Du er velkommen, lillesøster eller lillebror!

Mommin

Betatt av forumet
Hei!

Dette er så rart! Nå skal vi prøve igjen. :) nr 1 klaffet på 2 forsøk(det 1 ordentlige med El tester). Håper det klaffer fort nå også! Jeg er litt bekymret og redd for og ikke bli gravid, akkurat som sist. Tenker det bare er flaks vk ble det så fort, men vi prøver uten å stresse så altfor mye (håper jeg klarer det, da) så satser vi på at det går snart. Jeg har med andre ord innstilt meg på at det tar sikkert noen mnd før det går, men har selvsagt håpet oppe for at det skal klaffe fort. :) eltester og graviditetstester er bestilt, oog jeg håper jeg klarer holde meg til IKM med å teste, og teste rkun noen få ganger. Sist testet jeg meg i flere uker. :laughing002 av en eller annen grunn vil jeg bruke clearblue test med kryss, for det hadde jeg så lyst til sist. Så den skal jeg kjøpe på IKM.

Jeg ble konisert i april, men legen min har gitt klarsignal om at vi kan prøve nå. Siste månedene har vært skikkelig tøffe for meg og oss, og nå føler jeg at vi starter litt på blanke ark. Er du konisert og gravid eller prøver bli gravid si gjerne ifra!

Nr 1 er født oktober 2018 og er en aktiv liten gutt. Viser stor glede og omsorg for andre og jeg vet han vil bli en god storebror. :Heartred

Tiden rett før fødsel og etter var ikke så enkelt da jeg fikk en depresjon, og klarte ikke slappe av. Jeg får nå hjelp for dette og jeg skal bruke denne dagboken også for å tømme meg, jeg holdt jo alt inne og sa ting var bra! Jeg vet hva jeg skal gjøre annerledes neste gang og jeg skal fortelle meg selv at jeg kan senke skuldrene!

Jeg gleder meg og dette blir spennende og nervepirrende! Jeg gleder meg til å kunne gå gravid igjen og få den spenningen, føde igjen og forhåpentligvis får den barseltiden jeg ønsker meg, uten for mye stress.

Vil gjerne følge andre prøvere så legg igjen en kommentar om du også prøver, så kan vi bli kjent! Kanskje noen av oss kommer i samme termingrupper. :hello
 
Følger deg tilbake jeg! Gutten vår er født desember 2018, så barna våre er jevngamle:love2 Kanskje vi kommer i samme termingruppe med nr. 2 også:rolleyes:
 
Føler jeg ikke klarer slappe av og EL kommer ikke fort nok. :smiley-angelic001 jeg vet jo vi har gode sjanser her siden det klaffet i pp2 sist, men jeg klarer liksom ikke legge fra meg tanken på at det var flaks. :happy3 men det var første prøveperioden med positive eltester osv. Så jeg har håpet oppe på at det skal gå fort!

Er og redd for at konisering og komplikasjonene skal ødelegge, samt at spiralen var vrien å få ut. Men livmoren tåler fødsel så jeg regner med det går fint! Legen beroliget meg med at evt komplikasjoner skjer mot slutten av graviditet og det kan jo løses med å sy igjen? Sist ble jeg gravid fort og hadde et komplikasjonsfritt svangerskap(utenom en liiiiten blødning). Satser på dette går bra og ikke for lang tid.

Pust inn, pust ut:smiley-angelic001
 
Syklusdag 11

Går inn i den fruktbare tiden imorgen ifølge Flo. Eggløsning om en uke. Kommer ikke testene jeg har bestilt tirsdag så går jeg på apoteket og kjøper noen EL-tester.
upload_2020-7-5_14-44-53.gif


Tenkte begynne litt smått fra ikveld, de kan jo leve inni der en stund. Selvom jeg har mer troen på at det er runden vi tar når det er positiv test som gjelder mest!
 
Syklusdag 11

Går inn i den fruktbare tiden imorgen ifølge Flo. Eggløsning om en uke. Kommer ikke testene jeg har bestilt tirsdag så går jeg på apoteket og kjøper noen EL-tester. Vis vedlegget 330382

Tenkte begynne litt smått fra ikveld, de kan jo leve inni der en stund. Selvom jeg har mer troen på at det er runden vi tar når det er positiv test som gjelder mest!

Bruker også Flo, den er helt på bærtur når det gjelder hvor i syklusen min jeg er. Når jeg har eggløsning f.eks, den stemmer aldri! Grunnen til at jeg gidder å bruke den er fordi det er enkelt å legge inn symptomer, når vi har hatt sex, når el-testen faktisk er positiv og sånne ting, sånn at jeg kan se tilbake på og vite akkurat hvordan ting var :wacky:
 
Bruker også Flo, den er helt på bærtur når det gjelder hvor i syklusen min jeg er. Når jeg har eggløsning f.eks, den stemmer aldri! Grunnen til at jeg gidder å bruke den er fordi det er enkelt å legge inn symptomer, når vi har hatt sex, når el-testen faktisk er positiv og sånne ting, sånn at jeg kan se tilbake på og vite akkurat hvordan ting var :wacky:

Enig, men EL var sist iløpet av den perioden som var dne fruktbare, bruker tester så vi er sikre, da. Har du stilt inn sykluslengde? Syntes den er fin til å bruke for å se hvor i syklusen jeg er og når siste mens osv var og :)
 
Enig, men EL var sist iløpet av den perioden som var dne fruktbare, bruker tester så vi er sikre, da. Har du stilt inn sykluslengde? Syntes den er fin til å bruke for å se hvor i syklusen jeg er og når siste mens osv var og :)

Ja, har stilt inn sykluslengde men stemmer sjeldent fordet. Men den er fin og funker bra når man tester ved siden av:p
 
Ja, har stilt inn sykluslengde men stemmer sjeldent fordet. Men den er fin og funker bra når man tester ved siden av:p

Regner med den funker bedre etterhvert som månedene går og man legger inn positiv test osv. Håper en ikke har bruk for den mange månedene da. :smiley-angelic001
 
Syklusdag 13

Jeg begynte teste etter EL igår, og blir jo så skuffa over negativ test. Merker det blir et slag i trynet eller fler om det tar noen mnd å bli gravid. Men men, en blir vel vant til det! EL skal være om 4-5 dager. Jeg har sykluser på 35 dager ca så litt lange, så derfor sen EL. Deeet blir jo jo nedtur med så lange sykluser når en prøver. Men alt innenfor 40 er vel normalt? Ble gravid fort sist så regner med ingenting feiler oss.
 
Syklusdag 15

Fikk akutt hodepine og ble veldig irritert, typ hormonell og litt "tett" i hodet. Jeg tok en EL test og den er litt sterkere enn vanlig. Litt hjertebank og kvalme. Håper EL nærmer seg! :happy:

Tenker teste meg før jeg legger meg og så imorgen tidlig igjen. Blir mye testing den første pp'n bare for å bli kjent med syklusen min. Neste mnd vet jeg litt bedre når jeg skal teste og hva jeg skal kjenne etter. :smiley-angelic006 selv om jeg håper at vi blir gravide og ikke trenger mer enn en pp, godt å være optimist da(eller ikke:smiley-ashamed004).
 
Syklusdag 16

Positiv EL test idag. Tester videre for å se når den blir negativ! :smiley-bounce015 Regner med EL er imorgen men la inn aksjer så fort testen ble positiv. :smiley-ashamed005

Så da hadde vi sex både igår natt og idag på morgen. Håper på å presse inn en runde når testen er negativ og. :love017
 
1DPO

.... og regner med dagene snegler seg avgårde

9 jul: aksjer
10 jul: aksjer
11 jul: aksjer EL!
12 jul: 1 dpo

Tenker vente til 10 dpo med å teste. Tror nok ikke det klaffa for hvorfor skal det gjøre det i PP1? Samtidig håper man da, og fantaserer om positiv test.:smiley-angelic001 skal være 25% hver syklus så klamrer meg fast til det. Baby i april hadde vært fint!
 
2DPO

Litt murringer i magen, men er vel for tidlig med symptomer. :smiley-angelic006 sist festet egget seg 3-4 dpo for fikk en liten festeblødning, så jeg sjekker stadig etter noen blødning. :smiley-ashamed005 Fuuullt klar over at dette kan ta tid men en håper jo så veldig, spesielt når det har gått fort før. Håper ikke disse murringene er sen EL, testene var positive hele fredagen og ble negativ lørdag kveld så satser på EL var lørdag en gang, så tror jeg er i rute.

Tillater meg selv å bestille noen tidlig tester. Sist hadde jeg så lyst til å ta den testen fra clearblue med kryss, så den skal jeg kjøpe. Litt usikker på om jeg skal bestille meg en digital og, eller vente til da jeg eventuelt og forhåpentligvis får positiv test snart (les helst innen noen få mndr:smiley-ashamed004).
 
Jeg syntes det er så rart hvor mange symptomer en kjenner når en leter altså. Vil nok kjenne like mange hver pp.:smiley-angelic006 men stikker og murrer en del nedentil nå. :smiley-ashamed008 Håper det er noe
 
Murret fra 2dpo her, 10dpo i dag og har fått positiv test. Var ikke engang en tidlig-test!:cheers

Åherregud, nå får en forhåpninger da. Går på do og sjekker etter blod ofte. Jeg har en god følelse men det er jo for godt til å være sant om det skal være full klaff første pp, selvom det hadde vært fantastisk.

Gratulerer så mye.
 
Åherregud, nå får en forhåpninger da. Går på do og sjekker etter blod ofte. Jeg har en god følelse men det er jo for godt til å være sant om det skal være full klaff første pp, selvom det hadde vært fantastisk.

Gratulerer så mye.

Når det klaffet fort med første, hvorfor skulle det ikke gjort det nå og?:taunt014 Jeg har troa!;)
 
Når det klaffet fort med første, hvorfor skulle det ikke gjort det nå og?:taunt014 Jeg har troa!;)

Det jeg tenker og, men så "redd" det bare var flaks og at om vi hadde begynt 6 mnd før måtte vi prøvd 6 mnd om du skjønner :smiley-ashamed005 selvom 6 mnd teknisk sett er utrolig kort iforhold til andre!

Det var faktisk 1 på med El test, mnd før bare prøvde vi utifra app men bomma jo.

3 dpo idag og kan jo teknisk sett om det har klaffa begynne å kjenne ting fra idag!
 
Back
Topp