Du som er gravid.. *vaksinering*

Er veeeldig usikker. Jordmor mente hun egentlig ikke helt så behovet. Jeg har aldri hatt influensa tidligere heller.

Grunnen til at jeg nå er skeptisk er at jeg er såpass nære slutten, og har reagert kraftig på ting jeg aldri reagerer på, nå i svangerskapet.
Hatt allergiske reaksjoner på 3 ulike typer antibiotika og Pencilin og tåler svært lite før jeg blir skikkelig syk dette svangerskapet. Så lenge jeg lytter til kroppen klarer kroppen derimot å fungere nå, så er så redd bivirkningene skal ødelegge siste del av svangerskapet pga bivirkninger.
 
Ja, jeg lytter til anbefalinger, og har derfor tatt den
 
Jeg har tatt i alle svangerskapene. :)
 
Jeg har ikke turt jeg! Må lese meg opp om den :) Og finne en merkelig måte å behandle den sinnsyke sprøyteskrekken min på :)
 
Nei, har aldri tenkt tanken.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde ikke tenkt det.
 
Har tatt den, ingen bivirkninger. Tar den hvert år pga jobben
 
Nei jeg skal ikke ta den.
 
Jeg skal ikke ta den. Veldig skeptisk til å ta vaksine når jeg er gravid pga tidligere reaksjoner. Tok svineinfluensa vaksine når jeg var gravid sist, og vart dårlig, har slitt med utmattelse siden og barnet mitt er plaget med mye allergier, søvnløshet, revmatisme og diverse. Hva som er grunnen vet vi ikke, men jeg har min mistanke om at akkurat den vaksinen kan være med i vurderingen. Men vet jo ikke sikkert:)
 
Nei, det gjør jeg ikke. Hverken jordmor eller fastlege har informert meg om dette. Nå har jeg bare 12 dager igjen til termin, så kanskje derfor jeg ikke har hørt noe:)
 
Selvfølgelig tok jeg den, ingen bivirkninger annet enn litt rød på stikkstedet :D

Vil ikke ende som min kusine. Fikk influensa i 3. Trimester og ble innlagt på sykehuset. Hun var så dårlig.. :-(
 
Jeg skal ikke ta den. Veldig skeptisk til å ta vaksine når jeg er gravid pga tidligere reaksjoner. Tok svineinfluensa vaksine når jeg var gravid sist, og vart dårlig, har slitt med utmattelse siden og barnet mitt er plaget med mye allergier, søvnløshet, revmatisme og diverse. Hva som er grunnen vet vi ikke, men jeg har min mistanke om at akkurat den vaksinen kan være med i vurderingen. Men vet jo ikke sikkert:)
Svineinfluensa vaksinen er jo mye omtalt og diskutert og har blitt påvist å ha uheldige konsekvenser. Det gjelder ikke sesong influensa vaksinen det er snakk om her :)
 
Nope
Niks og abselutt ikke
Tar ikke vaksiner som ikke er skikkelig utprøvd, da er det bedre å ha en skikkelig omgang influensa
 
Nope
Niks og abselutt ikke
Tar ikke vaksiner som ikke er skikkelig utprøvd, da er det bedre å ha en skikkelig omgang influensa
Den er utprøvd, og det er bevist mye farligere å ha influensa. Både for deg og babyen.

Vaksine brukt å årevis, på gravide også, eller potensielt miste babyen? Lett valg, gitt.
 
Hvorfor anbefales det til gravide? Hva er faren ved influensa?
 
Back
Topp