Intenst kvalm fra uke 8-12. i dag er jeg 12+0, og har de soste 2 dagene hatt perioder på flere timer på rad uten kvalme. Veldig glad for det, og håper det er en indikasjon på at det går over. Tar fremdeles 2* postafen og 2*pyridoksin om dagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper det letter for deg nå! Høres veldig intenst ut Er 8+0 i dag og veldig spent på om kvalmen kommer denne uka, eller om jeg slipper billig unna på kvalmefrontenIntenst kvalm fra uke 8-12. i dag er jeg 12+0, og har de soste 2 dagene hatt perioder på flere timer på rad uten kvalme. Veldig glad for det, og håper det er en indikasjon på at det går over. Tar fremdeles 2* postafen og 2*pyridoksin om dagen.
Uke 6 til uke 15.Når kom kvalmen og hvor lenge varte det?
Jeg spiser druer! Unngår melk, banan og søte ting når jeg er på det værste med kvalmen. Havregrøt anbefales ikke før oppkast. Blir veldig kompakt i magen, og jeg får kvelningsføkelse av å spy det opp igjen.Hva spiser dere som er kvalme? Syns dette er pyton, spesielt når jeg blir sulten. Da det ingenting som frister, men om jeg ikke spiser så blir det bare verre! Som halsbrann i hele magen..
Stakkars stakkars deg, for en fryktelig ting å måtte oppleve! Var selv superkvalm og kastet opp jevnlig til uke 21, men appetitten var merkelig nok god. Kan du ha hatt svangerskapsdiabetes/ diabetes som ikke er oppdaget, siden du hadde så mye ketoner i urinen? Syreforgiftning kan jo også gi oppkast:S Eller kom ketonene fordi du ikke hadde klart å ta til deg noe næring? Håper ikke du synes det er dumt at jeg spør . Håper også at du har det bedre nå!For meg startet det dagen før jeg nådde 6 uker, fortsatt spent på når det skal gi seg er 12+5 i dag.
Det kom som et hardt slag i magen og tok meg fullstendig på sengen. Var forberedt på å bli kvalm men ikke dette her! Ble tidlig sengeliggende og fikk ikke i meg mye næring, hadde enkelt dager innimellom der jeg fikk ned litt mat. Legen tok det ikke på alvor, så jeg lå i over 5 uker sengeliggende med ukontrollert oppkast, siste uka fikk jeg ikke i meg verken næring eller væske og hjerte begynte å hoppe over slag. (Trodde selv det bare var hjertebank som jeg hadde lest at var normalt)
Til slutt fikk samboer nok og tok kontakt med legen, han måtte være ordentlig hard og nærmest skjelle ut de stakkars folka i andre enden for å komme noen vei. Ble til slut sendt til sykehuset der jeg hadde så mye Ketoner i urinen at det ikke var målbart. (Legen min hadde enda ikke tatt en eneste urinprøve på dette punktet) Ble innlagt å måtte ligge på sykehuset i 5 dager med væske behandling og kvalmedempende før ting var stabilt igjen. Barselavdelingen jeg lå på var ubeskrivelig fantastisk og jeg er evig takknemelig for den hjelpen og behandlingen jeg fikk
Kom hjem for litt over en uke siden de tre første dagene etter hjemkomst var magiske, ingen oppkast bare litt kvalm. Dette har endret seg nå er jeg kvalm hver dag og spyr flere ganger daglig, men jevnlig væskebehandling og medisiner holder det såpas i sjakk at jeg også får i meg noe næring og væske på egenhand.
Men er møkkalei og frykter at dette skal fortsette mye lenger. Lest meg opp på Hyperemesis og ser at veldig mange sliter med dette hele svangerskapet, som er min største frykt!
Så husk at alle svangerskap er forskjellige og alle opplever de ulikt. Men godt å kunne lese andres opplevelser og erfaringer
Ketoner var der på grun av manglende næring hadde gått ned over 6 kg på 5 uker så ikke veldig rart. Så nå har jeg fått beskjed om å spise og drikke så mye jeg kan uavhengig av sukkerinnhold så Svangerskapsdiabetes er det ikke. Det er «bare» Hyperemesis eller ekstrem svangerskapskvalme jeg har fått.Stakkars stakkars deg, for en fryktelig ting å måtte oppleve! Var selv superkvalm og kastet opp jevnlig til uke 21, men appetitten var merkelig nok god. Kan du ha hatt svangerskapsdiabetes/ diabetes som ikke er oppdaget, siden du hadde så mye ketoner i urinen? Syreforgiftning kan jo også gi oppkast:S Eller kom ketonene fordi du ikke hadde klart å ta til deg noe næring? Håper ikke du synes det er dumt at jeg spør . Håper også at du har det bedre nå!
huff, hyperemesis er ingen spøk, og i allefall ikke «bare, bare». Masse lykke til videre og god bedring med kvalmen. Heier på deg!Ketoner var der på grun av manglende næring hadde gått ned over 6 kg på 5 uker så ikke veldig rart. Så nå har jeg fått beskjed om å spise og drikke så mye jeg kan uavhengig av sukkerinnhold så Svangerskapsdiabetes er det ikke. Det er «bare» Hyperemesis eller ekstrem svangerskapskvalme jeg har fått.