Det er drøy påstand av deg. Det var ein lege som gikk ut i media. Han annerkjente problemet men såg at ein del babyer uten det behov, ble klippa også. Eg har lett etter artikkel men finner den ikkje igjen. Eg er helsepersonell og veit om diagnosen. Slike påstander du kommer med er overhodet ikkje greit!!
Redigert med link..
https://www.lommelegen.no/barnehels...gebandet-noen-barneleger-er-bekymret/74122022
Det spiller ingen rolle at du legger ved link om bekymra leger. Det er faktisk ingen som klipper tungebånd uten behov. Hvordan vet jeg det? Fordi det er et fåtall som klipper ved behov. Du må mer enn gjerne påstå at påstandene mine er drøye, det lever jeg godt med. Dette vet jeg ekstremt mye om, mye mer enn gjennomsnittet. Så du må selvsagt få mene hva du vil.
Man ser at flere klipper stramt tungebånd idag, ja. Og ikke alle har effekt. Er det fordi tungebåndet ikke er for stramt? Nei, det er fordi det i så og si alle tilfeller trenger en tverrfaglig behandling for å oppnå resultater. Så dersom flere hadde tatt det i betraktning så ville kanskje det vært mindre "unødvendige" klipp. Dette går på mangel på kunnskap, ikke at noen klipper uten grunn.
Last edited: