Hva ville du gjort? Jeg tror jeg ville prøvd å gjort noe med helsevesenet og skole. Fått nok sykepleiere og lærere
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikset opp i mye innenfor helse. Gjenåpnet lokalsykehus som er nedlagt, kuttet alle innsparinger som er i helsesektoren, bedre lønn og betingelser for de som jobber innen helse, fikset opp i veiene på de plassene som trenger det (ikke der det allerede er ok vei). Hmm, helt sikkert mer og.
Om du fikk 10 år, kanskje. Ikke sjans på ei uke.Fikset opp i mye innenfor helse. Gjenåpnet lokalsykehus som er nedlagt, kuttet alle innsparinger som er i helsesektoren, bedre lønn og betingelser for de som jobber innen helse, fikset opp i veiene på de plassene som trenger det (ikke der det allerede er ok vei). Hmm, helt sikkert mer og.
Skulle jobba dag og natt for å få gjort mest mulig og kommet igang iallfall, og byttet ut ministere til noen som faktisk har greie på det de skal ha greie på. Og som faktisk har en samvittighet. Skulle nok gjort om litt på pengebruken ja, for når alt går foran helse er det helt på tryne.Om du fikk 10 år, kanskje. Ikke sjans på ei uke.
Ja, og en plass måtte du fått de mange hundre tusen milliardene fra, da
Og forresten, så hadde jeg ikke trengt å få inn så mye penger, måtte bare omprioritert penger til distriktene også. Istede for å bygge på og utvide de allerede store sykehusene i byene, kunne vi beholdt de velfungerende lokalsykehusene som allerede finnes. Og dratt av litt på lønningene til alle opp i systemet, fordele littOm du fikk 10 år, kanskje. Ikke sjans på ei uke.
Ja, og en plass måtte du fått de mange hundre tusen milliardene fra, da
Her å!På bare en uke får jeg holde meg til det som er ferdig forsket på og/eller stemt over hos dem som ikke spiller politiske maktspill: Shoppingfri på søndag. Tilbake til den arbeidsmiljøloven som passer flest arbeidstakere og flest kommuner. Lærerlønn tilbake til staten. Skole, sykehus og arbeidsplasser spredt slik at man kan bo bra i hele landet. Våpen tilbake I skapene.
Needless to say: Bytte ut ministrene med noen som er enige med meg.![]()
Nei men sånn sett er jo spørsmålet helt unødvendig da, for det er jo ikke en dritt man får gjort på en uke.På under fire år har de gjort mye skade ja, og det tar lenger tid å fikse enn det tok å ødelegge.
Man kan ikke bare åpne et nedlagt sykehus, det må benmannes. Veier lar seg ikke fikse på en-to-tre de heller, men fortere enn å fikse struktur i helsevesenet.
Penger kan flyttes, men det du lansete koster mer enn litt enkle omprioriteringer, det er tunge, dyre greier.
På ei uke rekker man ikke bytte ministere heller
(ja, jeg er partystopper, men ei uke er ikke noe, fire år er ikke engang nok. Byråkratiet er ikke lettrodd)
Nærmest enig med alt, tror man må være diktator for lengre enn en uke.Dette hadde vært mye mer nyttig dersom det stod "om du hadde vært diktator for ei uke".
Statsminister må jo få med de andre på laget![]()
Jeg hadde
- Innvilget mer penger til sykehus og skole
- Satset mer på forskning
- Forbudt tiggere i gata
- Forandret di vregler i NAV, orker ikke gå gjennom alt men det skulle ikke vært så vasnkelig å være syk, men ikke lett å bare få penger heller
- Knepet inn på innvandring for dem som ikke trenger det
- Gjort regler for å få statsborgerskap vanskeligere
- Innført obligatorisk norskkurs, kulturkurs og prøver og arbeidskurs for innvandrere. Ingen jobb/språk, ikke hjelp til gå ut i samfunnet. De trenger mer hjelp, og de må tilpasse seg Norge, men selvsagt få beholde egen identitet og religion.
- Gjort fengselsstraffer mye strengere (drap, voldtekt, pedofili, dyremishandling osv) og fengsel mer til fengsel
- Mer penger til humanitært arbeid, mindre på ting som Norge gjør av politisk korrekthet
- Mer skatt til de rike, mindre til de fattige
- Billigere kollektivtilbud
- Lettere for uføre å få økonomisk hjelp og bistand til hus og hjelpemidler
- Innføre kurs for å kunne ha husdyr, på lik linje med sertifikatet
- Høyere lønn til sykepleiere. De fortjener mer enn de får.
- Lavere avgifter på bil, da særlig elbil.
- Fjernet kravet om egenkapital ved kjøp av bolig, men krav om sparing hver mnd ved siden av lånet
- Høyere avgifter på tobakk, snus og godteri.
- På sikt lagt inn en plan for å fjerne snus og tobakk fra Norge
- Flere sprøyterom og lettere rehabilitering/rusbehandling/metadon
Enig, håper virkelig ikke de får fire nye år. Men det tror jeg ikke de gjør hellerEgentlig er spørsmålet litt sånn... "ingenting" ja, for man rekker ikke noe, om man derimot var diktator, med mye penger, og litt mer enn ei uke...
Det er jo likevel spennende å se hva folk ville prioritert da, og det er litt tilfeldig at det er deg jeg valgte å sitere da jeg svarte, men du var en av dem som tok veldig godt i
Personlig er nok skole noe jeg ville satt høyt på prioriteringslita, og da mener jeg ikke enda mer etterutdanning, men faktisk HØR på hva lærerene vil ha, færre elever pr lærer, så de har mulighet til å følge opp. Høyere lærertetthet og gi dem den tilbake den fleksibiliteten som lar dem best gjøre jobben sin. Det lar seg heller ikke gjøre på en uke, i alle fall ikke hvilkensomhelst uke, men i tiden rundt lønnsoppgjøret kunne man jo reversert den idiotiske avtalen fra i år, og lærertettheten i alle fall opp om man ansatte flere sånn omtrent i den tiden, med oppstart fra det nye skoleåret.... Så man kunne ha delt førsteklassen i en klasse mer enn man hadde tenkt, sette inn ekstra lærer i basisfagene i flere klasser oppover (for å¨bryte opp klassene tror jeg ikke er det beste man kan gjøre for klassemiljø) og faktisk få inn assistent og spesped på de som trenger det.
Ja,fikse helsevesenet også gjerne, men det måtte blitt en annen uke.
Sånn i første omgang satser jeg egentlig på at folket innser hvor mye man klarer ødelegge på fire år, og ikke gir dem fire til... de har jo klart ganske mye på to, det er enda to år igjen....