'Du ser ikke trøtt ut'

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Må bare få ut litt irritasjon. Går mot enda en dag som levende død. Dvs stuptrøtt av søvnmangel. Jeg er så drittlei av at alle sier at jeg ikke ser trøtt ut. Når jeg sier at jeg er så trøtt at jeg stuper snart. Så får jeg alltid til svar at det viser ikke. Og hvor flink jeg er som står på. Føler jeg må forsvare hvor trøtt jeg er etter to måneder med underskudd på søvn. Det er bare godt ment. Men det blir litt som alle de velmente kommentarene i svangerskapet. Folk skal liksom ha en mening om alt. Og flink som står på... hallo... har man noe valg? Måtte bare få det ut!

Å jeg er så enig! Får ofte den jeg og.

I tillegg : "ja.. det er normalt det. Det er dette som er morskap"

Ingen medlidenhet. jeg forstår da at det er dette som er opplegget, men det må være lov å faktisk svare ærlig når en i nærmeste familie spør hvordan det går med meg! Trøtt! Uææ!

Har det akkurat slik. Og min helsesøster har til og med sagt at jeg ikke ser så trøtt ut. Her må mannen ta seg fri fra jobb slik at jeg skal orke å dusje. Jeg har flere ganger fått høre at jeg smiler jo, så det kan ikke være så gale. Og jeg har lyst å svare at jeg smiler ikke hjemme. Og er faktisk lei av å gråte også. For det gjør jeg av fortvilelse mange ganger.

Må bare få ut litt irritasjon. Går mot enda en dag som levende død. Dvs stuptrøtt av søvnmangel. Jeg er så drittlei av at alle sier at jeg ikke ser trøtt ut. Når jeg sier at jeg er så trøtt at jeg stuper snart. Så får jeg alltid til svar at det viser ikke. Og hvor flink jeg er som står på. Føler jeg må forsvare hvor trøtt jeg er etter to måneder med underskudd på søvn. Det er bare godt ment. Men det blir litt som alle de velmente kommentarene i svangerskapet. Folk skal liksom ha en mening om alt. Og flink som står på... hallo... har man noe valg? Måtte bare få det ut!
Jeg forstår det så utrolig godt. Og man blir så forbanna når folk sier man ikke ser trøtt ut, når man selv føler at man snart svimer av :/

Godt det ikke bare er meg! Blir og irritert når folk skal sammenligne med seg selv eller andre. 'Ja eldstemann hadde kolikk, han skrek i tre måneder. Du skal være glad du slipper det'. Samme for meg. Alle situasjoner er ulike men søvnmangel er søvnmangel uansett! En annen kommentar jeg missliker er spørsmålet om babyen er snill. I det spørsmålet spør de egentlig om babyen sover eller ikke. Jeg svarer alltid JA. Han sover lite, men snill er han. Finnes det noen på 2 mnd som ikke er snille?

Kjenner det samme, likte denne artikkelen her veldig godt http://www.dagbladet.no/kultur/babyer-bor-sees-ikke-hores/63819731 Her har lillegutt sovet ganske bra i perioder men er jo oppe på natta uansett, føler meg likevel heldig. MEN, jeg liker ikke når folk sier ting som gjør at jeg føler at jeg ikke har rett til å være sliten. Det er tøft å være nybakt mamma uansett! Alle har forskjellige utfordringer.

Godt det ikke bare er meg! Blir og irritert når folk skal sammenligne med seg selv eller andre. 'Ja eldstemann hadde kolikk, han skrek i tre måneder. Du skal være glad du slipper det'. Samme for meg. Alle situasjoner er ulike men søvnmangel er søvnmangel uansett! En annen kommentar jeg missliker er spørsmålet om babyen er snill. I det spørsmålet spør de egentlig om babyen sover eller ikke. Jeg svarer alltid JA. Han sover lite, men snill er han. Finnes det noen på 2 mnd som ikke er snille?
Hahaha!! Om han er snill??! Folk tenker ikke gjennom hva de egentlig sier tror jeg. Seriøst så kan ikke en 2 mnd gammel baby være noe annet enn snill...søvn eller ei:p nesten så en er fristet til å si "nei, h*n er slem":o :p

Tror faktisk ikke jeg har hørt den før... synes det hørtes mer ut som et kompliment, men godt mulig det er irriterende når man er trøtt ;)

Har derimot hørt flere ganger at jeg SER trøtt og sliten ut, selv når jeg ikke er det. Dét er hvertfall en fornærmelse :p
Men sånn generelt synes jeg ikke folk er fintfølende nok... ofte er det beste å holde kjeft og ikke mene så mye om alt :/

Jaaa, Gud. Har en tante som alltid spør om Akkurat det :( blir så oppgitt.. har IKKE tenkt å omtale min lille baby som SLEM uansett hvor lite hu evt sover eller mye hun skriker. Stakkars små...

Kjenner det samme, likte denne artikkelen her veldig godt http://www.dagbladet.no/kultur/babyer-bor-sees-ikke-hores/63819731 Her har lillegutt sovet ganske bra i perioder men er jo oppe på natta uansett, føler meg likevel heldig. MEN, jeg liker ikke når folk sier ting som gjør at jeg føler at jeg ikke har rett til å være sliten. Det er tøft å være nybakt mamma uansett! Alle har forskjellige utfordringer.
Omg! Kjenner meg igjen 100%. Måtte le høyt. Traff spikeren på hodet der :D

Fantastisk artikkel!! Måtte dele den på facebook :p Hint hint til de det måtte gjelde ;)

Back
Topp