Dummeste/morsomste du har hørt?

Syns også det er morsomt hvis jeg akker meg pga ryggvondt eller peser litt når jeg bøyer meg og voksne damer ler rått og sier: BARE vent du!! Det blir MYYYYYEEEE værre! - Åja! Så fint, da. Det betyr jo ikke at det IKKE er slitsomt nå!?

Er 11 år mellom meg og mitt nærmeste søsken det går så bra! Fordeler og ulemper med både å ha nære søsken og stor aldersforskjell :)
De som har komt med sånne kommentarer er gjerne folk med tette barn som til stadighet snakker om at ungene krangler om alt mulig ;) Jeg er selv veldig nært i alder til mine søsken, men vi ble ikke gode venner før vi nærmet oss 17-18. Nå er vi veldig nærme hverandre! :)

Jeg tenker også at det er fordeler og ulemper med begge deler. Vi har alltid sagt at vi ikke kom til å få to tette. Vi var ganske unge når sønnen vår ble født, og jeg og mannen min hadde ikke vært sammen i et år en gang. I tillegg innebærer mannens jobb at vi flytter mye, vi har flyttet 4 ganger siste 6-7 årene. Vi ville derfor vente til vi visste vi skulle være en plass litt mer permanent før vi fikk et barn til.

Ikkesant! Jeg kjenner noen som har født som sier det ikke var så skummelt som de trodde. Og dette er folk jeg anser som folk med lav smerteterskel så jeg forholder meg veldig rolig :) blir bare så provosert av at det virker som folk vil at folk skal frykte fødsler. Både de som har født og de som ikke har det :p er det noe poeng i å skremme folk liksom?

Hva får de ut av å skremme gravide og da helst førstegangsgravide med skrekkhistorier fra fødsler?! Også "du kommer til å bæsje!" Nei, kødder du? Det er det nest unaturlige du kan finne på å gjøre!! :o

Nei, få en slutt på dette mener nå jeg. Blir for dumt rett og slett!

Hva får de ut av å skremme gravide og da helst førstegangsgravide med skrekkhistorier fra fødsler?! Også "du kommer til å bæsje!" Nei, kødder du? Det er det nest unaturlige du kan finne på å gjøre!! :o

Neste gang kan vi svare: nei, seriøst?? Ååå det blir bra, har ikke bæsja på 6 måneder jeg! [emoji23]

Jeg fikk den fantastiske "husk at graviditet er ingen sykdom!" Kommentaren idag på jobb etter å ha stått og brekket meg på toalettet så jeg var helt svett. Etterfulgt av "når man bærer på livets mirakel må man tåle å være litt dårlig"....
Tror ansiktsuttrykket mitt var svar nok.. :wtf:

Seriøst?? [emoji85] Hva folk klarer å få seg til å si altså. Jeg tror jeg hadde kastet noe etter den som sa noe sånt [emoji23][emoji23][emoji23] Ler...

Sjefen min sto å kikket leeenge på meg en dag før han spurte: Er du helt sikker på at det bare er en inne der altså? Du har jo veldig lang tid igjen! Takk for den liksom!

Eller moren min som mener at heretter kommer jeg aldri til å kunne gjøre noe bare for deg selv mer, alt må dreie seg om babyen! Tullprat mener faktisk jeg. Det blir hva man velger å gjøre det til, selvsagt skal barnet ha masse fokus, men viktig å ikke miste seg selv helt også. Happy mom - Happy child!

Har ikke brydd meg så mye om kommentarer så langt, de fleste er jo koselige kommentarer som at magen er fin og sånt, men da moren min kommenterte at «håååh, den jakken ser ut som den skal sprekke snart!» blei jeg litt irritert.. for jeg er faktisk klar over at magen er der! Og jeg synes selv at jeg er vanvittig svær til å være i uke 30, så jeg trenger ikke at andre sier at klærne mine synger på siste verset :p

Har fått en del færre kommentarer siden det er barn nr 2... noen mener magen er stor, andre mener den slett ikke er så stor. Elevene tisket om at det måtte være tvillinger ;) er i grunn gøyest med barn og elever (jobber på ungdomsskole) for da er spørsmålene så ærlige. En elev lurte i dag på om jeg mente barn var verd all den smerten det er å være gravid og føde. Da smilte jeg bare og så på han (en sjarmerende urokråke av en gutt) og sa at det er verd det når jeg ser hvor fine mennesker dere ungdommer er ;) vant et poeng der, ass ;)

Hva får de ut av å skremme gravide og da helst førstegangsgravide med skrekkhistorier fra fødsler?! Også "du kommer til å bæsje!" Nei, kødder du? Det er det nest unaturlige du kan finne på å gjøre!! :eek:

Ikkesant og det jeg er MINST redd for er å bæsje på meg! Det skal jeg tåle helt fint! hvis det er det værste som skjer og jeg faktisk ligger å tenker på det kan ikke fødselen være særlig vanskelig

Når vi fortalte om at vi ventet vår 3.nå «skulle du ha flere barn da?» «ja, det blir hektisk».... ikke noe «gratulerer, så koselig» eller noe i den dur nei....

Og så blir jeg titt og ofte spurt om «er du helt sikker på at det ikke er 2?» er straks 30 uker og gått opp snart 5kg.... og magen min er ganske så gjennomsnittlig stor :finger:

Det er jammen mye rart en skal høre :Heartred En god klem til dere alle tålmodige vordende mødre :Heartred

Dette er ikke så mammapolitiete, men mer unødvendig kommentar. Var såvidt innom mora til kjæresten i kveld etter 5timer med kjøring og laste inn og ut av bil osv, siste innspurt på flytting. Er 31+2 idag, har ikke sovi særlig i det siste fordi bekkenet er skrot etter at jeg har gjort for mye. "Nå ser du jammen meg sliten ut!" Er ingen overraskelse det asså, men kan man ikke heller si at nå kan du slappe av fremover eller vil du ha en kopp kakao? [emoji6] [emoji4]

Back
Topp