Drikker du sukkerholdig brus?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Jeg har drukket ingefærøl, det har vært veldig effektivt mot kvalme! Det har gått ett til to glass en par dager, ellers går det i vann som tørstedrikk og juice til frokost.

Drikker ytterst sjeldent brus til vanlig (kanskje 1 gang i måneden, ikke det engang). Har begynt å drikke litt vanlig cola nå i svangerskapet pga kvalme og lavt blodtrykk (fikk det anbefalt av lege da jeg ikke takler lakris). Men drikker bare når det er på sitt verste. Ellers er det 1 glass melk, 1 glass juice og vann daglig.

Nei :) Skal drikke julebrus på julaften, ellers ingenting. Dersom jeg har lyst på kullsyre går det i Noisy eller Taffelvann med litt saft oppi.

Drikker ytterst sjeldent brus til vanlig (kanskje 1 gang i måneden, ikke det engang). Har begynt å drikke litt vanlig cola nå i svangerskapet pga kvalme og lavt blodtrykk (fikk det anbefalt av lege da jeg ikke takler lakris). Men drikker bare når det er på sitt verste. Ellers er det 1 glass melk, 1 glass juice og vann daglig.
Har cola noe å si for lavt blodtrykk? :)

Har cola noe å si for lavt blodtrykk? :)

Fikk beskjed om at det kan hjelpe å øke det litt ja [emoji4] så de dagene jeg var mest svimmel skulle jeg drikke et glass en stund før jeg reiser meg [emoji4]
Hm..aldri hørt før :) Har selv ganske lavt blodtrykk til vanlig, og sliter med enda lavere nå i svangerskapet.

Drikker egentlig masse Pepsi Max, men kuttet ned alt når jeg ble gravid. Så drakk jeg litt sukkerholdig brus og tenkte det var bedre, men gått tilbake til litt Pepsi Max nå. Tenker at det går fint, så lenge man tenker på mengde:) drikker uansett mest vann

Tar et sjeldent glass med brus i helgene og når vi får det servert på besøk. drikker ellers mest farris og masse vanlig vann. Prøver å få i meg juice og melk også, men det er ikke like lett å "huske på" [emoji21]

Hm..aldri hørt før :) Har selv ganske lavt blodtrykk til vanlig, og sliter med enda lavere nå i svangerskapet.

Ikke hørt om det jeg heller før legen sa det, men etter et kjapt søk på nett ser det ut til at det kan stemme og at ganske mange andre har fått samme anbefaling. Jeg føler ihvertfall at det hjelper til tider [emoji4] og kommer til å fortsette med det så lenge jeg må [emoji4]

Heller sukkerholdig enn aspartam e.l. for min del i alle fall! [emoji106]
Blir ikke så mye brus (eller sukker for den del...) i løpet av en uke uansett, så ser ikke på det som noe problem.

Jeg drikker Pepsi Max når jeg har lyst på, en til to ganger i mnd kanskje...

Jepp jeg drikker brus i helgene[emoji3][emoji106]

Går for det meste i vann eller sodastream med litt saft i , men ett ( eller tre) glass kald cola er veldig godt til grillmaten :)

Back
Topp