Drikkes det alkohol i huset

I løpet av hele jula har jeg drukket 2 små glass baylies fordelt på to kvelder og kvelden/natta vi hadde barnefri slo jeg til med to halvlitere øl på "fest" hos naboen før jeg gikk hjem og fant senga kl halv tolv. Jeg KAN og har ingen problemer med å ta med ett glass vin eller to etter leggetid, men gjør det ytterst sjelden. Fyllefest med barn i hus synes jeg absolutt ingenting om [:'(]

hadde jeg ikke vært gravid, så hadde jeg nok tatt noen glass vin og sambo hadde sikkert tatt seg noen øl....

Jeg vil gjerne lære barna mine at det er normalt å ta set 1 (ett!!) glass vin eller 1 øl til maten innimellom. Jeg hadde helt alkoholangst jeg, og det vil jeg ikke at barna mine skal ha. Men det er også det.

vi har hatt besøk av et vennepar. vi damene drakk cola og vann og mannfolka drakk litt øl og vin til maten. så ingen fulle nei!

Vi hadde besøk i går. Jeg drakk to glass vin, og mannen drakk en øl og et glass cognac.

Vi hadde med ungene på fest i går. Vi tok noen øl begge to, men ingen av oss var beruset. Ingen andre på festen heller. Det er ikke ofte jeg drikker noe som helst, det var nesten så guttungen ble sjokkert når jeg ville ha en øl til maten. Syns ikke de har vondt av å se et normalt forhold til alkohol. Men fyll sammen med barn hører ikke hjemme.

Vi hadde venner her på middag og nyttårsfest i går, og begge ungene var hjemme. Men det alle tar hensyn til at vi har barn, og ingen er synlig beruset når de er til stede.

Jeg er totalt avholds, men om ikke hadde enten jeg eller pappaen vært ederu om/hvis barna skulle våknet eller noe annet hadde skjedd og vi hadde trengt å bruke bil.

Jeg synes ikke folk skal slutte å leve selv om man får barn, men det er en grei regel at en av omsorgspersonene til barna er ederu om det er fest hjemme. Og med fest så sier det jo seg selv at det er jo ikke samme type fester vi har nå som da vi var barnløse[:)]

æ har nu aldri fest hos mæ uansett, og e alltid edru. men synes det var koselig å få gjester i går etter at unga har sovna, for koselig nyttårsprat[:)]

Ja, det drikkes alkohol, men så lenge ungene er hjemme, er det ingen som drikker seg fulle.

Back
Topp