drosje til sykehuset

MOR TIL SNART TRE

Flørter med forumet
Det har blitt tatt opp tidligere. Hvordan blir det for dem som må ta drosje til sykehuset? Sist gang måtte vi betale rundt 500kr og heldigvis ble vi ikke sent hjem, fødet kort tid etter ankomst. Men siden det alltid er en mulighet for å kunne bli sendt hjem igjen og vi ikke har bil vil det fort bli snakk om store beløp. Så det jeg egentlig lurer på er om det finnes en måte for å få dekket en andel av prisen som må betales?
 
Uten at jeg vet noe sikkert om dette, så mener jeg at dette burde gå som pasientreise. Jeg tror derfor at når du ringer føden, kan du be de om å bestille drosje til deg slik at du får det som pasientreise, men er usikker. Var noen som nevnte at du kan sende kvittering til pasientreiser og søke om å få det tilbakebetalt. Men det letteste hadde jo selvsagt vært å fått det dekt med en gang, ved at føden bestiller og du betaler kun den lille egenandelen.
 
Du kan søke å få tilbake på pasientreiser. På siden demmes har de skjema eller kan få på sykehuset. Husk å få bekreftelse fra sykehuset.
Ellers kan sykehuset ordne for deg rekvisisjon så slipper å styre med det :)
 
Her spurte de meg om jeg kom meg til sykehuset selv eller om de skulle sende ambulanse til meg. Er det kanskje et alternatuv? At de kan sende ambulanse istedet for taxi..?
 
Back
Topp