Du som har 8-16 jobb!

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Kva jobbar du med?

Er nyutdanna sjukepleiar, men vil så absolutt komme meg ut av turnus. Kan ikkje skjønne at eg ikkje har skjønte dette før no, har brukt tre år på å utdanne meg til ein jobb med verdens verste arbeidstid (og det er ikkje eingang godt betalt)

Jeg jobber ikke enda, men til våren blir jeg forhåpentligvis audiograf og da kommer jeg alltid å jobbe 8(9)-4

Jeg jobber som reisekonsulent. Er vel varierte arbeidstider i denne bransjen også, siden noen byråer er i store senter o.l, men vi har åpent 8-16. Har selv jobbet turnus som hotellresepsjonist, og det er vanvittig slitsomt, og ikke spesielt familievennlig heller.

Jeg er vikar i barnehage:) Jobber alt mellom 6.30 og 17.00 igrunn...

hehe ;) ja, sånn er det innen helsevesenet, og politiet, og brannvesenet. Butikk har også turnus på kveld og dag.
Men sykepleier på poliklinikk da? kan det være ett alternativ? da går man bare dag iallefall.

Må vere deilig å vite at du har ein sånn arbeidstid i vente :) Sjølv er egentlig ganske oppgitt på meg sjølv, det er jo ikkje akkurat ein hemmeligheit at sjukepleiarar stort sett jobbar turnus..

Men å ta eit ny, treårig utdannelse, trur eg ikkje at er orkar. Spesielt med tanke på kor mykje det kjem til å koste. Tok sjukepleien mens eg hadde OS, den luksusen har eg ikkje lenger...

*yummymummy* skrev:
hehe ;) ja, sånn er det innen helsevesenet, og politiet, og brannvesenet. Butikk har også turnus på kveld og dag.
Men sykepleier på poliklinikk da? kan det være ett alternativ? da går man bare dag iallefall.

Ja, poliklinikk er jo så absolutt eit alternativ, men trur det skjer once in a blue moon at nyutdanna får stillingar der. No arbeider eg på sjukeheim, og synst ikkje det er spesielt stas. Vil så gjerne ha ein jobb der eg faktisk gler meg til å reise på arbeid! Eller, iallefall ikkje synst det er heilt bånn i bøtta...

9-16.30 jobber som frisør, jobber annhver lørdag også da

*LillMi* skrev:

Ja, barnehage som eg trur eg skulle kunne trivast i. Spesielt på småbarnsavdeling. Har vert eindel vikar på forskjellige avdelinga, så har jo litt peil på korleis det er jobbe der. Skulle eg studert igjen, ville eg nok ha vurdert førskulelærar ja...

Jeg er også nyutdannet sykepleier og jobber 3-delt turnus. Synes dette er helt fantastisk jeg :O) De dagene jeg jobber kveld så tar vi det helt med ro før barnehagen og er ikke der før kl 10. Og noen dager har jeg jo fri i turnus og da er LO hjemme fra barnehagen og vi koser oss bare vi to. Har jeg dagvakt slutter jeg kl 15 og er hjemme kl 16 :O) Og har jeg nattevakt så sover jo hun uansett ;O)

Snekka skrev:
Jeg jobber som reisekonsulent. Er vel varierte arbeidstider i denne bransjen også, siden noen byråer er i store senter o.l, men vi har åpent 8-16. Har selv jobbet turnus som hotellresepsjonist, og det er vanvittig slitsomt, og ikke spesielt familievennlig heller.

Det er nettopp det! Er åleine med ein 4 åring, og synst turnus er heilt elendig ift det! Ikkje får eg noko tilrettelagt, og eg er avhengig av å ha barnevakt tilgjengelig kvar veke. Dessuten vil eg ikkje bruke tida no når han er såpass liten, til å vere vekke i helgar, høgtider og alleslags andre familie-dagar...

*LBogLO* skrev:
Jeg er også nyutdannet sykepleier og jobber 3-delt turnus. Synes dette er helt fantastisk jeg :O) De dagene jeg jobber kveld så tar vi det helt med ro før barnehagen og er ikke der før kl 10. Og noen dager har jeg jo fri i turnus og da er LO hjemme fra barnehagen og vi koser oss bare vi to. Har jeg dagvakt slutter jeg kl 15 og er hjemme kl 16 :O) Og har jeg nattevakt så sover jo hun uansett ;O)

Visste ikke at du var alenemor, da blir det jo litt anneredes ifht turnusarbeid. Håper det ordner seg for deg!

*LBogLO* skrev:

Ja, veit det er mange som likar det, pga variasjonen det gir. Men for meg det ikkje noko særlig kjenner eg..spesielt sidan eg er avhengig av barnevakt ved alle seinvakter og helgevakter..

utdannet barnevernspedagog, og  jobber som miljøterapeut på en barneskole.

*LBogLO* skrev:

*LBogLO* skrev:

Visste ikke at du var alenemor, da blir det jo litt anneredes ifht turnusarbeid. Håper det ordner seg for deg!

Ja, det er litt meir tricky då. Får håpe der ordnar seg ja, viktig å trivast på jobb synst eg :) Kor du jobbar henne i helsevesenet forresten?

skal begynne som kokk i barnehage.
9-15 man-fre

Hulder skrev:

*LillMi* skrev:

Ja, barnehage som eg trur eg skulle kunne trivast i. Spesielt på småbarnsavdeling. Har vert eindel vikar på forskjellige avdelinga, så har jo litt peil på korleis det er jobbe der. Skulle eg studert igjen, ville eg nok ha vurdert førskulelærar ja...

Vi har en sykepleier i bhg til snuppa, og hun er gull å ha! Og ganske betryggende kjenner jeg =)

Selv jobber jeg i butikk 10-18, ikke spessielt god arbeidstid det heller egentlig.

jobber 7.30-14.15. Er ped.leder/styrer i barnehage.

*LBogLO* skrev:

*LBogLO* skrev:

Men hvem har ungen din når du er på jobb?

Back
Topp