Du som har født før...

fødte juni 23, mensen september 23, fikk ingen mensen igjen så fikk Provera av gynekologen som skulle restarte syklusen igjen. Startet på den i februar og fikk mensen tilbake igjen. Hatt to sykluser etter det, 33 dager og 37 dager :) sen eggløsning begge gangene

Ca. 1 mnd etter jeg sluttet å amme med alle tre (ammet ihhv 4, 1 og 2 mnd).

Ca. 16 mnd. etter fødsel. Ammingen holdt menstruasjonen så godt som helt unna for min del. Menstruasjonen kom først tilbake når vi reduserte en del på ammingen generelt, og ammet maks 1-2 ganger på natt. Syklusen ble først stabil når vi sluttet helt å amme. :)

5 mnd med første, og 7 uker med neste!!
Har PCO så jeg var ikke rett tilbake i syklus med nr1, veldig lange sykluser som etterhvert ble mer normale til jeg ble gravid da eldste var 13mnd.

Jeg fullammet og det var MYE amming, spesielt på første, men mye på nr 2 også. Ingen av dem brukte tutt.

Når nattammingen sluttet av seg selv, 3 måneder etter fødsel. Var uregelmessig frem til neste svangerskap ca et år etter fødsel

Fikk ikke igjen mens etter eldstemann, hoppa rett på nytt svangerskap. Men om jeg ikke hadde blitt gravid på den eggløsninga så hadde det gått ca 10 mnd. Og det var rundt det samme med yngstemann, mens tilbake etter sånn ca 10 mnd-ish.

På de 3 siste barna har jeg fått igjen mensen etter 3 mnd ca…først blødd i 6 uker, så et lite opphold før mensen har kommer. Og da har den kommet på klokka hver mnd etterpå… selvom jeg her fullammer alle til de har vært 6 mnd +…

Ene etter 5 mnd (delammet), andre etter 9 mnd (fullammet til 6 mnd, fikk mensen dagen etter én hel natt med søvn og uten nattamming:wacky:).

7 mnd etter fødsel

Ganske nøyaktig 6 måneder.

15 mnd og 18 mnd etter fødsel. Jeg må slutte helt med amming for å få mensen tilbake og enda tar det månedsvis før den kommer.

Back
Topp