Drivstoff Prisene

bondekone

Forumet er livet
Hva synnes derre om drisvstoffprisene?
Hører at enkelte vil ha opp avgifter på bomringer, bensin/disel og etc.
Selv synnes jeg prisene er alt for høye når nesten halve lønna går til dristoff for å ha unger i barnehage, jobb og for å handle. Vi bor et stykke unna alt av ting så vi må bruke bil og kolektivt vet vi jo nesten ikke hva er for noe her vi bor.Det går 3 busser om dagen en på morgenen som er skolebuss,så går det en midt på dagen så er det skolebuss kl 15 igjen. Så da sier det seg selv at en ikke kan ta kolektivt i det helle tatt

Helt enig med deg! Prisene er allerede alt for høye! Her er vi også avhengie av to biler og mye av lønna går til bilutgifter. Har ikke mulighet til å benytte oss av noen buss...

akkurat samme her bare at her går det to busser om dagen, så vi har jo ikek noe valg, syns da helelr at prisene fikk vært høyere i sentreum da som oslso osv for der har de busser og trikk hele tiden, men her på landet har man jo ikke noe annet valg, og vi kjører 8 mil pr dag bare for og levere i bhg og hente så verreblir det når jeg er ferdig i permisjon og skal kjøre 25 mil om dagen for og komme på jobb :s

Jeg syns i utgangspunketet de er helt ok.

Jeg er veldig positiv til at flere skal bruke kollektivt, men det skjer ikke over natta, og det blir ikke lønnsomt å sette inn effektive bussruter der ingen bor.
Og jeg syns ikke folk skal bli "låst inne" pga drivstoffpriser, eller bomringpriser eller tilsvarende.

Men i store byer, f.eks Oslo, bør kollektivtrafikken bli mye rimeligere og hyppigere, slik at det blir lønnsomt å la bilen stå, ikke slik at folk tvinges til å la bilen stå.

En får jo alltid svaret at en kan jo bare bruke kollektivt, men bussen går faktisk ikke til der bhg er og fra bhg og jobb hjem så er det en halvtime med bil utenom rushen. Med buss? minst 1 time hver vei. Pluss å gå 20 min fra jobb til bhg? Jeg hadde kommet hjem i tide til å legge jentungen rett i seng... Det sier seg selv at det ikke går!
Nei, de i storbyene som har godt utbredt kollektivnett, de kan ha høyere bensinpriser enn oss som gjør at hele landet er befolket og bor og jobber i distriktene.
Synes drivstoffprisene er alt for høye sånn som de er nå ja!

Back
Topp