Drikker du mindre cola, kaffe og te ?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Viste du at høyt inntak av koffein øker risikoen for å få barn med for lav fødselsvekt – uten at svangerskapet varer kortere? Det kan ha negative følger for barnets helse både på kort sikt og senere i livet.

Les hele artikkelen her

Helsemyndighetene anbefaler gravide å være forsiktige med kaffe og koffeinholdige drikker. Inntaket av kaffe, sort te, cola og andre koffeinholdige drikker bør begrenses til 1-2 kopper per dag.
Klarer du å holde deg til 1-2 kopper?

Er egentlig skikkelig kaffekjerring og klarer å trykke i meg halvannen kanne om dagen. Nå i svangerskapet er det byttet ut til koffeinfri, drikker rundt 5-6 kopper. Unner meg en kopp vanlig kaffe om jeg er på besøk eller er ute. :)

Prøver å holde meg til 1, Max 2 bokser med cola om dagen. Mest fordi det hjelper på kvalmen... Drikker ikke cola hver dag heller da. Liker ikke kaffe of te heldig vis :p

Ja, drikker omtrent ikke kaffe om dagen, til tross for at jeg er konstant stuptrøtt... synes ikke det smaker godt for tiden. Var sånn sist og

Drikker ikke noe av dette. Drikker ikke brus fra før, så merker bare at jeg savner kaffe. Valgte å la være i hvert fall første trimester. Men tviler på at jeg kommer til å drikke kaffe fremover i det hele tatt.

Drikker 1 kanskje 2 kopper med latte kaffe, vanlig trakter kaffe har jeg ikke orket siden forrige graviditet.

Jeg drikker ikke kaffe, og ikke så fryktelig mye brus fra før av. Min største synder er iste Men jeg har kuttet ned på alt av sukker, og heldigvis er det iskaldt vann som frister mest ☺️ Så kan jeg drikke 1-2 enheter brus hver uke med god samvittighet.

Drikker en kopp kaffe på morgenen, og har slutta å drikke Pepsi Max. Bare et halvt glass innimellom til god mat.
Før drakk jeg sikkert 4-5 kopper kaffe daglig, men det har gått helt fint å kutte i og med at jeg plutselig mistet smaken på traktekaffe. Hjemme har vi kapselmaskin og det går fint.
Drikker også koffeinfri te ☺️

Ja akuratt nå blir det ikke mye av det ene eller andre, kvalm av det meste. Jeg drikker som oftes en latte to ganger i uka, det vil jeg nok gjøre om jeg orker seinere og cola og te er ikke noe jeg drikker så mye av uansett.

Vanligvis drikker jeg en kopp hver morgen. Nå har jeg plutselig fått helt avsmak på det. Egentlig like greit ;)
Drikker en boks cola i helgen.

Drikker ikke kaffe eller te, men veldig glad i lettbrus. Har trappet ned veldig, drikker et glass innimellom

Drikker ikke kaffe eller te, men drikker mye Pepsi max. Er bevisst på å ikke drikke for mye nå, prøver å holde meg på maks 1 liter.

I hverdagen blir det kun 1 glass med cola, men i helgene blir det litt flere:arghh: Drikker ikke kaffe, men hender det blir en kopp te på jobb innimellom, men der går det mest i vann:)

Drikker en halv kopp kaffe for å ikke få abstinens hodepine iom at jeg ikke kan ta smertestillende (utvikler seg ofte til migrene). Prøvde å kutte helt men ble sengeliggende på hodet så den lille koppen håper jeg går greit. Tynner den ut i håp om å slutte helt.

driker heldigvis ikke brus og gått over til koffeinfri te :)

Elsker kaffe. Har dessverre ikke fått avsmak på det heller. Er nede i 2 kopper om dagen. Går egentlig helt greit. Drikker litt koffeinfri te heller:)

Kutter bestemt koffein når jeg er gravid, og jeg anser megselv som avhengig av det for å kunne holde øynene oppe til vanlig:shy: Nå går det i pukka te, vann eller juice hvis det skal koses- og det er overraskende mye godt å velge i:D

Drikker ikke kaffe eller te i utgangspunktet. Har drukket tynn zeroh saft. Men begynt med cola siste dagene, hjelper på formen.

Drikker nå kun 1 kopp kaffe om dagen. Har ikke lyst på mer heller :)

Drikker ikke kaffe nå, fordi det ikke frister, men drikker som regel en kopp te hver morgen. Trenger den lille koffein-boosten, pluss at det er godt med noe varmt å drikke om morgenen :-)

Back
Topp