Dritredd! Clear blue digital

Babyprøver

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei dere! Fikk jo 3+ på torsdag og var kjempe lykkelig. Så, i går tenkte jeg jeg prøver å teste med utvannet ettermiddagsurin for å se om den ennå viser 3 + og hcg’en er såpass høy, eller om den viser noe annet. Den viset da bare 2-3. Tenkte, ja, ja, det var jo med utvannet urin, skal teste i morgen igjen. Så, nå testet jeg igjen, to dager etter jeg fikk 3+ med morgenurin. Den var veldig lys, altså ikke veldig konsentrert til tross for 4 timer siden siste dobesøk, men likevel. Og den viste også bare 2-3. Er så redd for å miste! Og legevakten ville ikke hjelpe. De sier de ikke tar blodprøver. De sa jeg må vente til mandag. Dette blir en grusom helg, kjenner jeg!

Hvor langt er du på vei?

det kommer ett tidspunkt i graviditeten der HCG er så høy at graviditetstestene blir forvirra og kan slå ut feil...

Takk! Ja, men er bare 5+4 i dag. Føler meg jo gravid, og angrer at jeg testet etter torsdag!

Jeg forstår at du blir bekymret, men dersom du søker det opp så ser du at mange her på BV har opplevd at Clear blue ikke er helt til å stole på.

Jeg opplevde å få 3+ mye senere enn normalt på min test denne runden (er sikker på eldag). Da jeg åpnet den med 2-3 (selv om det er fy-fy) så så jeg at strekene var svært sterke, og kunne like gjerne slått ut på 3+. Jeg tror du kan ta testene med en klype salt. De gir kun en indikasjon, og ikke et fasitsvar:) ❤️ I tillegg kan det, som du selv skriver, skyldes forskjeller i urinkonsentrasjonen.

Last edited:
Beste tips: slutt å test.
Så lenge du ikke har blødninger har du ingenting å bekymre deg for. Å teste videre fører KUN til unødvendig bekymring

Ja, tok en til test nå, og den viset 3+ igjen. Tenker å få noen blodprøver likevel neste uke, men ble litt roligere nå.
Ååååh sååå glad for at du fikk 3+ igjen. Jeg tenker som de fleste over har nevnt at hcg vil «mettets» når den kommer til en bestemt verdi.

ikke test mer hjemme er du snill❤️ Det er kun med blodprøver evt en kan få svar. Til og med den vil nå en plate etter en periode ❤️ Men enten hcg prøve eller mest UL fra nå og av som gjelder oss tenker jeg ♥️♥️♥️
Skjønner veldig godt du er bekymret. Har vært i samme båt før ❤️

Uff da. Som nevnt over: slutt å teste!!! Du ER gravid ♥️ Alltid til det motsatte er bevist, og her er ingenting bevist motsatt. Det er en grunn til at det heter graviditetstester, fordi man skal teste om man er gravid. Å fortsette å måle kan som nevnt over bli feil, fordi konsentrasjonen er så høy.

Snart er tiden inne for TUL hvis du ønsker det for ekstra trygging ☺️ Jeg gikk til privat gyn 6+0, ble satt tilbake til 5+4, men fikk se og høre et bankende hjerte på UL.

Hei dere! Fikk jo 3+ på torsdag og var kjempe lykkelig. Så, i går tenkte jeg jeg prøver å teste med utvannet ettermiddagsurin for å se om den ennå viser 3 + og hcg’en er såpass høy, eller om den viser noe annet. Den viset da bare 2-3. Tenkte, ja, ja, det var jo med utvannet urin, skal teste i morgen igjen. Så, nå testet jeg igjen, to dager etter jeg fikk 3+ med morgenurin. Den var veldig lys, altså ikke veldig konsentrert til tross for 4 timer siden siste dobesøk, men likevel. Og den viste også bare 2-3. Er så redd for å miste! Og legevakten ville ikke hjelpe. De sier de ikke tar blodprøver. De sa jeg må vente til mandag. Dette blir en grusom helg, kjenner jeg!
Står at du ikke kan stole på ukesindikator om du ikke bruker morgonurin. Når du tok test på nytt, var det første urin i dag?

Står at du ikke kan stole på ukesindikator om du ikke bruker morgonurin. Når du tok test på nytt, var det første urin i dag?
Ja, var første morgenurin halv 5 om morgenen. Men den var ikke så konsentrert. Da jeg prøvde igjen med morgenurin nr 2 kl 7 om morgenen, var den mer konsentrert og det viset 3+ igjen.

Jeg var 5+4 da jeg tok en CB test, og den viste ikke 3+.
Tok blodprøve hos legen samme dag, og hcg var på nesten 6000, så man skal ikke stole helt på tester!

Back
Topp