Dummet meg skikkelig ut

BergenBaby2015

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
skulle ut og fly i dag, og ble utrolig stressa da flyet skulle ta av. Dette skjer av og til, har litt flyskrekk, men svært sjelden at det er helt krise. I dag var det helt krise, så jeg tok en beroligende for å roe nervene og hjertebanken. Fortalte det til samboeren min da han henta med på flyplassen, og da fortalte han at dette var farlig for fosteret. Jeg visste at jeg ikke skulle ta smertestillende (annet enn paracet) osv, men da jeg søkte på nett var visst dette noe som virkelig kunne gjøre stor skade.

Nå sitter jeg i sjokk og med verdens verste følelse. Vet ikke hva jeg er ute etter med dette innlegget, men jeg måtte bare skrive et sted.. Må vel ringe legen min i morgen for å høre hvor krise det er? Hvordan i alle dager skal jeg kunne leve med meg selv, om noe skjer med lille babyen min, bare fordi jeg fikk litt angst på et fly...? Det er jo ikke farlig. Dette er helt grusomt. At jeg kunne være så dum og uforsiktig.

Sikkert et sjokk å oppdage, men ikke google rundt etter skrekkhistorier. Sjekk merket i Felleskatalogen, der står det forhåpentligvis at bivirkninger som går ut over fosterer er sjeldne eller kanskje bare teoretisk mulige.

Satser på at det går bra!

Stod det noe om mengden da?
Vil tro det er forskjell på om du går på det fast, og har tatt 1 tablett..

Det er nok forskjell på om du har tatt én tablett, enn om du har tatt flere. Men ja, ring legen din i morgen å hør hva de sier der :)

Håper dere har rett :) håper jeg hjelper at det bare var 1 tablett. Over 1 år siden sist jeg tok en. Skal ringe legen i morgen for å få sinnsro. Snakket med svigerinnen min som er sykepleier, og hun mente det skulle gå helt fint, men vil ringe i morgen for å være på den sikre siden. Men nå har jeg i alle fall lært det. Skal IKKE ta noe beroligende under graviditeten.

Vil tro at dette går helt fint; siden det var et engangstilfelle :) Tenk på dem som ruser seg under hele graviditeten, og faktisk får friske barn! (Vet at flere får fysiske/psykiske skader ja, men flere får også helt friske barn.. Og jeg er såklart imot dette, hvis noen ble i tvil ;) )

Men ville også ringt legen om jeg var deg, godt å bli beroliget av noen som kan faget.

Pust rolig inn og ut og ta d heeelt m ro:):) d har nok gått veldig greit,ikke stress deg så opp!:) babyen er så beskyttet av kroppen at d skal mer til enn en tablett for å gjøre noe skade!bare prøv å ikke ta flere men du kan slappe helt av,dette går bra:)

Takk for gode og beroligende ord. Etter å ha lest dem tror jeg at jeg går og legger meg og prøver å ikke tenke så mye mer på det før i morgen når jeg ringer legen :) fikk nok litt panikk, men dette hjalp! Snille dere! :)

Har du lest bruksveiledningen eller på preparatet i felleskatalogen.no? Trur ganske sikkert at det skal meir enn ein tablett til 1 gang enn å skade babyen i magen. Ville ha sove godt i natt om det var meg. Stor forskjell på 1 gang og dagleg. Men som dei nevner over, kan det vere lurt å ringe legen.

Det går nok helt fint! :) jeg har selv flyskrekk og har vært i Thailand etter positiv test. Fikk beroligende av legen. Som han sa så er det værre for barnet om du er stresset enn om du er rolig. Og så lenge det kun var snakk om en tablett så kan du senke skuldrene. :)

Takk for gode og beroligende ord. Etter å ha lest dem tror jeg at jeg går og legger meg og prøver å ikke tenke så mye mer på det før i morgen når jeg ringer legen :) fikk nok litt panikk, men dette hjalp! Snille dere! :)

Har du fått snakket med legen i dag? :)

Så bra :D

Så bra ^-^ og alltid greit å få det bekreftet av legen

Back
Topp