Dukke til gutt?

Hvorfor skal ikke gutter få leke pappa, når jenter kan leke mamma? Syns dette er tullete at det fremdeles er et tema. Vi er i 2016, ikke 1950 :)

Selvfølgelig kan han få dukke!
Storebror lekte en del med dokker og bamser. Han er verdens beste storebror. Når jeg gav en dukke til lillebror kastet han den rett gjennom rommet, og plukket den aldri opp igjen...

La barn leke med akkurat det de vil sier jeg, jenter med biler og gutter med dukker :)

Hadde nok kjøpt en dukke til han når jeg så gleden han hadde av å leke med den. Er en viktig del av utviklingen for de små det å kunne drive med "rollespill" og ta vare på en dukke på samme måte som vi tar vare på dem :)

Minsten min på litt over 2 fikk både dukke og dukkevogn for litt siden :)

Her kjører lille rundt med min gamle dukkevogn og dukke.. Ser ikke noe problem i det ;)

Mamma vant en dukke med flere klesplagg og diverse tilbehør, og eldstegutten på fire har lagt sin elsk på den. Vi venter nummer tre i juli og han leker at det er babyen vår; mater, koser og kaller dukken ved navnet vi har valgt. Lillebror på to har også en dukke som var veldig populær en stund.

Personlig synes jeg det er helt naturlig og flott at gutter leker med dukker :-)

Min gutt på 2,5 år leiker masse med dukka si. Og den dukka fikk pappen hans når han var liten. :)

Selvsagt kan han få seg dukke. :) Jeg synes det er litt trist hvor delt lekebutikkene er på kjønn og farger.

Poden her hadde badenekt som 2 åring. Da fant jeg frem en dukke jeg hadde som barn - nesten like stor som ham ;) Han fikk bade og stelle dukken, og plutselig gikk det helt fint å bade igjen :D

Han hadde dukker tilgjengelig, men utenom badingen var han lite interessert.

Men det blir helt feil å nekte gutter å leke med dukker. De lærer veldig mye av det. Skal vi nekte jenter å leke med biler og verktøy?

Hadde absolutt kjøpt dukke om han ville ha det, og ikke laget noe stor sak ut av det ;)

Sjefen til gubben har rosa periode som han sier :p han er tre og elsker alle dukker:)

Vår sønn er fortsatt glad i dukkegutten sin som han fikk til jul drøyt 20 mnd gammel. Han så den på butikken før jul og var helt i fyr og flamme. Så da han fikk den av nissen var jubelen stor, de andre gavene glemt og nissen fikk klem.

Åh jada:) Her har han flere dukker og er opptatt av det.
Min baby sier han:P Skal mates og greier:D Så koselig og søtt atte:D

Selvfølgelig kan gutter ha dukker! Junior på snart 2 år har lånt søsterens dukker i ukesvis nå, og er helt skjønn når han leker med dem:)
Vi vurderer å kjøpe babyborn til ham faktisk:)
Min eldste kjøpte jeg to dukker til da han var baby, men de ble aldri brukt, da. Hadler jo om barnas interesser også, så man kjøper jo gjerne leker utfra hva barna liker å leke med:)

Guttungen her få leke med det han vil :)
Om det er dukker, dukkevogn, barbie, vesker eller annet så får han det.
Da eldste ønsket seg veske med frost print på, ville guttungen også ha det og det fikk han.
Gleden fra ansiktet hans var stor da han gikk rundt på kjøpesenteret med sin hjerteformede frost veske :)
Det som gleder et barn, gleder også et mammahjerte :)

Ungene får leke med de lekene de vil selv hvor rart vi voksne syns det er. Skal aldri tvinge barna inn i aktiviteter de ikke vil eller nekte de å være den de er :)

Selvfølgelig kan gutter ha dukker! Junior på snart 2 år har lånt søsterens dukker i ukesvis nå, og er helt skjønn når han leker med dem:)
Vi vurderer å kjøpe babyborn til ham faktisk:)
Min eldste kjøpte jeg to dukker til da han var baby, men de ble aldri brukt, da. Hadler jo om barnas interesser også, så man kjøper jo gjerne leker utfra hva barna liker å leke med:)

Vurderer også baby born! :) Etter å ha lest alle de fine svarene her, så har jeg bestemt at han skal få dukke til bursdagen sin når han blir 2 år :D mannen er nå (etter å ha sett at det ikke bare er jeg som er klin gal, men at andre gutter også hsr dukke) enig i at han kan få dukke om han vil :p selvsagt bestemmer ikke mannen over barnet alene og jeg kunne fint kjøpt dukke om han var uenig, men koselig at han har ombestemt seg! Så en helt nydelig baby born dukke med blått tøy og litt tilbehør som bla flaske ;)

Back
Topp