Du som har født, fikk du satt inn spiral etter fødselen?

Smily

Elsker forumet
Typ når ungen var ute og ting ble fiksa der nede, så satte de inn spiral samtidig?
Gjorde det vondt? Veit det og få satt inn spiral generelt er vondt, til en viss grad, men har ingen unger så er usikker på om det er like vondt evt verre og sette inn spiral etter fødsel..

Her venter de med å sette inn spiralen til 10 uker etter fødselen da.
Er ubehagelig, men helt overkommelig.

Det vanlige er å vente i min 6 uker tror jeg.

Her måtte jeg venter 12 uker pga fare for perforering pga livmora er myk etter fødsel :-)

Jeg fikk beskjed om at man må vente 10 uker etter fødsel før spiral kan settes inn.

Alt må trekke seg sammen og heles før de kan sette den inn.

Etter en fødsel fantes det ikke vondt å sette spiralen inn :p

De verste var at legen satte inn spekulum før spiralen skulle innføres :eek:

Jammen nettopp :) Jeg trodde man fikk det rett etter at ungen er ute, men da vet jeg det :)
Takk for svar!
Spiral er et fantastisk prevansjonsmiddel :D

Kjente ingenting.Satt inn ca 13 uker etter fødsel. (Forsinka 6-ukers kontroll).
Blødde litt. Men fikk bivirkninger av den og den datt delvis ut etter 2 år, så fikk den fjerna.

Jeg fikk også "bivirkning" satte inn i januar, gravid i september. Spiralen datt ut i uke 6. :-D

Satt inn min 12 veker etter fødsel. Hatt den 2 år i desember! Førnøgd :D

satt den inn 5 mnder etter fødsel da eg slutta å amme..var ikkje vondt nei..

hatt den i 1,5 år.. herlig å slippe mens og tenke på prevansjon :-P

satt den inn 5 mnder etter fødsel da eg slutta å amme..var ikkje vondt nei..

hatt den i 1,5 år.. herlig å slippe mens og tenke på prevansjon :p

Regner med at du har hormonspiral? :) Kan tenke meg det er helt nydelig og slippe og ha mensen!! Jeg bruker kobber, selv om jeg ikke har barn og det anbefales at den skal brukes etter en graviditet, men jeg tåler ikke ekstra hormoner. Blir så deppa og ikke meg selv. Så her er det normal mens..Det er i grunn greit, men nen ganger så kunne tante rød latt være og ta turen :P Jeg får heller tenke at det ikke lager no unormalitet i kroppen. Det hjelper faktisk litt, men ikke veldig..hehe

Jeg satt inn ca 3 mnd etter fødsel. Merket det nesten ikke en gang:)
Litt mensmurringer samme dagen bare

Satt inn 12 uker etter, kjente absolutt ingenting.
Kun menssmerter og blødninger med en gang.

Jeg fikk satt inn ca ett år etter fødsel og hadde kraftige mensensmerter samme dag. kom i tak og Kjentes nesten ut som de første riene jeg fikk når jeg fødte guttungen. Men akkurat når de satt den inn var det kun litt ubehagelig, ikke vondt. Det er det prevensjonsmiddelet jeg har vært mest fornøyd med. Tåler hormoner veldig dårlig, men hormonspiralen funket bra så vurderer det igjen når huleboern er ute

Back
Topp