Dugnad

Deltar som regel. Ikke vært borti en kan betale seg vekk fra det, da hadde vi heller deltatt. På skolen er det ikke noe betal og stikk greie men langt ifra alle som kommer....

Deltar :-) kjekk måte å bli bedre kjent med de i nærmiljøet :-)

Vi deltar de måneder der mannen er hjemme. (Jobber i Kina annenhver måned).
Ellers har jeg ikke mulighet med 3 barn og full jobb.

Deltar som regel ikke.. Men skal delta på noe dugnad via skolen til datteren på Onsdag (.. Får jo gratis mat!! :D)

Har ikke vært noen dugnader her i nærheten der en kan betale for å slippe..
Ikke er det mye dugnader her om heller :p

Jeg skulle gjerne stilt opp på dugnad, men blir det tvang, ingen forståelse for sykdom eller jobb så blir jeg litt vrang :o Er ikke så mange i samfunnet vårt som jobber fra 8-16 lenger, og mine barn legger seg før 20. Så er jeg også for skikkelig dugnad, som feie, rake, plukke søppel og rydde. Ikke vaske gulvet til barnehagen eller kjøkkenet ;)
Så jeg har måtte betalt meg ut fra dugnad flere ganger!

Jeg er kronisk syk og har bare energi nok til hus og barn og mannen min er ofte hjemme sent. Eller hjemom før han drar ut på jobb igjen. Og ingen har noen forståelse for at noen jobber andre tider enn 7-15 her vi bor.
Og all dugnader starter kl 16.

Har vært utrolig dårlig på å stille opp på dugnad selv men jeg tror da at jeg Jar hatt gode grunner hver gang. Nå når jeg er gravid har jeg vært helt eller delvis sykmld hele veien pga fryktelig dårlig form. Da stiller jeg ikke på dugnad, når jeg vet at det fører til elendig form dagen etterpå!

Men jeg er nok av den typen som heller betaler enn å være på dugnad, hvis jeg får valget. Men spørs jo naturligvis HVOR det er dugnad også da

Deltar selvfølgelig, småprat med andre foreldre (har bare vært i bhg) og kake er jo helt topp :-)

Deltar så fremst det passer.
Da e ikke kan gjøre så mange tunge ting, ender det stort sett at mannen drar.

Deltar der vi kan. Sameiet vi bodde i før hadde tendens til å alltid legge dugnad samme dag som barnehagen sin, så da varierte det litt med alder på barn hvor mye vi kunne delta på hvert sted.

Deltok da jeg var liten og det var dugnad på fellesarealet der foreldrene mine bor:-). Nå er det ikke aktuelt der jeg bor nå.

Er alltid en av oss som drar, om det lar seg gjøre. Om jeg jobber sent så må mannen være hjemme med ungene, og da blir dugnad litt vanskelig da vi ikke har barnevakt.

Her deltar vi så lenge det passer. I år var vi med hele familien :)

Back
Topp