Dritt dag :(

Dirtsa

Forelsket i forumet
Har en mildt sagt drittdag!!
Første dag på jobb denne uken pga sykt barn.

Har mer eller mindre nettopp startet i ny jobb og jeg stortrivest! Men har 1. Prøvetidssamtale i dag. LIVREDD for å få forlenget prøvetid pga at gutten min har vært MYE syk siden jeg begynte her...
Og selv om spiren i magen var veldig planlagt er jeg supernervøs for å fortelle om det til sjefen.(men trooooor ikke at jeg forteller det idag..)

Noen som vet om jeg kan få sparken/ "avsluttet prøvetid" når jeg forteller om graviditeten?
Har verdens dårligste magefølelse! :(

Ikke føler jeg meg spesielt gravid heller, og de eneste tegnene jeg har er uteblitt mens :P har super ømme bryst, og masse murringer i magen. Har testet annenhver dag, og strekene blir ikke mye sterkere :(
Er så redd for at det skal gå galt! :'(

Jeg tror ikke at du kan få sparken bare for at du er gravid selv om du er på prøvetid. Men om du ikke har noe særlig symptomer, da mener jeg spesielt det at du ikke er kvalmen eller spesielt sliten, så ser jeg egentlig ingen grunn til å si det nå. Da kan du vel arbeide som vanlig i noen uker til før du sier noe. Jeg vet ikke hvor lenge du har prøvetid jag, men jeg ville prøvd å gått ut prøvetiden hvertfall før jeg sa noe.

Du må oppdatere hvordan det gikk. De kan ikke gi deg sparken fordi du er gravid, men de kan velge å ikke forlenge kontrakten lenger enn f,eks til du skal i permisjon. Jeg har samme dilemmaet, har vært i firmaet straks 1 år, men er innleid. Har fått forlengelse til oktober nå, men jeg er veldig usikker på om jeg får komme tilbake etter permisjonen..

De har ikke lov til å gi deg sparken under prøvetid pga graviditet, og de har heller ikke lov til å gi deg sparken pga sykt barn :) Det er de samme reglene for å gi sparken under prøvetid som når man er fast ansatt. Derimot så kan de forlenge prøvetiden din :) Prøvetid er jo for å se om du egner deg til jobben og har de kvalifikasjonene som trengs, så om du oppfyller det har de ikke lov til å sparke deg :)

Det var godt å høre! :)

Jeg har prøvetid til 01.06.2013, og sjefen min var sensor på meg når jeg tok fagbrev (med best karakter) i en annen stor bedrift, og han tilbød meg jobb året etter. Jeg har fått masse gode tilbakemeldinger fra han, men er sååååå typisk at jeg tenker meg redd når det nermer seg slike møter..

HÅPER jeg får fortsette her etter permisjon og at de ikke forlenger prøvetiden min, for jeg liker så godt jobben og folka her! Er sånn at jeg ser frem til en arbeidsdag :)

Er ikke møte før kl 13..
Oppdaterer etterpå.. Kryss fingrene for meg jenter!❤

Krysser finger og regner med at møtet går helt supert :D
Som sagt over her, har de ikke lov å hi deg sparken pga graviditet.

Lykke til :)

Det var visst bare et rutine møte de har her med alle nyansatte :)

Sjefen er kjempe kjekk, og jeg fortalte han om spiren i magen. Dro en hvit løyn og sa at dette ikke var planlagt. Han hadde full forståelse og gratulerte meg så mye! :D
Han var også takknemlig for at jeg fortalte det så tidlig slik han har mulighet til å skaffe vikar når jeg er ute i permisjon. Så med andre ord er jeg "trygg" :D

Meen jeg er fortsatt bekymret for mageboeren da testene blir bare svaaaakt svakt sterkere og jeg er 5 uker på vei i dag. Så har bestilt meg en legetime hos fastlegen min onsdag 13.02 :)

Det var visst bare et rutine møte de har her med alle nyansatte :)

Sjefen er kjempe kjekk, og jeg fortalte han om spiren i magen. Dro en hvit løyn og sa at dette ikke var planlagt. Han hadde full forståelse og gratulerte meg så mye! :D
Han var også takknemlig for at jeg fortalte det så tidlig slik han har mulighet til å skaffe vikar når jeg er ute i permisjon. Så med andre ord er jeg "trygg" :D

Meen jeg er fortsatt bekymret for mageboeren da testene blir bare svaaaakt svakt sterkere og jeg er 5 uker på vei i dag. Så har bestilt meg en legetime hos fastlegen min onsdag 13.02 :)

Så bra at møtet gikk bra. Du produserer nok bare hcg sent, helt sikker på at alt er fint! :) Men godt å få det bekreftet .. :)

Back
Topp