Du som venter tvillinger, hvor tidlig testet du positivt?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Jeg får antakelig satt inn to embryoer (IVF) imorgen og lurer på hvor tidlig man kan teste positivt hvis det er to der inne. Hvor tidlig testet du positivt i tvillingsvangerskap?

Jeg testet svakt positivt 10 dager etter eggløsning, men skjønte det allerede dagen før. Da strakk det godt nederst i magen da jeg reiste meg opp. Kjente igjen følelsen fra tidligere svangerskap.

Jeg får antakelig satt inn to embryoer (IVF) imorgen og lurer på hvor tidlig man kan teste positivt hvis det er to der inne. Hvor tidlig testet du positivt i tvillingsvangerskap?

Jeg testet negativ 9 DPO, jeg. Svak positiv 3 dager etter det, altså 12 dpo, hvis jeg ikke husker feil, men testet heller ikke mellom de to dagene. Merket generelt lite til at jeg var gravid, ikke særlig kvalm, ingen spying bare veeeldig trøtt. Ble derfor veldig overrasket på tidlig ultralyd i uke 13 (for å se om det faktisk var noe liv der) og det var to stykker! :-) Snart ferdig med svangerskapet nå!

Hadde innsett av et embryo, fikk positiv test 13 dpo/ rd 10. Testet ikke før det.
Egget hadde delt seg og jeg var gravid med tvillinger, men mistet den ene tvillingen i uke 6.
Lykke til med rugingen :)

Jeg testet svakt positivt 10 dager etter eggløsning, men skjønte det allerede dagen før. Da strakk det godt nederst i magen da jeg reiste meg opp. Kjente igjen følelsen fra tidligere svangerskap.

10 dpo, ja, tror ikke jeg klarer å vente så lenge med å teste. :-)

Jeg testet negativ 9 DPO, jeg. Svak positiv 3 dager etter det, altså 12 dpo, hvis jeg ikke husker feil, men testet heller ikke mellom de to dagene. Merket generelt lite til at jeg var gravid, ikke særlig kvalm, ingen spying bare veeeldig trøtt. Ble derfor veldig overrasket på tidlig ultralyd i uke 13 (for å se om det faktisk var noe liv der) og det var to stykker! :) Snart ferdig med svangerskapet nå!

Så herlig at du snart er ferdig og får møte de små! :-) Har resten av svangerskapet gått like greit også?

Hadde innsett av et embryo, fikk positiv test 13 dpo/ rd 10. Testet ikke før det.
Egget hadde delt seg og jeg var gravid med tvillinger, men mistet den ene tvillingen i uke 6.
Lykke til med rugingen :)

Så leit at du mistet den ene! Tusen takk! :-)

Så herlig at du snart er ferdig og får møte de små! :) Har resten av svangerskapet gått like greit også?
Ja, har hatt et omtrent problemfritt svangerskap. :-) Har litt kort livmorhals nå, så må holde meg veldig i ro (mest mulig ligging), men er så nær slutten nå at det går fint. Men har vært mange bekymringer og begrensninger med to i magen, Spesielt mtp faren for å føde prematurt.
Er jo veldig tungt nå siden jeg er større enn de som er rundt termin med en, men ingen plager med rygg/bekken, så er veldig heldig!

Ja, har hatt et omtrent problemfritt svangerskap. :) Har litt kort livmorhals nå, så må holde meg veldig i ro (mest mulig ligging), men er så nær slutten nå at det går fint. Men har vært mange bekymringer og begrensninger med to i magen, Spesielt mtp faren for å føde prematurt.
Er jo veldig tungt nå siden jeg er større enn de som er rundt termin med en, men ingen plager med rygg/bekken, så er veldig heldig!

Så godt å høre at alt har gått så fint! :-) Fra når i svangerskapet oppsto faren for å føde prematurt/kort livmorhals slik at du måtte ligge mye og når regnes det som greit å føde når det er to i magen?

Jeg har hatt mye hcg og sterke tester i begge mine svangerskap, men det har bare vært 1 begge ganger. Så det trenger ikke nødvendigvis være sånn at man tester positivt noe tidligere med tvillinger. Noen har høy hCG stigning tidlig, andre får det senere.

Jeg testet tydelig positivt ettermiddag 9 dpo, hadde nok fått skyggestrek 8 dpo da den var svakt positiv morgenen 9 dpo. Fikk 2-3 på digital 13 dpo, som vil si at jeg minst hadde 200 i hcg dagen før ikm. 15 dpo var teststreken mye sterkere enn kontrollstreken og 16 dpo sluttet jeg å teste da streken var mettet. Jeg var "redd" for tvillinger, men var bare 1, akkurat som sist. Jeg hadde forresten fått bekreftet eggløsning med tester og tydelig el-smerter og termin etter oul bekreftet dette, så dpo skal være riktig [emoji4]

Så godt å høre at alt har gått så fint! :) Fra når i svangerskapet oppsto faren for å føde prematurt/kort livmorhals slik at du måtte ligge mye og når regnes det som greit å føde når det er to i magen?
Ble oppdaget i uke 30, ikke veldig kort, 2,6 cm, men kort nok til å ta det med ro. Var 3,8 i uke 26. Mener de sa at de ikke stopper fødselen nå lengre når jeg er i uke 33, men litt usikker. Såklart best å ha de i magen så lenge som mulig! :-) Jeg trodde omtrent at jeg kom til å føde med en gang da jeg fikk den beskjeden. :-P Er helt fantastisk å ha to små i magen, masse liv og vi gleder oss enormt til å få de ut! :-) Ville absolutt ikke ha tvillinger når vi skulle prøve, men nå føler vi oss kjempeheldig som får to på en gang! :-)

Ble oppdaget i uke 30, ikke veldig kort, 2,6 cm, men kort nok til å ta det med ro. Var 3,8 i uke 26. Mener de sa at de ikke stopper fødselen nå lengre når jeg er i uke 33, men litt usikker. Såklart best å ha de i magen så lenge som mulig! :) Jeg trodde omtrent at jeg kom til å føde med en gang da jeg fikk den beskjeden. :p Er helt fantastisk å ha to små i magen, masse liv og vi gleder oss enormt til å få de ut! :) Ville absolutt ikke ha tvillinger når vi skulle prøve, men nå føler vi oss kjempeheldig som får to på en gang! :)

Så herlig at dere gleder dere sånn og at det oppleves fantastisk å ha to i magen! :-)

Ok, maks ca åtte uker i ro da, det er jo overkommelig. Jeg så for meg type 20 uker eller noe slikt, det ville ha vært litt verre... Masse lykke til videre med svangerskapet, håper de holder seg der inne en stund til. Lykke til også med fødsel og spedbarnstid! Kos dere!
:-)

Jeg har hatt mye hcg og sterke tester i begge mine svangerskap, men det har bare vært 1 begge ganger. Så det trenger ikke nødvendigvis være sånn at man tester positivt noe tidligere med tvillinger. Noen har høy hCG stigning tidlig, andre får det senere.

Jeg testet tydelig positivt ettermiddag 9 dpo, hadde nok fått skyggestrek 8 dpo da den var svakt positiv morgenen 9 dpo. Fikk 2-3 på digital 13 dpo, som vil si at jeg minst hadde 200 i hcg dagen før ikm. 15 dpo var teststreken mye sterkere enn kontrollstreken og 16 dpo sluttet jeg å teste da streken var mettet. Jeg var "redd" for tvillinger, men var bare 1, akkurat som sist. Jeg hadde forresten fått bekreftet eggløsning med tester og tydelig el-smerter og termin etter oul bekreftet dette, så dpo skal være riktig [emoji4]

De er nok sant at det er individuelle forskjeller, ja. 2-3 på digital 13 dpo var utrolig tidlig, du må nok produsere hcg spesielt raskt.

De er nok sant at det er individuelle forskjeller, ja. 2-3 på digital 13 dpo var utrolig tidlig, du må nok produsere hcg spesielt raskt.
Ja, jeg angrer litt på at jeg ikke tok hCG blodprøve, bare for å se hvor mye det faktisk var. Sist svangerskap fikk jeg 2-3 14 dpo, så tydelig at kroppen min er en racer på hcg[emoji28]

10 dpo, ja, tror ikke jeg klarer å vente så lenge med å teste. :)
Sniker litt jeg ! Du vet meg :hilarious:
Hvis du skal teste tidligere enn 10dpo burde du teste deg ned så du vet at ovitrelle faktisk er ute først :p

Ja, jeg angrer litt på at jeg ikke tok hCG blodprøve, bare for å se hvor mye det faktisk var. Sist svangerskap fikk jeg 2-3 14 dpo, så tydelig at kroppen min er en racer på hcg[emoji28]

Ja, du må virkelig være en superprodusent av hcg! Skjønner godt at det hadde vært gøy å vite tallet, ja! :-)

Sniker litt jeg ! Du vet meg :hilarious:
Hvis du skal teste tidligere enn 10dpo burde du teste deg ned så du vet at ovitrelle faktisk er ute først :p

Sant nok, og som den testetøsen jeg er, er jeg allerede i gang. :-) Første test ble tatt 06.30 idag tidlig 3 dpo. :-) Tok en billig onesteptest med sensitivitet 10, og den viser en svak strek. Streken er mye svakere enn hva jeg ville forventet fem dager etter Ovitrelle, så mulig at onestep-testene er vesentlig mindre sensitive enn wondfo, som jeg har brukt tidligere. Tenker å teste ned med onestep, og så når streken er borte (eller nesten borte, kommer an på hvor lang tid det tar), tror jeg at jeg går over til tidligtestene til babyplan. One step og babyplan skal ha samme sensitivitet, men ser "alle" skriver at babyplan sine er mer sensitive i praksis.

Takk for lykkeønskning! :-) Innsettet var igår og det ble to inn, så nå er jeg veldig spent! Trenger all den lykke jeg kan få nå. :-)
Åh så spennende! Håper det er deres tur! Sender babystøv [emoji92][emoji92][emoji92][emoji92]

Back
Topp