Dritt lege!!

gravid88

Andre møte med forumet
Hvordan hadde dere reagert om dere hadde en lege som ikke gadd å høre på plagene? Hadde dere bytta lege midt i svangerskapet?

Har hatt bekken plager siden uke 8 - gikk til legen for å forklare, men han skyvet det bare vekk ved å si "dt er normalt"
Etter egen søking fant jeg en manuell terapeut som gir gratis behand uten henvisning. Idag er jeg 22+2 og får fortsatt behandling hos han. Men lite hjelper.
Jeg har nevnt det til legen og han har hittil sagt at jeg bare tar opp plagene mine med han (forsovet greit, men litt avvisende)

Men derimot, idag hadde jeg vanlig kontroll å tenkte at jeg kunne snakke om plagene + arbeid. Jeg er nemlig eiendomsmegler og har en veldig stressende jobb. Jeg ønsket skjema om tilrettelegging på jobb (bedre stol, mindre mnd budsjett for salg osv)
Men da sa han at jeg måtte ta det opp med sjefen selv og at det ikke finnes et slikt dokument ....
Men hallo! Jeg har jo lest det på nav sine sider (også arbeidstilsynet.no) der lege eller jordmor må fylle ut et slikt skjema.

Toppen av alt sa han at det hadde gått 20 min, og at han ikke hadde mer tid og at jeg måtte komme en annen dag hvis jeg ville snakke mer!!! Dritt lege alså!

Er i dilemma nå, burde jeg bytte lege?


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt, jeg hadde helt klart bytta lege!! Du skal bli hørt.. jeg bytta selv lege midt i svangerskapet, og har aldri angra !! Gikk fra en lege som ikke kunne noe om svangerskap og som ikke hørte på meg til ei fantastisk lege som hørte på meg og som kan masse om svangerskap.. såå jeg hadde heelt klart bytta lege

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *
 
Ja, det vurderer jeg sterkt, men tar dt lang tid til den nye legen får journalene da??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her måtte jeg levere det selv, men kan hende det er forskjellig fra sted til sted. Men tar jo egentlig 1 mnd før du har ny faslege hvis du skjønner.. men jeg fikk komme til den nye fastlegen med en gang

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *
 
Jeg fikk bytte til min gamle lege (hadde bytta pga flytting mellom kommuner)
Flytta tilbake for 6mnd så da hadde jeg rett å komme inn til han f.o.m 1.sept selv om han ikke var ledig.
Jeg hadde kontroll idag og har kontroll hos jordmor i begynnelsen av sept, så da er det ikke prob for meg å vente :D



Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
så bra :) Masse lykke til med den legen, håper du får mer hjelp der, og blir hørt ! :) Og lykke til resten av svangerskapet :)
 
Tusen takk!! Har jo brukt han tidligere, han er akkurat ikke beste leger heller men han hører i det minste på deg :p

Takk for råd :)

Lykke til med svangerskapet du også.:))

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Går du ikke til jordmor så hun kan hjelpe? Jeg byttet lege i svangerskapet sist. Babyen får jo samme lege som deg, og jeg ville ikke hun skulle få han jeg hadde.. Håper det ordner seg!


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Tusen takk!! Har jo brukt han tidligere, han er akkurat ikke beste leger heller men han hører i det minste på deg :p

Takk for råd :)

Lykke til med svangerskapet du også.:))

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Dette er vel tilfeldigvis ikke en lege i bergen sentrum vel ?? :-o


❤ Termin 08.12.13 Gutt ❤
 
Jeg og hadde en inkompetent lege som det ikke gikk an å snakke med med sistemann og var der kun 1 gang,så jeg gikk på helsestasjon i stedet, kanskje det kunne vært noe?
 
Om du ikke er på bølgelengde med en som du skal betro deg til og få veiledning av så bytter du med en gang... Ingen grunn for verken deg eller barnet ditt å ha en avvisende lege å forholde seg til!
 
Om du ikke er på bølgelengde med en som du skal betro deg til og få veiledning av så bytter du med en gang... Ingen grunn for verken deg eller barnet ditt å ha en avvisende lege å forholde seg til!

Sliter med det samme, men er ikke lett å bare velge en ny lege.. Man vet hva man har, men ikke hva man får.. Er skikkelig misfornøyd med legen min og vi går virkelig ikke overens i hele tatt, men er redd for å bytte i tilfelle jeg får en enda mer inkompetent lege :p (har veldig dårlig erfaring med leger)..




Lilleprins - 10.12.13 ❤
 
Sliter med det samme, men er ikke lett å bare velge en ny lege.. Man vet hva man har, men ikke hva man får.. Er skikkelig misfornøyd med legen min og vi går virkelig ikke overens i hele tatt, men er redd for å bytte i tilfelle jeg får en enda mer inkompetent lege :p (har veldig dårlig erfaring med leger)..




Lilleprins - 10.12.13 ❤



Jeg har selv byttet lege pga samme situasjon. Man får selv velge om man skal ha en lege som ikke ønsker å bedre hverdagen eller en ny lege som høyst sannsynlig er mer utrustet til oppgaven vedkommende har fått!
 
Går du ikke til jordmor så hun kan hjelpe? Jeg byttet lege i svangerskapet sist. Babyen får jo samme lege som deg, og jeg ville ikke hun skulle få han jeg hadde.. Håper det ordner seg!


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!

Joo, jeg skal til henne neste gang, så da håper jeg hun kan hjelpe meg:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
godt du fikk skifta satser det går bedere med den nye :)
 
Back
Topp