Dumme, dumme, dumme, gjerrige meg!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Vi tenkte jentungen skulle få en slik klokke som viser natt og dag til bursdagen sin. Og glupe meg fant ut at jeg skulle spare penger, og bestilte fra e-bay. Joda, skulle sette den opp i dag, og selvfølgelig så var det amrikansk kontakt. [:-][&:]

Så, da koster vel den geniale sparingen meg dobbelt opp i steden da sikkert.. [>:]

Hva kan jeg gjøre med dette?

Tror det finnes adaptere som man kan kjøpe, vet ikke hvor da...

Du har ikke en lampe du ikke bruker da? Er jo bare til å få en handyman til å bytte ledning for deg[:D] Kan ikke tenke meg at en ledning, evt stikkontakt koster allværden, hvis du ikke har fra før

Du kjøper en sånn ekstra stikkontakt som gjør om fra engelsk til norsk støpsel. No problem det. [:)]

Da får jeg prøve og finne ett adapter. Hvis det ikke koster mer enn en hundrelapp eller så er det jo greit. [:D]

Jeg også trudde jeg kunne fikse det på det viset Lois Lane, men det er ikke en vanlig kontakt, det er en transformator eller noe slikt. [:-][8D]

Arh. festlig.

Men kjøp adapter ja[:D]

Hallo hallo hallo... ikke bare kjøp adapter nei... USA har 120V og Norge har 230V så sjekk for all del om lampen tåler 230V før du gjør noenting... [:)]

ORIGINAL: [Malin]

Hallo hallo hallo... ikke bare kjøp adapter nei... USA har 120V og Norge har 230V så sjekk for all del om lampen tåler 230V før du gjør noenting... [:)]

Det sto 230 på den, så det er ikke noe problem. 230V og 50Hz, så slik sett er vel alt som det skal. Men der stoppet det altså. [:-]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Det sto 230 på den, så det er ikke noe problem. 230V og 50Hz, så slik sett er vel alt som det skal. Men der stoppet det altså. [:-]

Da kan du nok enten kjøpe et adapter eller bare klippe av støpselet å sette på et nytt [:)]

Jepp, viktig!
Jeg kjøpte glattetang i USA. Glad jeg ble fortalt at den ikke kunne brukes her!

ORIGINAL: Lois Lane

Du har ikke en lampe du ikke bruker da? Er jo bare til å få en handyman til å bytte ledning for deg[:D] Kan ikke tenke meg at en ledning, evt stikkontakt koster allværden, hvis du ikke har fra før

Tror ikke det er lurt!! Trodde USA hadde 120 W ikke 240 som vi har, og vil hele driten bli ødelagt!!!

Da er det fikset. [:)] Kjøpte en dings til 149,- som erstattet den ledningen som fulgte med, og klokken står og lyser. [:D]

Jaja, jeg sparte vel en 20,- eller noe til syvende og sist. [8D][8D]

en krone her og en krone der[8D]

Back
Topp