Du som har født før

Hvor tett var riene når du ringte sykehuset? : )

Sitter å lurer på hva jeg kan gjøre annerledes neste gang for å bli hørt av den personen som møter meg på andre siden av telefonen!

Sist gang ringte jeg etter 23,5 time rier og de var regelmessig med 4min mellomrom.
Leste da- og nå at ved 5-10min mellomrom skal man ringe føden, men hu jeg snakka med sa * Jeg hører på deg at du ikke har vondt nok, det skal være mye vondere.. MYYEE vondere *....

Typisk meg å gjøre alt jeg kan for å være hyggelig istednefor å syte over vonde rier... Men 30min etter gikk vannet mitt hjemme, og når vi kom inn noen minutter etter hadde jeg 5cm åpning..

Syns det er ubehagelig at det liksom er meningen at vi skal hyle og skrike for å bli trodd =/
Neste fødsel kan gå mye fortere og jeg vil IKKE føde hjemme/i bilen :p

Sniker fra mai. Jeg ble heller ikke trodd at jeg var i fødsel, for riene mine var ikke regelmessige. De kom aldri ned i 3 min mellom de. (Fikk beskjed om at de måtte bli regelmessige, og at det måtte være 3 min i mellom). Varierte fra 12 min, 8 min, 5 min, så 8 min igjen. Men når de endelig kom ned i 3 min en gang, så sa vi i telefonen at nå kommer vi uansett. Da vi kom på føden hadde jeg 9 cm åpning. Veldig skremmende opplevelse.

Denne gangen her skal sykehuset få vite historien min, så jeg blir trodd i telefonen neste gang. De sa i telefonen til meg også, at det skulle bli vondere. (Det ble jo ikke det). Vannet mitt hadde dessuten gått hjemme uten at jeg hadde merket det. Var ikke vann igjen når jeg kom til føden. Aner ikke hvor det hadde blitt av, for jeg merket ingenting :P Mulig det hadde gått i dusjen og at jeg ikke hadde merket det pga sterke rier, og at jeg var helt vekke :P

Det er ikke alle fødsler som "går etter boken", ikke alle får regelmessige rier. Dette visste ikke jeg på forhånd... Og tydeligvis ikke dama i telefonen heller :P

Jeg ringte føden etter 3-4 rier. Men jeg hadde vært på overtidskontroll den dagen og hadde 3 cm åpning, så jeg fikk beskjed om å ringe med en gang. Prinsessa mi var ute 5 timer etter første den første rien kom :)

Sniker fra mai. Jeg ble heller ikke trodd at jeg var i fødsel, for riene mine var ikke regelmessige. De kom aldri ned i 3 min mellom de. (Fikk beskjed om at de måtte bli regelmessige, og at det måtte være 3 min i mellom). Varierte fra 12 min, 8 min, 5 min, så 8 min igjen. Men når de endelig kom ned i 3 min en gang, så sa vi i telefonen at nå kommer vi uansett. Da vi kom på føden hadde jeg 9 cm åpning. Veldig skremmende opplevelse.

Denne gangen her skal sykehuset få vite historien min, så jeg blir trodd i telefonen neste gang. De sa i telefonen til meg også, at det skulle bli vondere. (Det ble jo ikke det). Vannet mitt hadde dessuten gått hjemme uten at jeg hadde merket det. Var ikke vann igjen når jeg kom til føden. Aner ikke hvor det hadde blitt av, for jeg merket ingenting :P Mulig det hadde gått i dusjen og at jeg ikke hadde merket det pga sterke rier, og at jeg var helt vekke :P

Det er ikke alle fødsler som "går etter boken", ikke alle får regelmessige rier. Dette visste ikke jeg på forhånd... Og tydeligvis ikke dama i telefonen heller :P
Wow ja vanskelig for jordmor å vite når det er så uregelmessig :o
Bra dem kan se i sjornalen din neste gang!!

Var det jeg syns var så rart til meg for jeg hadde regelmessige, tette og lange rier.. Pluss at jeg hadde hatt rier i 23 timer :o Men hu mente hu hørte på stemmen min at de ikke var vonde nok :/ neste gang skal jeg være mer bestemt!! : )

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp