Dropslaging

MammatilKevin

Forelsket i forumet
Noen som veit koss en lager hjemmelagede drops? veit at panduro hobby hadde sånn dropslagingssett for noen år siden, noen som veit om de fremdeles har? er det vanskeligt?

:)

De har de enda.. det er bare å kikke på sidene til panduro. Fikk ett sånt sett, men har ikke prøvd enda..[8D]

Det er egentlig ikke så vanskelig. men du bør ikke lage for store porsjoner av gangen, da rekker man ikke bli ferdig før det stivner.. Og for all del, IKKE FÅ FINGRENE I DEN VARME MASSEN.. [X(] Been there, done that..[&o]

Skal vi se om jeg husker hvordan det var....

Man har sukker og vann i en kjele tror jeg. Så har man i et sånt termometer som man må følge nøye med på, for massen skal ha en viss temperatur. Så har man massen på et bakeunderlag/ flergangsbakepapir. Så venter man litt, og så har man i farge/smak. Ta evt. pulver først, og smak etterpå. Smaken fordufter viss massen er for varm. Så er det viktig å jobbe det godt og forholdsvis raskt inn i massen. Så tar man litt og litt masse, ruller til en tynn rull, og klipper opp i drops. Prøv å ikke få de bort i hverandre, for da sitter de fast i hverandre. Etter en liten stund, ha dropsene i melis eller smakspulver alt etter hvilken smak du lager.

En ting å være obs på, er at viss du lager en type drops som har mye pulver som skal tilsettes, er det sannsynlig at massen sukrer seg, så jeg prøver å ta varianter uten for mye pulver i som skal jobben inn i massen.

På hendene bør du ha tøyhansker med engangshansker utenpå. Klipper du hull i hanskene, så skift. Massen klistrer seg fast i alt sånt.

Takk folkens!:)
Men ser litt vanskeligt ut, er det det?[8|]

ORIGINAL: MammatilKevin

Nei ikke akkurat, men det er veldig greit å være to om det. Ting må skje ganske raskt før massen blir for hard til å klippes i.

ORIGINAL: Sjakkruta

Nei ikke akkurat, men det er veldig greit å være to om det. Ting må skje ganske raskt før massen blir for hard til å klippes i.

Er det lettere enn å lage rullekake?[8D]

Ja, tenkte eg skulle høre med bestevenninna mi ;)

Jeg har bestilt fra panduro, så jeg tenkte å prøve meg på det en dag før jul. Tenkte å gjøre det sammen med mamma. Håper det blir vellykket så jeg kan gi bort i julegaver. [:)]

ORIGINAL: Rara

Er det lettere enn å lage rullekake?[8D]

Ja faktisk [X(]

Back
Topp