Dritt!

Varla

Elsker forumet
Mailykke <3
Forje svangerskap fikk jeg bekkenløsning og kunne til tider ikke gå. Det satt også ofte seg smerter i ryggen. Jeg har tenkt at dette kan komme igjen, men ikke før tidligst siste trimester! Men neida, nå begynner det å kjennes i ryggen etter en liten tur i skogen i dag(jobber i bhg, tur dag) helt fortvila! Tar selvsagt alle sorger på forskudd, og er redd det skal gå neddover og at jeg må sykemeldes tidlig:-(

Oh noes :(( Jeg har ingen barn fra før, og ikke spesielt lant på vei, men har også begynt med svært vond korsrygg/hofte og smerte nedover bekken og lår. Kjipt :/

Ååå! Ja. Det er ikke noe kult. Ikke har jeg mye tid til å kunne trene heller da jeg jobber 100% og på ettermiddagen og kvelden jobber min kjære ofte på jobb eller skole. Får håpe det bare var en liten advarsel, som jeg klarer å holde i sjakk.

Jeg begynner å kjenne det selv. Var sykemeldt hele forrige svangerskap, men det var også pga typen jobb jeg hadde da. Nå skal jeg være bundet til senga før jeg lar meg sykemelde. Er allerede 50% sykemeldt/aap pga prolaps, men heldigvis hadde jeg bare 50% stilling i utgangspunktet, så den blir ikke påvirket.

Det er jo hormonene som setter i gang bekkenløsningen, så bekkenløsningsplager kan komme med én gang hormonene kommer.

Uff. Ikke si sånn.... :( vil ikke komme i samme gaten som sist. Satser på det vil vente på seg...

Bekkenløsning på gang her også :( Hadde det i de 2 andre sv, den siste gangen gnisset det sånn i bekkenet at jeg måtte bruke krygger hjemme :(

Sendt fra app'en :)

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 12 sist, har allerede fått bekkenløsning nå:/ kan bli lange måneder:/

Men hva kan man gjøre for å forebygge bekkenløsning? Har hørt at du skal samle bena når du går ut av bil og senga osv men hva mer? Hvilken trening er bra?

Trening i vann er bra. Jeg gikk på vanntrening for gravide med bekkenløsningsplager sist og til fysioterapi. Trening med yogaball er bra. Men det er viktig at ting gjøres riktig.

Kjenner det begynner å skrangle veldig! Får bare prøve å bevege meg lurt. Men nå kjenner jeg små smerter i bekkenet stort sett hele tiden, og mye smerter når jeg har gått mye. :( gruer meg til fortsettelsen!

Back
Topp