"Du skal bli pappa.."

madame

Glad i forumet
Hvordan sa dere til mannen at han skal bli far? Og hvordan reagerte han på nyheten?
 
jeg tok testen like etter at han hadde gått på jobb om morgenen. Hadde en følelse av at den skulle være positiv, og jada [:D]
 
Tok CB Digital (der stod det jo "Gravid") testen i en konvolutt og merket den "til pappa". La den i postkassen. oppe i leiligheten la jeg en liten baby body på stuebordet og et kort der jeg hadde skrevet noen ord til han.
 
Gjett om han ble rørt! Han kommer hjem fra jobb noen timer tidligere enn meg. fikk telefon på jobben. han felte tårer ogvar helt satt ut. ikke typisk han [;)] en herlig reaksjon!
 
 
 
Fortalte det mens jeg var på jobb og han,ble litt satt ut gitt [:D] Men tror det er en fin opplevelse han ''duller'' mye med magen min og vil jeg skal ha det godt [;)]
 
Han har alltid vært sammen med meg når jeg tester (tar først urinprøve i et glass da, så kommer han inn) så vi så det sammen, derfor fortalte jeg det aldri.
 
Han ble selvsagt glad, vi har prøvd en stund på å lage denne her, og var litt nedfor etter nedslående særprøveresultater som kom i posten et par dager før, så gleden var stor da graviditet ble bekreftet :)
 
Første gangen dro han til tannlege om morgenen, jeg sto opp og forventet en negativ test, men jammen var den ikke positiv. Så jeg satt i sofaen med et dumt smil og testen i hånden når han kom tilbake[:D]
 
Denne gangen kom han inn på badet og såg streken sammen med meg.. Så testet vi med en test til som lyste GRAVID [:)]
 
Første svangerskapet ringte jeg til han når han var borte et sted. Da hadde han ikke forventet det, og jeg mener at han la på røret. Men han sier jeg la på røret.
Nå som jeg er gravid med nr.2, hadde jeg sagt til han at jeg trudde jeg kanskje var gravid. Tok en test mens han var på jobb, og sa at den var posetiv når han kom hjem.Han stolte nå ikke helt på testen, så jeg måtte ta en til test 2 dager senere, da gikk det opp for han.....Og nå går han og bekymrer seg over at jeg ikke må løfte tungt og slikt. Litt tideli men deili er det når han tar mer ansvar enn før....Hehe!
 
var vi enige at jeg sku ta testen den morgenen, men han måtte på jobb før jeg hadde stått opp.
Jeg tok testen og det lyste gravid, jeg gråt og lo av lykke da jeg sku ringe han for å fortelle det. Alt jeg fikk frem var " Gratulerer PAPPA"
han ble super glad og sa han hadde på følelsen i hele dag at den kom til å være positiv..[:D][:D]
 
Jeg skulle egentlig bare ta en test for å utelukke at jeg var gravid, syns det føltes ut som om det var så veldig lenge siden sist jeg hadde mensen.
Jeg bare tisset på pinnen før jeg hadde lest på pakken, og opp kom to veldig klare streker med en gang. Jeg tenkte først at den var negativ-for "+" er sikkert "gravid"[8D]...Men da jeg leste på pakka så var det jo ikke sånn....Så jeg ropte "shit, shit shit!" helt spontant. Og da skjønte han det av en eller annen grunn med en gang! "Er du gravid?!"- Og han ble kjempe glad...[:)] Danset rundt omkring... 
 
Jeg våknet grytidlig av at jeg var så innmari tissetrengt så da tok jeg like så godt en test... som ble positiv! Satt og glante litt på den før jeg fikk karret meg tilbake til senga. Rista i samboeren og sa "Våkne!! Du må se på noe!" Stakkars trøtte pjuske trynet hans bare lyste opp da han så på testen. "ÅÅÅÅÅÅÅÅ" var alt han klarte å si før han ga meg en stor klem.
 
vi fant det ut sammen[:)]
 
Første gang jeg testa positivt var han på besøk hos sine foreldre. Etter at testen var tatt ringte jeg han og ba han komme hjem. Han hørte med en gang at det var noe, så han var hjemme 10 min etterpå. Tårene trilla på meg, og ha spurte om den var positiv. Jeg nikka og han lo så tårene spruta[:D]
 
Andre gang var han på jobb, så jeg tok bilde av testen og sendte det til han. Etter en god stund ringa han og spurte om jeg hadde prøvd å sende bilde til han. Han fikk det ikke opp på tlf. Jeg sa det bare var bilde av en positiv test, og igjen lo han så tårene spruta[:D]
 
Jeg kjøpte en dobbel pakning tester, for det er jo greit å ha en til neste måned også, tenkte jeg.

Men så ble det + gitt. Bare kikket og kikket på den. Helt merkelig altså, følte liksom ingenting, tror jeg var litt sjokka hehe. Til slutt fikk jeg samlet meg nok til å innse at samboer sikkert også ville vite dette, så jeg tok bilde med mobilen og sendte til ham. PAsset på å få med teksten på pinnen der det står at + betyr gravid. Fant ikke på noe å skrive, sendte bare bildet. Opp ned til og med :P

Fikk en kort positiv melding tilbake, og så var han litt sent hjemme fra jobb den dagen. Da hadde han vært i butikken og kjøpt navnebok, og pakket inn som gave :) Så gikk vi ut og spiste, for å feire.

Han ser på nye hus og alt mulig da, han er skikkelig pappa-mann som vil være praktisk og action-orientert, men jeg har sagt at det får vente til ting er stabilisert etter ungen har kommet, og det var greit.
 
Første gangen var mannen min i verkstedet og mekka på bilen... Ropte han inn, viste han med en skjelvende hånd og han ble overglad... Tårene trillet, men vi mistet dessverre seks uker senere...
 
Men denne gangen ble vi veldig overrasket. Jeg skulle egentlig på utredning for infertilitet januar 08, men tok tester jevnlig hvis jeg skulle feste eller gå på medisiner! November 07 fikk jeg bronkitt og diverse, så jeg fikk medisiner. Tok en test for å være på den sikre siden, og den var jammen meg positiv!!!
Ringte han på jobben og spurte om han kunne kjappe seg hjem etter jobb, var noe jeg måtte vise han!!!! Og han ble like glad denne gangen. Var jeg som var mest skeptisk nå, men nå er jeg 18 uker på vei, så da går vel dette bra[:D][:D][:D]
 
Hadde bestilt hotell helg uten å tenke på at det va den helga eg venta tante rød[:@] men helga kom, men ikkje tante rød... (har ganske so regelmessi mens, nesten på klokkeslettet)vi kjøpte en 3pk med testa, berre får å vere sikker... sprang opp på hotellrommet, tissa i et beger, so kom gubben inn, og vi tok testen ilag. Den var POSITIV[:D] Vi blei vel like sjokka og glade begge 2, kjempe gla for at vi tok den ilag[;)]
 
Samboer var hjemme da jeg testet positivt. Så jeg kom springene inn i stuen med et stort smil og testen og sa du skal bli pappa[:D][:D]
 
Tok testen min på kveldstid mens sambo var på jobb. Mensen var 9 dager for sen så var vel på tide.
Tok bilde av testen og sendte det til han:)
Sjokk først, men nå er det baaare kos[:D]
 
Jeg gav ham testen og spurte hvor mange streker han så........
 
Jeg ser to-jeg ser to- JEG SER TO- SER jeg to?- JO, jeg SER to!!![:D]
 
hei..
Jeg hadde ikke venta å se ett kjent fjes her inne..
Det er Agneta.. Vi gikk i samme klasse på barn og ungdom i askim..
Gratulere!
Jeg har termin 24 april jeg..
 
jeg sa det på telefonen. var hos gynekologen fordi jeg trodde jeg hadde kreft i eggstokkene eller noe, for jeg hadde hatt så masse vondt i magen. skjønte ikke at det var gravid jeg var, for jeg hadde mistet mensen flere mnd i forveien, tatt negativ test og gikk på p-piller. så viste det seg at jeg var 9 uker på vei. klarte ikke å vente, så måtte ringe kjærsten. så sa jeg at han burde finne et sted å sette seg ned, og så sa jeg at jeg var gravid. han ble rimelig satt ut, og lurte på om han skulle komme hjem. og det gjorde han jo.
 
Back
Topp