Dugnadsarbeid

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Er du flink og stiller opp på dugnad?
Det seg være borettslaget, barnehagen, idrettslaget, korpset osv..

Tenker du at det er viktig å gå foran som et godt eksempel for barna?
Eller vil du heller betale deg vekk fra slike ting?

Vil helst betale meg vekk!
Herlighet så teit jeg høres ut - men jeg syns det er GØRRkjedelig og gjør alt jeg kan for å slippe :p

Om dugnad enda eksisterer når lillemor som nå er tre mnd vokser opp og ska begynne med idrett etc så kommer jeg til å stille opp :-)

Drevet mye med dugnad og frivillighetsarbeid tidligere i forening :-)

Ja må jo det selvom det noen ganger passer dårlig i en hektisk hverdag :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja det stiller jeg gjerne opp på. Det er ikke snakk om mange timene i året. Dessverre er min kjære en som hater sånt, så det blir alltid diskusjon her. Ender med at jeg tar med barna og stiller, uten å få gjort stort pga kropp og unger :p syns det er flaut å ikke stille opp på sånt!

Den gangen jeg bodde i borettslag så var jeg det. Synes det er en fin måte og bli kjent med naboene på :)

Nå er det ikke noe vi er med på som krever dugnad annet enn vikinglaget, men der vurderer jeg å melde meg ut fra. Men har deltatt på alle dugnader jeg har hatt mulighet til. Balletten frøkna har ikke dugnad, annet enn garderobevakter i forbindelse med forestillingen før jul. Jeg deltok ikke nå sist pga svagnerskapskvalmen så hadde jeg ikke mulighet til å stå vakt i 3 timer og sende riktige dansere ut på scenen til rett tid. Men så sant jeg har mulighet deltar jeg. Men som snart alenemor til 2 så er jeg glad det er lite dugnader da jeg har lite barnepass.

Syns dugnad er en kjempe kjekk ting. Har dog ikke Vært så mye på det da:p

Jeg betaler meg gjerne ut fra det!
Og jeg synes at det er ikke noe som heter dugnad lenger, det er plikt og det er mye utnyttelse isteden for å bruke de personene man har på jobb.
Jeg stiller gjerne opp om det er steking av vafler, feie og rydde uteplass osv det er sjeldent jeg har opplevd!
Stiller ikke opp på vasking av vinduer, gulv og andre slike oppgaver ;)

Skal forsøke å være med på det, ja. Men først må lillegutt bli født og sånt da :D skal være ærlig å si at dugnad i borettslaget er jeg sjeldent med på. Har så høy fellesgjeld så syns det burde bli dekket :D

Er med på all dugnad så langt tida strekker til :)

Håper jeg blir flink;) foreløpelig har det ikke vært nødvendig;)

het foregår det meste av fritidsaktiviteter til ungene på dugnad, dermed er fotball, allidrett, alpintbakken veeldig billig. og de foreldrene som ikke er trenere eller prepper løyper og bakker stiller opp som vakter, står i kiosken. baker kaker osv

Stiller opp der jeg kan! Har nok bakt til alle tilstelninger på skole og bhg vi har vert på.. Stiller på dugnad både der og i borettslaget.. Elsker dugnad :-D Kjekt og kjempesosialt..!

Syns dugnad er sosialt og kjekt, så jeg stiller gladelig opp :)

Jeg har ikke stilt på andre dugnaden enn der jeg leide (!) noe som irriterer meg enda at jeg stilte på. Det var eiers ansvar!

Mannen har stilt på dugnader i Bhg, og er aktiv i dugnadsarbeid på mange egne interesser. Barna er fortsatt ikke så store at det er det helt store enda. Når den tid kommer, stiller vi begge:)

Jeg betaler meg gjerne ut fra det!
Og jeg synes at det er ikke noe som heter dugnad lenger, det er plikt og det er mye utnyttelse isteden for å bruke de personene man har på jobb.
Jeg stiller gjerne opp om det er steking av vafler, feie og rydde uteplass osv det er sjeldent jeg har opplevd!
Stiller ikke opp på vasking av vinduer, gulv og andre slike oppgaver ;)

Helt enig. Hjelper gjerne til med div. Baking og slikt- men å vaske og rydde har jeg ikke noe interesse av! ;)

I borettslaget har jeg aldri stilt opp, da både jeg og samboer jobber/er opptatt på tider det som regel er satt opp dugnad. I fjor var jeg å spilte VM, og samboer er trener på et lag som også hadde VM, så var i Tsjekkia og Frankrike i 2 uker. Typisk nok akkurat da garasje og verandaer skulle males, parkeringsplass skulle males opp, og det skulle også fikses opp i ganger, sette opp skille mellom verandaer osv. sa vi skulle male vår garasje og veranda da vi kom hjem. Men kom hjem til nymalt veranda, parkeringsplass og garasje, og atpåtil nymalt inngangsdør, og en liten gratulasjon med blomster og hele pakka for å gratulere med 2.plassen i VM. Ikke mange som har så bra naboer tror jeg :p men en eller annen gang får jeg vel blitt med! Haha

Back
Topp