Du som er blitt igansatt!

yolo

Forelsket i forumet
Kor langt tid tok det fra start til ungen var ute?
Var du moden/hadde åpning før dei starta, eller måtte du ha modningstablett?
Kor langt var du komme i svangerskapet?

Vart satt i gang sist, men da hadde eg 3 cm åpning. Fekk modningstablett om kvelden, tok vatnet dagen etter og sette på drypp. Ronja var ite 9.5 timar etter det. 
Berre lurer, i tilfelle eg ikkje er moden denne gangen.. Om eg blir sett i gang, det veit ein jo aldri. Men skal ikkje gå over termin, så derfor stor sjangse..

hadde to-tre cm åpning,skår på 4(visstnok?)og ikke flat,så gikk ett døgn på modningskur.så tok de vannet,to timer etterpå ble jeg satt på drypp som de økte og økte hele fødselen.fra dryppet startet tok det åtte-ni timer.dette var 4 uker før termin.

Gikk 5 dager over termin, før eg ble satt i gang pga lang fostervannavgang med fare for infeksjoner.
Hadde 3 cm åpning, men ikke "supermoden".
Fikk ikke modningstablett.
Ble satt i gang med drypp og under to timer etter dryppet ble satt - var jenta ute.
Det var kjapt, intenst og lite tid til pusting[;)]
Jordmora sa at det var en fordel at eg hadde hatt ett svangerskap/fødsel tidligere, og at det medvirka til at det hele gikk så fort.. [;)] 

Tok 20,5 timer fra første modningstablett til babyen var ute. Jeg var ikke spesielt moden. Myk og fin sa de, men ingen åpning.

Fikk gele kl 07.00 på dag en og gutten min ble født kl 11.30 på dag to.
Var ikke spesielt moden. 1-2 cm og ingen andre modningstegn.
41+2 i følge UL-termin, Uke 41 i følge menstermin.

Med Sindre tok da 8 tima og med Maren tok da 5-6 tima fra de starta dryppet.

Eg hadde 5 cm åpning med Sindre og 4 cm med Maren. Uten å ha kjent ei einaste ri.
Så slapp modningstabl.

Sindre er født 11 daga før termin og Maren 17 daga før termin.

Umoden - satt igang med modningstablett
umoden - 1/2 cm = 8 timer
1/2 cm tok de vannet. 5 1/2 time senere hadde jeg 4-5 cm åpning. Ble KS da.
Var 39+6

0800 pille - modnings
1200 pille - modnings
1700 tok de vannet
0030 var hu ute [:)]

Var uke 35, så ikke noe særlig moden

Med nr 2 fikk jeg en modningspille kl 11, begynte med rier kl 14 født kl 17.. Gikk kjapt og greit, 2 dager før termin

Med nr 3 fikk jeg 2 modningspiller, våkna halv to om natten, født kl 0310, gikk kjempe fort, født 4 dager etter termin

Jeg var heller ikke noe særlig moden

ORIGINAL: *mumfie*

Med nr 2 fikk jeg en modningspille kl 11, begynte med rier kl 14 født kl 17.. Gikk kjapt og greit, 2 dager før termin

Med nr 3 fikk jeg 2 modningspiller, våkna halv to om natten, født kl 0310, gikk kjempe fort, født 4 dager etter termin

Oi, det var kjapt!! [:D]

Jeg hadde 3 cm åpning og fikk drypp. Fra dryppet satte igang tok det 9,5 timer (førstemann). Ganske raskt syns jeg.. Jeg ble satt i gang pga vannet var gått for halvannet døgn siden og jeg var på dag 13 over.. Dårlige rier selv!

Kor langt tid tok det fra start til ungen var ute? Fra vannet ble tatt tok det 3,5 time.
Var du moden/hadde åpning før dei starta, eller måtte du ha modningstablett? 1-2 cm åpning da jeg kom inn, vannet ble tatt 13.45, satt på drypp etter 1 time (ca) og så var det full fart.
Kor langt var du komme i svangerskapet? Jeg var i uke 36+0, fødselen ble startet pga SF

ble satt igang begge gangene pga vannavgang.

nr 1( 2 uker før termin):var moden ca 4-5 cm åpning,ble satt rett på drypp tok 5timer og 5 min.[:)] 
nr 2(4 uker før termin):var moden hadde 5-6 cm åpning,ble satt rett på drypp tok 1 time og 50 min fra første ri[:)]( men gikk med drypp i ca 10 timer før jeg fikk første ri[8D])

ORIGINAL: *englefjes*

Nr 1:Kom inn kl 07:00,tok vannet kl 09:00,lå til kl 13 før dem satte meg på drypp(riestimulerende) var ute 18:10
Nr 2:Var på overtidsvurdering på dag 13,skulle bli satt i gang kl 07:00 dagen etter kom inn å jm strippa meg litt før jeg ble sendt hjem for å vente på rier..kom tilbake etter 4 timer med 6cm åpning fant ei fødestue å fikk klyster gikk 2 timer så var pjokken ute kl 13:10
Nr 1:Hadde gått med 3cm åpning 1mnd,ikke behov for modnings gel/tbl
Nr 2:Hadde ingen åpning 13dager over tiden,dagen etter jm hadde røska litt oppi der på overtidsvurderingen så kom jeg inn med 3 cm dagen etter å hun jm som var der røska meg til 4,jeg gikk hjem åkom tilbake etter 4 timer med 6cm

Kor langt var du komme i svangerskapet? Nr 1:Var 6 dager på overtid
Nr 2:Var 14 dager på overtid[&o]

.

ORIGINAL: RonjaSinMamma

ORIGINAL: *mumfie*

Oi, det var kjapt!! [:D]

Jepp, og godt var det [8D]

Men må si at riene er jo mye mer intens da, når man er igangsatt [;)] nr1 kom naturlig på termin [:)]

Ble satt i gang med drypp klokken 14.00 ! Hadde da 5 cm åpning, ungen kom 10 timer senere ! [:)]

ORIGINAL: RonjaSinMamma

Vannet gikk fredag 22.55. Riene begynte 22.30 lørdag kveld. Hun var ute 22.45 søndag! 48 timer i alt.

Riene stoppet opp søndag morgen og fikk derfor modningstablett halv 11. Hadde 2 cm åpning og livmortappen 1 cm. Litt moden bare. Fikk drypp 20-21-tiden og hun var ute 22.45.

Uke 38

Jeg var ikke moden eller åpen, fikk modningsgele to dager (lørdag morgen og søndag morgen).
Var 13 dager over termin på lørdagen.
Mandag morgen fant de ut de skulle ta vannet, og det ble tatt 11.30, jenta var ute 21.20. Men hun stanga og lå som stjernekikker, så hun måtte snus på vei ut. Hadde hun ikke det hadde hun nok vært ute i 17-18-tiden.

Var nok litt moden da jeg ble satt igang, for de sa at de kom til å ta vannet neste dag om ikke modningspillen funka..

Fikk pille 10.30.
Murringer 15.00
3 cm åpning 16.45
Full åpning 18.30
Ungen ble født 19.02

Ble satt igang 6 dager på overtid pga bekkenløsning.

Kor langt tid tok det fra start til ungen var ute? den 3. dagen
Var du moden/hadde åpning før dei starta, eller måtte du ha modningstablett? De brukte gele, ikke piller. Jeg fantes ikke moden.
Kor langt var du komme i svangerskapet? 39+6(?) da vannet gikk og 40+3 da ungen var ute.

Får legge til at jeg ble satt igang pga vannavgang, og siden fødselen ikke startet iløpet av den samme kvelden/natten ble jeg lagt inn morgenen etter. Det hele endte med keisersnitt da geleen ikke var i nærheten av å virke.

Back
Topp