Dritt lei.....

friele

Elsker forumet
MÅ bare klage litt,selv om andre har det mye værre enn meg...

Har en mann som jobber i nordsjøen,er selv veldig plaget med ledda og har vært i nav systemet i 10 år
[:'(]

Jeg er så lei av å være alene med barna.Han er borte 2 uker på jobb,det er jo greit nok,for det MÅ han jo...MEN det er jo ingen ende på kurs,seminarer,konferanser,utenlandsturer,julebord osv!!!!
Er ikke mer enn han har kommet hjem,så reiser han avsted på noe annet....

Og når han da er hjemme så MÅ han jo ut innimellom å treffe venner..Jeg er så trett å sliten at jeg orker ikke ut noe plass.Så da blir det til at jeg blir sittende hjemme alene.

Jeg visste jo at det ville bli tøft med 2 barn når jeg har så dårlig helse,men jeg ble og lovet at han ikke skulle være med på alt.At han kun skulle gå på det som han måtte etter vi fikk nr 2.Det er jo snakk om de første mnd.

Jeg blir så LEI av å være alene med ansvar for 2 små.Han holder ikke det han lovet.

Ida som nå er 3 mndr sover så urolig på nettene at jeg får ikke sove.Vi har ikke blitt ferdig med rommet hennes enda,så må ha henne hos oss.Helsa mi er ELENDIG i disse kalde tidene.Jeg får liksom aldri kommet meg ovenpå,for han reiser bare bort på noe..

Jeg prøver å si i fra,og han sier han forstår.Men han blir jo ikke mere hjemme for det.Er jo ikke mye han er ute å fester,men han vil gjerne.Jeg skjønner jo det kjempe godt,og skjønner han vil være med på alt med jobb ol og.Men sånn som vi har det nå,så funker ikke det.

Jeg har og lyst å finne på ting,har og lyst å gå på julebord(men det er aldri med følge)
men jeg er så sliten at jeg orker ikke gå noen plass på kvelden..
Har sagt endel ganger at jeg vil reise bort ett par dager for å slappe av å komme meg litt,men da blir han helt hvit i hodet og sier at han ikke er klar for å være alene med begge to...ER JEG NOENGANG KLAR FOR DET DA!!!!!!! Vi var da 2 om å få barn,med viten og vilje at det ville bli tøft innimellom....

Jeg elsker mine barn over alt på jord,de er det beste som noengang har skjedd meg,men alle her inne VET at det kan være slitsomt..
Og jeg HYLLER alenemødre,de skulle hatt medalje[:D]

Uff ble mye klaging,men er godt å få det ut....

Tror kanskje mannen din trenger å høre noen alvorsord. Han har jo visst om helsen din før dere fikk nr to (som forresten har et veeldig fint navn [;)][:D]), så at du trenger ham mer hjemme nå burde ikke komme som noen overraskelse.

Håper han skjønner alvoret før du sliter deg helt ut!

*klemme*

ORIGINAL: IdaK

Tror kanskje mannen din trenger å høre noen alvorsord. Han har jo visst om helsen din før dere fikk nr to (som forresten har et veeldig fint navn [;)][:D]), så at du trenger ham mer hjemme nå burde ikke komme som noen overraskelse.

Håper han skjønner alvoret før du sliter deg helt ut!

*klemme*

Det var han som maste om at vi skulle få en til og...Jeg ville vente for jeg var sliten.Men han hadde så lyst så jeg fikk jo til slutt lyst jeg og[:D]
Og jeg angrer jo ikke ett sekund.Ida er fantastisk og jeg er så glad for jeg har barna mine...
Men før jeg ble med på å bli gravid igjen,så måtte han love meg å stille opp å være mer hjemme enn han var med nr 1..
Men ting ble jo ikke sånn da....

Ja han har visst om helsen min hele tiden,men helsen har blitt mye værre enn den var da...Men det er jo ikke noe jeg kan noe for...

Han får alvordsord ofte om dette,men skjer ikke noe.Sier bare at han forstår,men at det er ikke noe å gjøre med det.Han må jo på disse jobb greiene....

Uffda! Tror det er mange menn som glemmer at man faktisk er 2 om å få barn! Har du forsøkt noen slags rådgivning? Tror kommunene har gratis rådgivning til par som nettopp har fått barn, kanskje du kunne fått han med på noe slik?
Jeg skjønner godt du synes det er slitsomt, jeg har god helse og jeg synes også det er slitsomt til tider og det bare med 1 barn, men det betyr slettes ikke at man er mindre glad i barna.

*Sender varme trøsteklemmer*

Jeg må bare si at jeg hyller dere som greier å sjonglere hjem med 2 eller flere barn..Jeg har bare ett barn og syns det er slitsomt..
Det er ikke noe særlig når mannen ikke trår til like mye som man ønsker..
Jeg har full forståelse at gubben jobber hver dag til langt på kveld, han er ikke hjemme omtrent før etter lillegutt har lagt seg..Og at det er slitsomt for han, men han dauer ikke av å kanskje ta en natt i helgene så jeg kan slappe av..
Sa til gubben når jeg ble gravid at jeg vil ikke være noe "alenemamma", så det er best at du ikke reiser fra meg og hjelper meg litt innimellom. Lillegutt er 3 mnd og han har ikke tatt han en natt enda, men til gjengjeld har han faktisk tatt morgenstellet ganske ofte, så jeg kunne få noen minutter til på øyet.

Nå har jeg helsa mi da, men dere som har dårlig helse må dere snart tenke litt på dere selv..Dere skal ha disse barna i 18 år og hvis dere ikke tenker litt på dere selv engang i blant kommer dere ikke til å ha noe overskudd igjen.
Gubben burde ta seg en "tredagers" eller en helg sånn at dere kan slappe av å hente dere inn igjen, jeg kjenner selv at jeg trenger det etter en slitsom graviditet og enda lite søvn..Vi må være flinkere å stå på krava tenker jeg [;)]

Guri ble langt dette..Er fortsatt litt i koma om morgenen så får bare si at mulig ikke alt er saklig..hehe

Back
Topp