Driver dere med noe sprell....

Vi har å hatt sengekos idag, første gang på 7-8 uker :p Ikke merket nå virkning da haha :) så dro vi på besøk til svigers på hytta idag å litt av veien dit er veldig humpete, så sambo kjørte i alle humpene med vilje :p Fikk masse kynnere av det.

Har babyen på magen. Lite sprell av det, gitt. Må få kjøpt kondomer om vi skal ha sex (det skal man de første seks ukene eller noe sånn pga infeksjonsfare)

På en måte synes jeg det er trist at jeg gikk glipp av den "kjenne på tegn og håpe"- fasen, her kom jo babyen før jeg var begynt å håpe og kjenne, jeg trodde ikke det var det som skjedde...

På den annen side synes jeg det er synd å se, rent så trist at jeg nesten unngår januarforumet nå, at så mange anser det som skjedde for oss som en såååååå stor krise at de ligger søvnløse og kniper igjen de siste dagene før nyttår, og nå spretter til sengs fordi det er januar.

Jeg elsker den lille desemberbabyen min, og det er virkelig ikke verdens undergang å være født sent på året.

Jeg flytter meg meget mulig mer og mer over i desemberforumet. Det hadde jeg ikke gjort om det bare skilte på mnd, men det skiller på år. Kombinasjonen av at det er sårt å se hvor ille mange mener en desemberbaby er, jukse på dato,søvnløs i redsel, og rett og slett det at jeg på sikt forbereder skolestart før dere. Bare at jeg anser ikke den skolestart som noe negativt for henne. Jeg synes jo et helt år til i bhg etter ferien for min februarjente er på overtid, hun er soleklar til sommeren...

Men samtidig føler jeg jo tilhørighet her, og det blir sikkert lettere når flere av babyene kommer ut :-)
Ikke noe galt med å få i desember! :) Jeg sa til sambo i romjula at nå håper jeg lille kommer for er så lei av å gå gravid med alle plagene som følger med :p Så var like velkommen da som nå :) Er 17 dager til min termin nå, å er bare gøy å prøve forskjellige kjerringråd, selv om jeg vet han kommer når han er klar :)
Håper du ikke forsvinner fra dette forumet, det hadde bare vært rart etter så lang tid her inne sammen med oss :)

Har babyen på magen. Lite sprell av det, gitt. Må få kjøpt kondomer om vi skal ha sex (det skal man de første seks ukene eller noe sånn pga infeksjonsfare)

På en måte synes jeg det er trist at jeg gikk glipp av den "kjenne på tegn og håpe"- fasen, her kom jo babyen før jeg var begynt å håpe og kjenne, jeg trodde ikke det var det som skjedde...

På den annen side synes jeg det er synd å se, rent så trist at jeg nesten unngår januarforumet nå, at så mange anser det som skjedde for oss som en såååååå stor krise at de ligger søvnløse og kniper igjen de siste dagene før nyttår, og nå spretter til sengs fordi det er januar.

Jeg elsker den lille desemberbabyen min, og det er virkelig ikke verdens undergang å være født sent på året.

Jeg flytter meg meget mulig mer og mer over i desemberforumet. Det hadde jeg ikke gjort om det bare skilte på mnd, men det skiller på år. Kombinasjonen av at det er sårt å se hvor ille mange mener en desemberbaby er, jukse på dato,søvnløs i redsel, og rett og slett det at jeg på sikt forbereder skolestart før dere. Bare at jeg anser ikke den skolestart som noe negativt for henne. Jeg synes jo et helt år til i bhg etter ferien for min februarjente er på overtid, hun er soleklar til sommeren...

Men samtidig føler jeg jo tilhørighet her, og det blir sikkert lettere når flere av babyene kommer ut :-)

Skjønner godt at det kan være ubehagelig at noen har panikk for desemberbaby.
Så klart elsker du din desemberbaby! Jeg forstår det nok på en annen måte enn hva andre gjør. Jeg er tredjegang og klarer nesten ikke å vente til jenta mi kommer! Ja jeg elsker å være gravid, men tiden etter er jo så mye bedre!
Jeg kunne gjerne fått desemberbaby! Er nesten litt sjalu på deg for at du er så heldig og kan kose deg masse med henne!
Nyt barsel perioden som går så alt for fort!
Og jeg forstår at desember forumet er mer lokkende, og det er ingen skam i å ikke vill være aktiv i januar, bli heller bedre kjennt med desember du ;-)

Ingen sprell her heller :) hun kommer når hun kommer.

Sist slet jeg meg ut med vindusvask, lange turer og bæring av tunge handleposer..hjalp ingenting da jeg nok ikke var moden.

Denne gangen slapper jeg av på sofaen, sover så mye som mulig og spiser godt de dagene jeg har ekstra mye kynnere som minner rier. Mye mer behagelig :P

Sex makter jeg ikke tanken på med denne store ømme magen og den ekstremt håvne høna :P

Dumt at det blir sånn, du er jo en av de som har vært skikkelig flinke til å holde liv her på forumet til tider:-) Tenker fremdeles at du hører hjemme her selv om jenta kom litt tidlig;-) Selv skulle jeg fått jenta mi (som nå blir 2) i desember sist, og ble skikkelig skuffa for at det ikke ble en liten julebaby, selv om alle andre syns det var til det beste:-/ Ser ingen problem i det å bli født i desember, mannen er nå født rett før jul og har aldri lidd noen nød:-) Eneste grunnen til at jeg vil ha i 2016 er at jeg ville ha to skoleår mellom ungene, men har ikke gått inn for å utsette noen fødsel av den grunn (termin 17. januar), med min flaks blir det vel maks overtid denne gangen også:-P

Jeg personlig synes at denne desember vs. januar diskusjonen går litt over stokk og stein...

Det at jeg aller mest ønsket meg at baby skulle komme i januar fremfor desember er jo langt fra noen kritikk mot alle de søte små babyene som faktisk har kommet i desember! Alle mine viktigste menn i mitt liv er desembermenn, samboer, bror, far, farfar... Og de er flotte voksne menn som har klart seg veldig fint her i livet, til tross for at de er født i desember måned!!

Men allikevel er det sånn at jeg håpet på januar selv. Hvorfor? Jeg tenker at selv om hun får et flott liv og aldri kommer til å lide noen nød så er det tross alt kjedelig å måtte vente i nesten et år lenger på å få øvelseskjøre, på å få ta lappen, på å få smake en lovlig øl, på å bli med venner på byen. Osv... Min kjære bror, som er fantastisk intelligent og som mestrer alt har alltid vært skoleflink! Men fryktelig umoden... Jeg tror at livet kunne ha vært enklere for han dersom han hadde fått startet på skolen ett år senere.

Jeg er lærer og har startet på nytt med 1. trinn flere ganger nå. Selv om du ikke kan peke ut voksne som er født i desember, så kan du ofte peke dem ut i første klasse. Jeg sier ikke alltid!! Men et helt år av et 6 års langt liv er ganske mange prosent, og det er mange ganger forskjell på de barna som kommer og er 5,5 og de som er 6,5 år...

Skriver ikke for å provosere eller for å starte noe mer diskusjon!! Jeg mener bare at det er veldig synd dersom andres tanker, ønsker og meninger skal påvirke resten her negativt. Håper vi kan se på ulike innstillinger som interessant istedenfor :-)

Den mest umodne i klassen til min sønn er født i januar. Det er uten tvil personlighet også

Jeg har ikke en grunn som størst i klassen, bursdager, modenhet osv for å håpe lille kom i januar. Termin 22., så det var større sjans for å få i januar denne gang uansett, storebror kom 26.november og skulle komt 5. januar. Så har hele tiden venta på en tidlig nå og. Men herlighet ikke at det hadde gjort noe fordet!
Merker da ikke noe på han som er født i november. At noen er hårsår for at folk tuller med å knipe igjen osv er deres sak, blir for dumt påstå at folk ville synes det er dumt om de fikk barn i desember, er da ingen som sier det, da er det de selv som kjenner på det. At man begynner med tiltak for at de kan komme ut ville nå alle gjort om de var på slutten uansett, det er opp til hver enkelt det da!

Jeg har ikke en grunn som størst i klassen, bursdager, modenhet osv for å håpe lille kom i januar. Termin 22., så det var større sjans for å få i januar denne gang uansett, storebror kom 26.november og skulle komt 5. januar. Så har hele tiden venta på en tidlig nå og. Men herlighet ikke at det hadde gjort noe fordet!
Merker da ikke noe på han som er født i november. At noen er hårsår for at folk tuller med å knipe igjen osv er deres sak, blir for dumt påstå at folk ville synes det er dumt om de fikk barn i desember, er da ingen som sier det, da er det de selv som kjenner på det. At man begynner med tiltak for at de kan komme ut ville nå alle gjort om de var på slutten uansett, det er opp til hver enkelt det da!
Jeg er enig. Forstår at det kan misforstås og bli hårsårt. Jeg hadde ikke hatt noe imot å fått i desember vs januar, men samtidig ville jeg ikke ha prematur og ikke ha i romjulen. Ikke pga noe med barnet å gjør, mer fordi jeg personlig syns det virker stressende - så det er egen mening. Jeg syns det er kjipt at det skal bli slik diskusjon. Jeg forstår veldig godt at noen nå på slutten prøver seg på kjerringråd da de har så liten tid igjen og sikkert er gått veldig lei av å være gravid, spesielt de som sliter med mye vondt uten effekt.

Tror du virkelig at du hadde slitt mindre på skolen om du var født i januar?
Stor mulighet for det ja. Hadde startet ett år senere på skolen og jeg tror faktisk at det ene året hadde hjulpet masse for meg.

Min datter er født 2 desember og det merkes ikke i klassen at hun er sein på året.. Nå er minste født 22 desember og ser ikke problemet med dette :-) Jeg er egentlig glad for at vi er et år tidligere ute enn opprinnelig :-)

Den mest umodne i klassen til min sønn er født i januar. Det er uten tvil personlighet også

Hadde ikke tenkt å engasjere meg i dette, men jeg må bare skrive noe likevel. Jeg skjønner at dette blir sårt for deg, og jeg synes bare hele diskusjonen er så merkelig. Jeg har termin 13. Januar, men jeg må si at jeg håpte på desember-baby likevel (urealistisk håp - jeg vet;)). Jeg har alltid vært veldig nysgjerrig og utålmodig av meg, og var derfor også tidlig ute med lesing og regning. jeg er født i juni og derfor var det aldri noe spørsmål om å starte tidlig på skolen for meg, men foreldrene mine valgte å la lillesøsteren min (som er født i februar) starte et år for tidlig. Hun har hatt en mye "bedre" skolegang enn meg med mindre frustrasjon. Men så kan jeg selvsagt få et barn som er roligere av seg og som har godt av å starte på skolen det året hun skal. Poenget mitt er at fødselsmåned er veldig lite viktig, for det er så individuelt, og har så mye med personlighet og utviklingshastighet på ungen å gjøre. Hvis min baby ligner på meg er jeg ikke i tvil om at det hadde vært bedre for henne å være yngst i klassen enn eldst som hun nå blir. Du skrev jo et annet sted her at de eldre barna dine er tidlig ute(?). Jeg vil i alle fall si at jeg misunner deg desember-babyen din, og ikke bare fordi du er ferdig med svangerskapet.

Bursdagsfeiring er en praktikalitet og kan alltid løses på en eller annen måte. Det eneste jeg hadde bestemt meg for var at hvis min baby skulle komme rundt jul skulle jeg være veldig tydelig til familien på at å slå sammen bursdags- og julegave er uaktuelt for små barn. De må få feire både bursdag og jul. Og tenk hvor fint det blir å ha hele familien samlet på bursdagen (jeg har søsken over hele landet nå, og julen er jo nesten den eneste tiden vi alle er samlet). Det finnes så mange meninger om når det er best å være født, men hvis den største utfordringen i mitt barns liv er fødselsmåned skal jeg jammen være veldig fornøyd. Kos deg med desember-babyen din, og vit at det er noen inne her som ønsket det for sine barn også:)

Det var virkelig ikke meningen at dette skulle bli en sånn diskusjon. Jeg er egentlig bare utolmodig og vil møte lillegutt I magen.. har hørt at sex kan hjelpe, så derfor spurte jeg om andre var I gang :) og dette har ingenting med yngst I klassen vs. Eldst I klassen. Etter lang tid som prøver har fødselsmåned ingenting å si, virkelig. Jeg hadde startet med kjerringråd uansett hvilken terminmåned vi gikk inn I. Ble ikke nært nok før vi kom over I januar måned, så derfor ble jeg bare litt akutt utolmodig I går... enda mer I dag ;) sex har Forøvrig ikke hatt noen effekt her

Det var virkelig ikke meningen at dette skulle bli en sånn diskusjon. Jeg er egentlig bare utolmodig og vil møte lillegutt I magen.. har hørt at sex kan hjelpe, så derfor spurte jeg om andre var I gang :) og dette har ingenting med yngst I klassen vs. Eldst I klassen. Etter lang tid som prøver har fødselsmåned ingenting å si, virkelig. Jeg hadde startet med kjerringråd uansett hvilken terminmåned vi gikk inn I. Ble ikke nært nok før vi kom over I januar måned, så derfor ble jeg bare litt akutt utolmodig I går... enda mer I dag ;) sex har Forøvrig ikke hatt noen effekt her
Har samme tanker som deg :) Pga termin sent i januar er det det som var i tankene mine når jeg tenkte på januar vs desember. At han ikke kommer for tidlig liksom. Å har 4 venninner med termin i 2016 så ble ekstra gira på å komme til 16 da :p Men hadde blitt like glad for en liten julebaby, ingen tvil om det :)
Sex har ikke noen effekt her heller, har en følelse av at jeg kommer til å gå en god stund til :p

Det med desember Vs januar har jeg ikke skjønt. Eneste grunnen til at jeg ville til januar mnd var fordi han ikke lengre er prematur. Han holdt på å komme I desember og ville vært like Velkommen da. Men er glad jeg har kommi over prematur grensen.

Eneste sprellet her er sex:) Men har ikke hastverk selvom terminen er 4 Januar, vet at hun kommer når hun er klar og hvis hun er som søstrene sine kommer hun nok etter termin;)

Her sliter jeg endel med kraftige kynnere og en dårlig hofte så tar livet helt med ro frem til fødselen starter:)

Her er det avslapning på sofaen, bortrydding av julen og litt samleie bare for å teste om litt prostaglandiner og oksytocin ikke gjør susen på modningen :-) Var faktisk litt deilig selv om det ikke varte så altfor lenge, hehe, over 2 mnd siden sist tror jeg..!

9 dager til unnfangelsestermin og 14 dager til UL termin. Føles som en evighet og jeg kommer helt sikkert til å gå over tiden som førstegangsfødende...

Har så lyst på lille mini i armene mine, og er sikkelig misunnelig på de som er ferdig m graviditeten!
Har vært superheldig med en fin graviditet med lite plager og bør være takknemlig, men likevel er tålmodigheten litt tynnslitt nå på slutten...

Jeg ønsket bare ikke at gubben skulle ha rett enda en gang, for det andre så liker jeg at ting går som planlagt.

Helt med på hva du tenker, er så utålmodig. Særlig siden poden virkelig har jobbet på natterstid for å komme ut;) men ikke så mange antydninger. Samt at jeg ikke vil bli satt i gang, men vil få litt mer naturlig over dette;)

vil jo bli kjent med poden....*sukk*.

Back
Topp