Du vet du er blitt mamma når...

Karnil90

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
.. Du ofrer deg selv og sengetøyet ditt for å redde den siste rene nattisen du har igjen xD

..du lukter gulp hele dagen og slutter å merker det selv xD
 
...du går rundt og synger thorbjørn egner sanger hele dagen :p

...du gråter for alt mulig. Spesielt de syriske flyktningbarna på nyhetene :(

...du jubler når bæsjen endelig kommer. Hurra! :D

...du googler alt mulig, for hvert minste symptom gjør deg bekymret.
 
...du ender opp med å drikke kald kaffe, fordi alle gangene du har lagd deg en god kopp iløpet av dagen, så våkner mini akkurat idet du setter deg ned...

...dagens høydepunkt er minis avføring...

...samboer sjekker toppen din ekstra nøye før du slipper ut av huset, og som oftest kommenterer: du har melkeflekker under puppen, gå og skift :p vesla "sikler" en del når hun spiser, og jeg kommer ikke på å sjekke i speilet før jeg skal noe sted :oops:
 
... du prøver å bysse matvarene i handlevogna/kurven i søvn.
- det gjelder forøvrig tom barnevogn når du har ungen på armen også.

... ukas (evt. månedens) høydepunkt er varm middag!

... du vugger fra side til side når du sitter, og går med en gyngende gange - med eller uten baby.

... du sover like ofte med baby oppå deg som uten - gjerne sittende.

... du innser (når du endelig ar kommet ut av huset) at den eneste rene dongeribuksa rakk å få flekker av en eller annen kroppsvæske etter at det ble sjekket for femte gang (enten av deg eller andre) før du gikk.

... å få tid til å bruke balsam i håret gir en følelse av at du har vært en dag både på spa og hos frisøren.
 
... Turen ut med søpla er din eneste "alenetid" i løpet av dagen. Og du nyter den og bruker good tid:)
.... Du ser på klokka og den er 15.30. Du sitter på samme sted som kl 9.00 du har ikke spist eller vært på do i løpet av dagen
... Du tenker: Nesj, håret er ikke så ille. Det funker en dag til uten vask.hårstrikk er din beste venn.
... Du er knallfornøyd med dagens husarbeid: dvs enten tømt oppvaskmaskina, satt på en vaskemaskin,flyttet på et par sokker eller i beste fall lagt sammen og plassert klær til husets 5 medlemmer på riktig sted. Det er godfølelsen!
... Du spiser en hel plate sjokolade og lurer på om du skal ta en til.. Du ammer jo tross alt..
 
Er mye rart som blir helt vanlig når man har barn i hus ;)
Her sitter jeg ofte og hører på Hakkebakkeskogen i bilen på vei til jobb, lenge etter at minsten er levert i bhg..... :p
 
Du vet du er mamma ...

* Når du plutselig innser at du har gått med samme amme-bh i flere dager sammenhengende uten å skifte.

* Når du blir sur av å høre på folk som ikke er mødre påstå at de er trøtte/slitne.

* Når du plutselig oppdager at du har gått rundt med oppkneppet skjorte i all offentlighet, men ikke bryr deg.

* Når du får gledestårer av å se det lille gullet ditt mestre noe nytt.

* Når du har store planer om å kose deg ekstra etter at du har lagt mini, men ender opp med å sovne fra alt på sofaen.
 
...når du avbryter middagen midtveis for å gå og skifte tidenes fulleste bæsjebleie, og fortsetter med like god apetitt på den nå kalde maten fem minutter senere :p

Hadde ikke greid det i dag.. Bæsj opp til nakken! Og ungen hadde vært enklere å bare hive i dusjen.. Men hadde kun våtservietter tilgjengelig
 
I går var det ned til sokkene, i dag opp til nakken, hærlig! :D

Ungen min er full av drit! Haha :,) bæsjet igjennom en gang til i dag! Temmelig full den bleia og gitt! Hvordan er det mulig med så mye dritt inni en søt liten bebis lurer jeg virkelig på!
 
Ungen min er full av drit! Haha :,) bæsjet igjennom en gang til i dag! Temmelig full den bleia og gitt! Hvordan er det mulig med så mye dritt inni en søt liten bebis lurer jeg virkelig på!
Haha, har lurt litt på det jeg også, hvordan noe så lite og skjønt kan produsere så uante mengder med gugg :p
 
Back
Topp