Dumme samvittighet...

Vestlandstaus

Glad i forumet
Her sitter jeg da. I sofakroken med dårlig samvittighet.
Grunnen til min dårlige samv. er at jeg må ringe legen min i morgen å få meg en øh-time. Eller, er ikke pga legen jeg er lei, men fordi jeg føler jeg trenger å forlenge sykemeldingen jeg har.

Har vært sykmeldt en god uke. Ble innlagt på sykehus forrige onsdag med intense smerter i magen. (har en kronisk tarmsykdom som tydeligvis fant ut den skulle blusse opp igjen) Fikk streng beskjed om å ta smertestillende og å ta det med ro. Ikke stresse.

Men så er det jobben da. Føler jeg må være tilbake neste onsdag, seinest. For da går hun andre sekretæren ut i ferie. Og kontoret funker ikke uten sekretær. Så hva gjør man da?

Hadde du gått på jobb selv om du ikke var i nærheten av 100% ? Hvor dårlig føler du at du må være for å være borte fra jobb?

Sliter med det samme, sykmld min går ut tirsdag neste uke. Og det forventes av sjefen at jeg går tilbake på jobb. Men kroppen og hode er ikke klar. Så usikker på hva jeg skal. Beste er å være sykmldt, helsa kommer først. Ingen som takker deg for at du stiller på jobb når du er syk. Er ihvertfall ikke sånn hos meg

jeg har vært sykemeldt siden november. Prøvde å jobbe 30% i uka før jeg følte meg frisk. Å det ble bare verre. Men nå er jeg sykemeldt pga nå annet da.

jeg har vært sykemeldt siden november. Prøvde å jobbe 30% i uka før jeg følte meg frisk. Å det ble bare verre. Men nå er jeg sykemeldt pga nå annet da.

Du får ikke igjen noe for å slite deg ut på jobb, og ihvertfall ikke når du selv kjenner at du bør sykmelde deg lenger. De finner alltids noen gjennom et vikarbyrå eller noe slikt.

Dere er gode å ha folkens. Selv om samvittigheten min er et kapittel for seg selv. Men jeg får heller prøve å overse den og tenke på helsa mi først.

Gooooood bedring til deg snuppa! Håper du ringte og forlengte sykemeldingen din!!!

Back
Topp