Dumme meg

Flykua

Betatt av forumet
Spiste fårepølse på noen smørbrød på jobb igår... :( 

jeg spiser salami hver dag;)

Det gjør jeg ellers også, når jeg ikke er gravid...

Det går sikkert bra, det er fort gjort å glemme seg!

Æ trur d går bærre bra :) Æ spise salami innimellom å d har æ gjort dæm forrige gangan å...:)

Sist var det enste påleget jeg fikk i meg. Ingen ting annet smakt og gjorde meg kvalm. Så fikk beskjed av JM at det var bedre enn å ikke spise i det hele tatt. :) Så at du glemt deg en gang tror jeg skal gå helt fint;)

Man skal trygt kunne spise det dersom det er ferskt. Altså en nyåpnet pakke nokså harmløst. Jeg har også spist det. :)

Hemmelig en stund! skrev:
Det går sikkert bra, det er fort gjort å glemme seg!

Tenker jeg også. Prøv å ikke ha for dårlig samvittighet for det 

Tova skrev:
Man skal trygt kunne spise det dersom det er ferskt. Altså en nyåpnet pakke nokså harmløst. Jeg har også spist det. :)

Jeg synes ikke du skal gå god for å spise salami når man er gravid!!
For det er faktisk en risiko å ta. Er veldig kjipt om den ène skiva man spiste er full av listeria! Eller??? Det er greit at det ikke skjer ofte, men det har skjedd flere ganger. Også her i Norge.

Jeg hadde aldri klart å leve med meg selv om det hadde gått galt, fordi jeg ikke hadde klart å holde meg unna spekemat i noen mnd!
Synes det er veldig egoistisk :) 

Nå var det ikke jeg som skrev det du svarte på, men jeg synes ikke at det var egoistisk av meg å spise salami, når det var enten det eller ingen ting. Alt annet fikk jeg brekkninger av. Midag kunne gå, men var ikke noe jeg kunne ha til hvert måltid. Hadde ikke jeg fått i meg mat, så hadde heller ikke babyen fått noe næring. Så tror det hadde hvert mer egoistisk å latt være å spise fordi jeg var redd(for det kan jo skje) enn og ta en brødskive med salami så babyen fikk næring. Men om man spiser det kun fordi man har lyst (og har andre muligheter) så synes jeg det er unødvendig. Denne gangen tror jeg det skal går bedre for meg. Kvalmen når det gleder mat har begynt å avta alt! Så her i huse er det jubel;)

åj åj åj...mykje delte meninger om hva kan man spise å hva kan man ikke spise her ja...
Har hørt en skal være forsiktid me spekemat selv..men samtidi at det en får kjøpt her i norge er varmebehandlet så det er ikke farlig.
ALLE rundt meg som har vært gravid har faktisk spist litt innimellom...ferskt pålegg ingen problem :)

Spekemat er på FY-listen til legen så jeg holder meg borte fra det. Hvorfor ta sjangsen hvis det ikke anbefales?

Spekemat er på FY-listen til legen så jeg holder meg borte fra det. Hvorfor ta sjangsen hvis det ikke anbefales?

-Exotic- skrev:
Nå var det ikke jeg som skrev det du svarte på, men jeg synes ikke at det var egoistisk av meg å spise salami, når det var enten det eller ingen ting. Alt annet fikk jeg brekkninger av. Midag kunne gå, men var ikke noe jeg kunne ha til hvert måltid. Hadde ikke jeg fått i meg mat, så hadde heller ikke babyen fått noe næring. Så tror det hadde hvert mer egoistisk å latt være å spise fordi jeg var redd(for det kan jo skje) enn og ta en brødskive med salami så babyen fikk næring. Men om man spiser det kun fordi man har lyst (og har andre muligheter) så synes jeg det er unødvendig. Denne gangen tror jeg det skal går bedre for meg. Kvalmen når det gleder mat har begynt å avta alt! Så her i huse er det jubel;)

Skjønner at det blir vanskelig når det kun er salami man klarer å få i seg. Men synes ikke det er en veldig god unnskyldning til å spise det likevel. "Enten salami eller ingenting" ? Hva om det hadde gått galt? Da var jo "ingenting" et ganske mye bedre alternativ spør du meg..
Jeg har vært gravid og kjempedårlig flere ganger selv, og vet hvordan det er. Men jeg hadde aldri turt å utsatt babyen min for en evt fare, så spekemat har jeg holdt meg langt unna. Og det klarer jeg denne gangen også.. 

Så om man spiser det fordi man "må" eller fordi man har lyst spiller egentlig ingen rolle ;) Spiser man salami i svangerskapet, så gjør man det. 

Back
Topp