Dumme ting folk sier til gravide. Hva har du hørt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Har faktisk ikke fått noen av disse den her gangen :) Gla for det :)

Ikke fått noen av disse, men har fått en del kommentarer på at jeg ikke har lagt på meg og at det spiller jo ikke noe rolle hva vi får for vi har jo en av hver.

Har hørt se fleste bortsett fra om det var planlagt :-P har prøvd i nesten 5 år, så folk blei ikke overraska! :-P hehe ;-)
Det jeg har fått høre som nok har irritert meg mest, var når jeg var 6 mnd på veg, å fikk høre att det måtte være tvillinger fordi jeg var jo så svær... ikke veldig morro å høre når man har slitt med vekta hele livet! :-P men klarte nå nyte magen allikevell! ;-)
Samt så har jeg irritert meg veldig over folk jeg nesten ikke har snakket med noen gang, eller har mistet kontakten med, plutselig skal Være bestevenn og vite ALT! :-P

Har hørt se fleste bortsett fra om det var planlagt :p har prøvd i nesten 5 år, så folk blei ikke overraska! :p hehe ;-)
Det jeg har fått høre som nok har irritert meg mest, var når jeg var 6 mnd på veg, å fikk høre att det måtte være tvillinger fordi jeg var jo så svær... ikke veldig morro å høre når man har slitt med vekta hele livet! :p men klarte nå nyte magen allikevell! ;-)
Samt så har jeg irritert meg veldig over folk jeg nesten ikke har snakket med noen gang, eller har mistet kontakten med, plutselig skal Være bestevenn og vite ALT! :p
Hos meg er det andre veien. Oj, du er ikke stor. Med første ble jeg faktisk veldig beskymret når folk sa det.

Vet ikke om jeg har fått så mange dumme kommentarer, men irriterer meg litt over at magen plutselig blir allemannseie, noen tror visst at det er fritt fram å ta på magen til gravide, ihvertfall på slutten...

Vet ikke om jeg har fått så mange dumme kommentarer, men irriterer meg litt over at magen plutselig blir allemannseie, noen tror visst at det er fritt fram å ta på magen til gravide, ihvertfall på slutten...

D har jeg omtrent sluppet helt. Glad for d kjenner jeg :) Så utrolig unaturlig at folk tar meg på magen :p

Vi får tredje gutt og fikk kommentarer som uff, jaja - siste mulighet for jenta og detta.

D er provoserende på så mange måter. Jeg elsker denne ungen uavhengig av kjønn! Før vi ble gravide denne gang mistet vi to ganger i uke 12, TO! ..og siste mulighet..? Hvem bestemmer d? Vi eller de som kommenterer.. Og uansett, skulle vi ønske oss flere barn, så er d nettopp d vi gjør - ønsker oss flere BARN ikke et spes kjønn!!

Jada, også "d var ikke for tidlig å ta på seg DEN kjolen, den var trang!!".
Koselig d når man endelig pynter den store kroppen og føler seg litt fresh for en gang skyld..

Folk tenker seg ikke om, og mener nok ikke så vondt m d som d kan oppfattes, men gravide er liksom lov å kommentere. JA, j er klar over at j blir stor som gravid, men d er ikke alltid gøy å høre d. I hvertfall ikke hver gang vi treffes..
Man sier jo ikke sånt til overvektige. D var jammen en størrelse eller ti for liten eller..?!

Huff, jaja. Nå høres d ut som om j er blitt veldig plaget, og d har j ikke - j bare overraskes stadig over hva folk får seg til å si. Og spesielt kommentaren om at d var feil kjønn på babyen, som om han allerede er mindre verdt.

Nå skal d sies at d meste har j hørt fra nær familie, så j tåler en del fra allmennheten for å si d sånn!!;)

Eg møtte på ein go kollega sist veka,hu lurte på koss det gjekk og om det var lenge igjen.eg svarte at eg va i permisjon endeligt,itte å ha vore sjukemeldt si august.
Då svare hu: ja eg ser du nærme deg termin no,for du har fått sånt rundt her og her( stryker seg øve lippå å hakå) , men alle får det på,slutten.

Flott tenke eg,føle meg ikkje så freshe fra før så seie du at eg har skjegg å bart i tilegg,nåke eg ikkje har lagt merke til sjøl..
Måtte rett heim å spørr samboer,så alltid er dønn erlig,han bere lo..
Hehe vett ikkje heilt koss eg ska tolke da:)
Trudde da va ein uskreven regel eg,at me seie ikkje sånt t gravide,eller komentere kor tjokke dei har blitt..sjå på,tante så tjokke mage hu har..
Ka med bere å,sei åå så flotte å spreke du ser ut:)

Eg møtte på ein go kollega sist veka,hu lurte på koss det gjekk og om det var lenge igjen.eg svarte at eg va i permisjon endeligt,itte å ha vore sjukemeldt si august.
Då svare hu: ja eg ser du nærme deg termin no,for du har fått sånt rundt her og her( stryker seg øve lippå å hakå) , men alle får det på,slutten.

Flott tenke eg,føle meg ikkje så freshe fra før så seie du at eg har skjegg å bart i tilegg,nåke eg ikkje har lagt merke til sjøl..
Måtte rett heim å spørr samboer,så alltid er dønn erlig,han bere lo..
Hehe vett ikkje heilt koss eg ska tolke da:)
Trudde da va ein uskreven regel eg,at me seie ikkje sånt t gravide,eller komentere kor tjokke dei har blitt..sjå på,tante så tjokke mage hu har..
Ka med bere å,sei åå så flotte å spreke du ser ut:)

Enig!!! Si noe pent eller oppmuntrende, eller la oss være i fred!!! Vi rives og slites i alle retninger, og noen ganger er d tungt å bare få til å stå opp om mårran.
J tåler d meste, og j er blitt vant med å bli kommentert for størrelsen for j blir stor, men man trenger ikke kommentere d hver gang en møtes.. D holder med én gang.

Også en annen ting. Nå mot slutten hvor folk potensielt begynner å bli lei, hvorfor spør alle om d da...? En blir jo ikke noe mindre lei av å bli spurt, men får ikke MER energi ved å kjenne etter på spm spm, "Er d tungt?", "Hvordan går d med bekkenet?" "Merker du noe til ryggvondt eller?" "Har du beg å få noe vann i kroppen enda da?"..
Hadde en ikke vondt noe sted eller ikke var sliten så BLIR en jo d!!!!

J er ikke lei enda og vil gjerne gå lenger gravid! Men j blei irritert på sambo i går (som ringer hjem fra jobb/han er borte i noen uker av gangen) som vekket meg og begynte hvordan går d med rygg, bekken, er du sliten, sover du godt?
J svarte "ja j har vondt i bekken, ja j er sliten, ja j er potte forkjøla og ja j sover dårlig - men ikke ripp oppi d du da j har akkurat våkna!!
Da sa han "kanskje j skal ringe deg litt seinere...?". Fornuftig tenkte j;)

Nei, begynn å svar tilbake om ikke du allerede gjør d. D gjør j;)

Lykke til i siste innspurt alle flotte gravide kropper!!!!!
Dere er privilegert!

Back
Topp