke 14 ❤️
 
Den kommentaren var nok fra meg. Ikke meningen å overføre bekymringer på deg.. Det er nok bare min måte å beskytte meg selv på, jeg var forferdelig langt nede etter å ha opplevd det. Vi var tre stk på jobb med termin samtidig. Jeg gråt hver søndag kveld og endte opp med å bli sykmeldt en periode også. De var jo førstegangs og det var konstant snakk om mage og spark og termin og ul og gudene vet hva. I dag har jeg det på avstand og jeg har fått en fantastisk nydelig sønn. Alt skjer for en grunn <3 De aller fleste går det bra for og det gjelder nok her inne også :)
 
Jeg var på ultralyd i uke 7+2 å angrer ikke på det, ble veldig mye mer rolig av det :)
 
Forrige svangerskap var jeg på UL i uke 5, 6 og 8.. Angrer ikke! :)
 
Back
Topp