Jeg får antakelig satt inn to embryoer (IVF) imorgen og lurer på hvor tidlig man kan teste positivt hvis det er to der inne. Hvor tidlig testet du positivt i tvillingsvangerskap?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg får antakelig satt inn to embryoer (IVF) imorgen og lurer på hvor tidlig man kan teste positivt hvis det er to der inne. Hvor tidlig testet du positivt i tvillingsvangerskap?
Jeg testet svakt positivt 10 dager etter eggløsning, men skjønte det allerede dagen før. Da strakk det godt nederst i magen da jeg reiste meg opp. Kjente igjen følelsen fra tidligere svangerskap.
Jeg testet negativ 9 DPO, jeg. Svak positiv 3 dager etter det, altså 12 dpo, hvis jeg ikke husker feil, men testet heller ikke mellom de to dagene. Merket generelt lite til at jeg var gravid, ikke særlig kvalm, ingen spying bare veeeldig trøtt. Ble derfor veldig overrasket på tidlig ultralyd i uke 13 (for å se om det faktisk var noe liv der) og det var to stykker!Snart ferdig med svangerskapet nå!
Hadde innsett av et embryo, fikk positiv test 13 dpo/ rd 10. Testet ikke før det.
Egget hadde delt seg og jeg var gravid med tvillinger, men mistet den ene tvillingen i uke 6.
Lykke til med rugingen![]()
Ja, har hatt et omtrent problemfritt svangerskap.Så herlig at du snart er ferdig og får møte de små!Har resten av svangerskapet gått like greit også?
Ja, har hatt et omtrent problemfritt svangerskap.Har litt kort livmorhals nå, så må holde meg veldig i ro (mest mulig ligging), men er så nær slutten nå at det går fint. Men har vært mange bekymringer og begrensninger med to i magen, Spesielt mtp faren for å føde prematurt.
Er jo veldig tungt nå siden jeg er større enn de som er rundt termin med en, men ingen plager med rygg/bekken, så er veldig heldig!
Ble oppdaget i uke 30, ikke veldig kort, 2,6 cm, men kort nok til å ta det med ro. Var 3,8 i uke 26. Mener de sa at de ikke stopper fødselen nå lengre når jeg er i uke 33, men litt usikker. Såklart best å ha de i magen så lenge som mulig!Så godt å høre at alt har gått så fint!Fra når i svangerskapet oppsto faren for å føde prematurt/kort livmorhals slik at du måtte ligge mye og når regnes det som greit å føde når det er to i magen?
Ble oppdaget i uke 30, ikke veldig kort, 2,6 cm, men kort nok til å ta det med ro. Var 3,8 i uke 26. Mener de sa at de ikke stopper fødselen nå lengre når jeg er i uke 33, men litt usikker. Såklart best å ha de i magen så lenge som mulig!Jeg trodde omtrent at jeg kom til å føde med en gang da jeg fikk den beskjeden.
Er helt fantastisk å ha to små i magen, masse liv og vi gleder oss enormt til å få de ut!
Ville absolutt ikke ha tvillinger når vi skulle prøve, men nå føler vi oss kjempeheldig som får to på en gang!
![]()
Jeg har hatt mye hcg og sterke tester i begge mine svangerskap, men det har bare vært 1 begge ganger. Så det trenger ikke nødvendigvis være sånn at man tester positivt noe tidligere med tvillinger. Noen har høy hCG stigning tidlig, andre får det senere.
Jeg testet tydelig positivt ettermiddag 9 dpo, hadde nok fått skyggestrek 8 dpo da den var svakt positiv morgenen 9 dpo. Fikk 2-3 på digital 13 dpo, som vil si at jeg minst hadde 200 i hcg dagen før ikm. 15 dpo var teststreken mye sterkere enn kontrollstreken og 16 dpo sluttet jeg å teste da streken var mettet. Jeg var "redd" for tvillinger, men var bare 1, akkurat som sist. Jeg hadde forresten fått bekreftet eggløsning med tester og tydelig el-smerter og termin etter oul bekreftet dette, så dpo skal være riktig [emoji4]
Ja, jeg angrer litt på at jeg ikke tok hCG blodprøve, bare for å se hvor mye det faktisk var. Sist svangerskap fikk jeg 2-3 14 dpo, så tydelig at kroppen min er en racer på hcg[emoji28]De er nok sant at det er individuelle forskjeller, ja. 2-3 på digital 13 dpo var utrolig tidlig, du må nok produsere hcg spesielt raskt.
Sniker litt jeg ! Du vet meg10 dpo, ja, tror ikke jeg klarer å vente så lenge med å teste.![]()

Ja, jeg angrer litt på at jeg ikke tok hCG blodprøve, bare for å se hvor mye det faktisk var. Sist svangerskap fikk jeg 2-3 14 dpo, så tydelig at kroppen min er en racer på hcg[emoji28]
Lykke til med innsett i dag! [emoji4][emoji92]Ja, du må virkelig være en superprodusent av hcg! Skjønner godt at det hadde vært gøy å vite tallet, ja!![]()
Sniker litt jeg ! Du vet meg
Hvis du skal teste tidligere enn 10dpo burde du teste deg ned så du vet at ovitrelle faktisk er ute først![]()
Lykke til med innsett i dag! [emoji4][emoji92]
Åh så spennende! Håper det er deres tur! Sender babystøv [emoji92][emoji92][emoji92][emoji92]Takk for lykkeønskning!Innsettet var igår og det ble to inn, så nå er jeg veldig spent! Trenger all den lykke jeg kan få nå.
![]()