Du er for ung/gammel til å være gravid!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Noen mener at det ikke er greit å bli gravid "for ung" eller "for gammel".
Mener du at man kun skal bli gravid innenfor en bestemt alder?
Hva anser du som en for ung eller for gammel mor?

Alder er kun ett tall - ei på 18 kan være en like fornuftig mamma som ei på 40. Med det å være mamma og alder tror jeg det henger mer sammen hvordan man sitter i det økonomisk og hva slags "bagasje" man har :)

Jeg blander meg ikke inn i andres avgjørelser mtp når bli gravid.

Når d gjelder graviditet så vet vi alle at d kan være vanskelig å bli gravid osv.

Syntes det er opp til hver enkel. Har et tilfelle i tankene eg syntes er for gammel. En dame i Tyskland 65 år . Ble gravid på en klinikk for å gi yngste datteren på 12 småsøsken. Fikk firlinger i uke 26. Om de barna overlever er for tidlig å si, men når de er 20 er mor 85 eller kanskje gått bort..

Selv skulle jeg gjerne hatt barn tidligere, men siden jeg ikke blir så lett gravid fikk jeg min første da jeg var 37. Samboeren var da 41. Ønsker flere barn, men får se hvor lang tid det evt. tar å bli gravid igjen. Synes jo det er litt trist å tenke på at jo eldre vi er, jo mindre tid vil vi jo få med barna våre. Og vil vi oppleve å bli besteforeldre?
Samtidig er vi jo nå på et stadie i livet der vi har det ok økonomisk, og har hus, bil osv. Sånn sett har det vært greit å vente litt.

Ettersom jeg var midt i studiet og ikke klarte å forsette andre året mitt så har venner og familie kommentert om at jeg fikk ungen for tidelig og at jeg heler skulle ha ventet til etter utdanning. Men heldig vis er det få son har kommentert alder, er 21 nå.

Det var mange som mente at jeg var for ung til å få barn, er 19 nå (ble gravid som 18). Fikk også høre at jeg ikke kom til å klare å fullføre skolen (påbygg).. Men, som jeg sa til dem; Sitt der og se på meg, imens jeg klarer alt det dere ikke trudde jeg skulle klare.
Mangler bare en siste eksamen nå, og har veldig gode karakterer!! Så uansett hvor ung/gammel man er så klarer man det meste, hvis man vil!

Synes selv jeg var alt for ung, er 23, men klarer oss jo kjempefint :) kjenner noen som er like gamle og har to barn, men tenker ikkede er for ung :P er vel bare at jeg ser på meg selv som litt barnslig, men det kan jovære en god ting, og sier ikke noe om alderen :)

For meg teller ikke alder. Alle bestemmer selv hvordan de vil leve. Det eneste negative er de som uttrykker at man ikke skal få barn etter passert 40 pga at det er synd på barna. De barna fortjener like mye å være her som alle andre. Men å få barn etter at kroppen sier nei er noe helt annet.

Back
Topp