Drittjobb! *bilde*

smash

Forumet er livet
VIP
Teite fryseren vår (under kjøleskapet) fryser igjen så fort!! Vi pleier bare å fjerne den isen som legger seg ytterst, men i dag tok jeg ut skuffer, og har skrapa og hakka i hvertfall en time!!!! Det sitter jo så sykt fast!

Får ikke skrapa vekk mer is! Men er fortsatt endel igjen[&:]

Her er noe av det jeg skrapa ut! Vanskelig å se på bildet hvor mye det egentlig er, men jeg fylte hele oppvaskkummen...

Noen som har vært borti det samme?
Vi har ikke for kald temperatur.. Den stod på 4 før, nå står den på 2,5...
Kan ikke skru den lenger ned heller, for da er ikke kjøleskapet kaldt nok. Kjøleskapet og fryseren har samme knappen...

*frysninger på ryggen*

Synes jeg hører den fæle lyden!![X(][X(][X(]

På gamle hybelen min så ble fryseren på kjøleskapet sånt pga at det var et lite hull i gummien rundt døra, så det slapp inn luft.

ORIGINAL: SistemannIMagen

oi, det var myyyye[:-][:-][:-] 

Jeg har hørt at man ikke skal hakke inni der,så jeg bruker hårføner til å smelte isen [;)]

Et tips når du skal fjerne is fra frysen er å putte inn mange kjeler med så varmt vann så mulig slik at isen smelter.
Mye mindre jobb, og man trenger ikke hakke [:)]

ORIGINAL: Rada

*frysninger på ryggen*

Synes jeg hører den fæle lyden!![X(][X(][X(]

På gamle hybelen min så ble fryseren på kjøleskapet sånt pga at det var et lite hull i gummien rundt døra, så det slapp inn luft.

Den gummien klistrer seg ikke like fast som døra til kjøleskapet.. men nå har jeg skrapa masse og fått vekk det værste, men det suger seg ikke like fast forde[&:] Kjøleskapet er bare 2 år gammelt[&:]

En skikkeli drittjobb, men litt artig å se resultatet til slutt [:D] Det blir helt sinnsykt mye is inni fryseren her hvis døren uheldigvis ikke har blitt lukket helt igjen, sånn at det kommer litt luft inn... Det skjer heldigvis ikke ofte [:)]

ORIGINAL: Kickie

Et tips når du skal fjerne is fra frysen er å putte inn mange kjeler med så varmt vann så mulig slik at isen smelter.
Mye mindre jobb, og man trenger ikke hakke [:)]

Åå, genialt!! Søren at jeg ikke tenkte på det før jeg begynte på drittjobben!

Med frysen er det at jo kaldere det er jo mindre rim kommer det.
(skjønte ikke helt hva du mente med at den sto på 4 før, og nå på 2,5..... Det er jo pluss, og må være kjøleskapet...? Frysen må ha en god del minus for å i det hele tatt klare å ta vare på matvarer... og jo kaldere det er jo lenger holder maten)

Men rim får man jo av fukt, så er viktig å ikke legge varme ting  i fryseren (da får man damp der), huske å lukke døren ordentlig igjen med en gang (ikke la døren stå åpen lenge for å leite etter ting i fryseren) og ikke overfylle frysen (lettere sagt enn gjort......)

Og så er det jo dessverre sånn at en kjøleskapsfryser ikke er i nærheten så god som en frittståendes fryser, pga at det er sjelden fullt så kaldt som det bør være, og kombiskap blir ofte billigere ved å bare ha en kjøledel i stede for to, ergo så har ikke fryseren en egen kjøledel, og man kan få endel problemer med sånne ting som is i skapet.........

Og jepp, jeg skal kjøpe meg eget fryseskap nå snart, bare man får penger......

ORIGINAL: Tåkeliten

(skjønte ikke helt hva du mente med at den sto på 4 før, og nå på 2,5..... Det er jo pluss, og må være kjøleskapet...? Frysen må ha en god del minus for å i det hele tatt klare å ta vare på matvarer... og jo kaldere det er jo lenger holder maten)

Men rim får man jo av fukt, så er viktig å ikke legge varme ting  i fryseren (da får man damp der), huske å lukke døren ordentlig igjen med en gang (ikke la døren stå åpen lenge for å leite etter ting i fryseren) og ikke overfylle frysen (lettere sagt enn gjort......)

Og så er det jo dessverre sånn at en kjøleskapsfryser ikke er i nærheten så god som en frittståendes fryser, pga at det er sjelden fullt så kaldt som det bør være, og kombiskap blir ofte billigere ved å bare ha en kjøledel i stede for to, ergo så har ikke fryseren en egen kjøledel, og man kan få endel problemer med sånne ting som is i skapet.........

Er ikke 2,4 og 4 grader, det er jo altfor varmt, men det er forskjellige nivåer bare.
Og det er ikke egen til fryseren og egen til kjøleskapet. Rart...
Har aldri mye i fryseren, for vi bruker som regel opp det vi har i fryseren før vi kjøper ny mat.
Legger heller aldri lunket mat inni der, lar alltid maten bli kald først..

Så mye [8|]

Sett kaseroller eller lignende meg varmt vann i, så smelter isen veldig fort. Blitt litt vått, men man kan gjøre andre ting i mens ihvertfall [:)]

hvis dette skjer ofte så er det nok en indikasjon på at døra kansje ikke er helt tett eller noe.....

Døra klistrer seg ikke igjen på samme måte som med kjøleskapsdøra, men den blir lukket..

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: Tåkeliten

Er ikke 2,4 og 4 grader, det er jo altfor varmt, men det er forskjellige nivåer bare.
Og det er ikke egen til fryseren og egen til kjøleskapet. Rart...
Har aldri mye i fryseren, for vi bruker som regel opp det vi har i fryseren før vi kjøper ny mat.
Legger heller aldri lunket mat inni der, lar alltid maten bli kald først..

har samme greia på mitt kombiskap,men jeg har ikke problemer med is i frysen og alt holder seg sånn som det skal... så da ville jeg ha sjekka pakningslista rundt døra der....

Er det ikke tett?
Vi får kun is i vårt om døra har stått oppe f.eks.
Evt om det er hakk eller lign. i plasten rundt så det ikke blir vakum?

Back
Topp