Drukket alkohol FØR jeg fant ut

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Har kviet meg litt for å ta opp dette, men nå kjenner jeg at jeg er nysgjerrig...

Denne graviditeten kom ganske uventet på oss, men det gjør oss nesten desto mer lykkelige! Vi gleder oss!
Men med tanke på at graviditeten kom litt uventet har jeg drukket litt alkohol før jeg fant ut om lille frø.

Er det flere i samme bås? Er dette "vanlig", eller er det "bare" meg?
Får veldig dårlig samvittighet av å tenke på det, og tok selvfølgelig avstand fra alkohol da strekene lyste mot meg :)
 
Jeg var på to julebord med alkohol inntak før jeg fant det ut med førstemann. Denne gangen har jeg ikke drukket rett og slett fordi vi prøvde og ville ikke ta sjansen om jeg var gravid. (Skal sies at det har vert ellers lite festing siden Lillemann kom, han er 15 mnd)
 
Sniker fra juni ;) Det er såklart best å unngå alkohol lm man planlegger å bli gravid, men veldig mange friske barn har vært offer for slikt 'visste ikke om det'-inntak. Ei jeg kjenner ble befrukta uten at ho visste det rett før to ukers fylleferie i utlandet. Gikk bra. Frisk unge :)
Ellers begynner jo ikke lille å få næring fra mors blod før det har gått et par uker iallfall, så direkte alkoholpåvirket blir den jo ikke.
 
Jo tidligere det skjer desto mindre fare er det!:) dette går nok bra :) og ja, veldig vanlig når det ikke er planlagt!
 
Man deler ikke blodbane før uti uke 5-6, så det er ikke krise, går nok bra. Maaange som opplever det samme. Har selv en overraskelse i magen, så ble et par glass vin før jeg fant det ut. Og sist fikk jeg falsk negativ på IKM og dro på fylla, for jeg var jo ikke gravid. Og fikk en positiv test to dager seinere. Har en frisk gutt på 17 måneder nå ;)

Så ikke tenk på det :)
 
Tusen takk for svar :) Greit å vite at jeg ikke er helt alene :) Var ikke snakk om mer enn maks to uker hvor jeg var uvitende, og det var ikke store mengder vin :)
 
Kjenner flere hvor det har skjedd :) alle har friske fine barn.
Selv var jeg en forsiktig tur på byen ca 5 dager etter el. Testen var negativ (vet det var tidlig, men den skulle teste fra en uke etter befruktning :p)
Så det ble noen glass den dagen. Det har jeg egentlig ikke brydd meg om før jeg kom over denne tråden nå :)
 
Jeg var på grisefylla, og drakk en del ganger før jeg fant ut at jeg var gravid (men visste sjangsen var stor).

Ikke er fnugg av dårlig samvittighet.
 
Jeg var på julebord før jeg fant det ut. Drakk noen glass vin da... Denne babyen kom som en innmari stor overraskelse på oss!!
 
Jada denne har vært ijennom en fuktig kveld på byen før jeg fant det ut. Sist jeg var gravid hadde jeg vært på ferie i syden en uke før jeg fant det ut å det gikk greit :)
 
Jeg var på ORDENTLIG flere dagers fyllekule i uke 5 sist gang. Dagen før jeg fant det ut drakk jeg minst en flaske vin på kvelden :p

Fikk sjokk når jeg var gravid!!! Så, veldig vanlig :D Og bare så det er sagt: Det gikk helt fint :)
 
Var på utdrikningslag 18 oktober og fant ut jeg var gravid 26 okt, så var nok gravid da såå...du er ikke alene! :p
 
Jeg var i 50-års dag en uke før og i bryllup dagen før jeg fikk positiv test! :eek: Fikk litt panikk med tanke på all alkoholen som ble konsumert for å si det sånn...Så du er absolutt ikke alene! Jeg har også lest at man deler ikke blod så tidlig i svangerskapet, så det kommer nok til å gå bra ;)
 
Var på fest ca 1 uke før positiv test jeg også, er ikke bekymret :)
 
Var veldig lurt å ta opp dette for å lette på samvittigheten. Tenker at det også er usunt for den lille om man går og er redd og har masse kjipe følelser!

Jeg drakk også før jeg fant ut. Har også hatt litt dårlig samvittighet, men skjønte at ikke det var noe å gjøre med nå.
 
Jeg var på 30 års lag uka før min positiv test :O :p
Men som mange forklarer over her er det ikke noe vi trenger å tenke så mye på. :)
 
Jeg drakk en cider 6 dager før positiv test, tenker lite over det! Ikke noe jeg kan gjøre noe med uansett
 
Back
Topp