Du som er gravid.. *vaksinering*

Nai, tar den ikkje. Årsaken e at eg slite me ein infeksjon i kroppen de ikkje finne ut av, og det e dermed ikkje anbefalt at eg tar an. Hadde eg vært frisk og rask hadde eg definitivt tatt an :)
 
Jeg har tatt den ja :) kjente ikke at den ble satt, ble litt rød og klødde litt ved stikkstedet noen dager.
 
Har selvsagt tatt den. Har ingen medisinske grunner til å ikke ta den, så da følger jeg det helsemyndighetene anbefaler. :)
 
Jeg skal ikke ta den, får alltid mye bivirkninger ved vaksiner..
 
Jeg tok den når jeg var gravid for 2 år siden. Ingen bivirkninger. Hadde influensa med nr 2 og det var helt grusomt!
 
Har tatt den ;)
Men jeg hadde nok tatt den uansett, siden jeg jobber i helsevesenet, og arbeidsgiver vil at jeg skal ta den.
 
Tok den i fjor da jeg gikk gravid. Ikke tenkt over det iår. Fikk det gratis på jobb i fjor
 
Jeg tok influensavaksinen forrige uke :) vil ikke risikere noe, og det er jo anbefalt for gravide i 2. Og 3. Trimester :)
 
Jeg gjorde det i fjor, har aldri vært så mye snørrete og uggen
 
Skal vel ta den snart, bare gruer meg så veldig (totalt sprøyteskrekk her!):p Er i risikogruppen uansett, så burde ha tatt den hvert år, men i år blir faktisk første året jeg tar den:p
 
Eg har tenkt å ta den når eg skal innom legekontoret neste gong. Dei ville eg skulle vente litt forrige gong eg var der (13 veker).
 
Jeg tok den på onsdag som var! Er i gruppen som er anbefalt å ta den, og fant ut at hvis jeg ikke tok den og fikk konsekvenser av det, ville jeg ikke klare å tilgi meg selv. Har dog aldri reagert på noen vaksine tidligere.
Stikket kjente jeg ikke en gang ( kanskje fordi at jeg hadde tatt blodprøver rett før, og de måtte stikke meg sånn 5 ganger før de traff blodåre..:p )
Men kjente at armen var litt øm på stikk stedet dagen etterpå - så kan være greit å ikke sette den i den armen du bruker mest :)
 
Back
Topp